Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيت الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضاييه، با صدور بخشنامه‌اي به واحدهاي قضايي و دادسراهاي سراسر کشور دستور داد تا به زندانيان محکوم با رعايت شرايط و اخذ تامين مناسبت 15 روز مرخصي داده شود.

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، آيت الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضاييه، با صدور بخشنامه‌اي به واحدهاي قضايي و دادسراهاي سراسر کشور دستور داد تا به زندانيان محکوم با رعايت شرايط و اخذ تامين مناسبت 15 روز مرخصي داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن کامل بخشنامه رئيس قوه قضاييه به شرح ذيل است:

بخشنامه به واحدهاي قضايي و دادسراهاي سراسر کشور

به مناسبت فرا رسيدن ليالي قدر و در پيش بودن عيد سعيد فطر و با هدف بهره مندي معنوي بهتر زندانيان از اين فرصت و نيز آثار مثبت و سازنده حضور زندانيان در کنار خانواده و به منظور نيل به اهداف عالي در بازسازي اجتماعي و اخلاقي زندانيان و نيز برقراري روابط عاطفي بين زندانيان و اعضاي خانواده آنها مقتضي است به زندانيان محکوم با رعايت شرايط ذيل و اخذ تامين مناسب 15 روز مرخصي داده شود. اين مرخصي به مدت 15 روز ديگر نيز قابل تمديد خواهد بود.

الف ـ زندانيان محکوم به حبس:

1) محکومين به حبس ابد به شرط تحمل حداقل5 سال حبس.
2) محکومين به حبس بيش از 10 سال به شرط تحمل حداقل يک سال حبس.
3) محکومين به حبس از 5 تا10 سال به شرط تحمل شش ماه حبس.
4) محکومين به حبس از يک سال تا 5 سال به شرط تحمل حداقل دو ماه حبس.
5) محکومين به حبس کمتر از يکسال به شرط تحمل حداقل يک ماه حبس.
تبصره ـ محکومين به حبس يا حبس و جزاي نقدي که باقي مانده محکوميت آنها کمتر از شش ماه باشد، مرخصي منتهي به آزادي اعطاء مي شود.

ب ـ زندانيان محکوم به جزاي نقدي :

1) محکومين به جزاي نقدي که باقيمانده محکوميت آنها بيش از يکصد و بيست ميليون ريال باشد به شرط تحمل حداقل دو ماه حبس.
2) محکومين به جزاي نقدي که باقيمانده محکوميت آنها بيش از هفتاد ميليون ريال تا يکصد و بيست ميليون ريال باشد، به شرط تحمل حداقل يک ماه حبس.
تبصره ـ محکومين به جزاي نقدي که باقيمانده محکوميت آنها تا هفتاد ميليون ريال باشد مرخصي منتهي به آزادي اعطاء مي شود.

ج ـ محکومين جرائم غير عمدي و محکومين مالي :

زندانياني که به لحاظ عجز از پرداخت ديه در جرائم غير عمد بازداشت هستند و همچنين دارندگان محکوميت هاي مالي، صرف نظر از مدت اقامت در زندان از مرخصي موضوع اين بخشنامه برخوردار خواهندبود.

تبصره ـ در مورد محکومين موضوع اين بند که داراي شاکي هاي متعدد مي باشند،چنانچه در زمان بهره مندي از مرخصي يا تمديد آن موفق به اخذ رضايت برخي از شکات گردند، تمديد مجدد مرخصي بمنظور اخذ رضايت از ساير شکات بلامانع است.

د ـ مفاد اين بخشنامه شامل مرتکبين جرايم ذيل نخواهد بود:
محکومين جرايم سرقت هاي مسلحانه و مقرون به آزار، جاســوسي، اقدام عليه امنيت کشور، آدم ربائي، جرائم باندي و سازمان يافته، تجاوز به عنف، داير کردن مراکز فساد و فحشاء، اسيد پاشي، اخلال در نظام اقتصادي، قاچاق مشروبات الکلي، محکومين به قصاص و اعدام و حدود شرعي، محکومين داراي سه سابقه محکوميت به ارتکاب همان جرم، محکوميني که به شرارت مشهورند، قاچاق مسلحانه و يا عمده مواد مخدر و روان گردان ها و ساير محکوميني که اخلاق و رفتار آنها در زندان به گونه اي بوده که بنا به نظر دادستان يا قاضي اجراي احکام کيفري يا رئيس زندان يا شوراي طبقه بندي شايستگي برخورداري از مرخصي را ندارند.

تبصره 1 ـ در مورد محکومان مواد مخدري که ميزان محکوميت آنان بيش از پنج سال باشد، ترتيبي اتخاذ گردد هر چهل و هشت ساعت يکبارخود را به مراجع انتظامي محل سکونت خويش معرفي نمايند.

تبصره 2 ـ منظور از قاچاق عمده مواد مخدر و روان گردانها عبارت است از :
1- بيش از 100 کيلوگرم ترياک و ملحقات آن، موضوع بند 6 ماده 5 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر.

2- بيش از 30گرم هرويين و روان گردان ها و ملحقات آنها موضوع بند 6 ماده 8 قانون مذکور.


دادستان‌هاي سراسر کشور ملزم به اجراي اين بخشنامه بوده و بر حسن اجراي آن نظارت خواهند نمود.

صادق آملي لاريجاني

ميزان
202


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اظهار کرد: انجمن خدمات مختلفی به خانواده‌های تحت پوشش ارائه می‌کند که ارائه بسته‌های حمایتی و معیشتی، کمک هزینه بهداشت و درمان و اجاره‌بها، تحصیل فرزندان، و ایجاد اشتغال از جمله آن است.

وی ادامه داد: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در حمایت از خانواده زندانیان، در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این قشر آسیب‌پذیر شده و در سال گذشته نیز خوشبختانه شاخص‌ها و آمارها در کمک به خانواده زندانیان، آموزش و اشتغال زندانیان و جذب مشارکت‌های مردمی به نحو مطلوبی افزایش داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: هدف اصلی در این حوزه تحقق درآمد پایدار است و در تلاش هستیم کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای زندانی و خانواده همزمان دنبال شود تا بتوان حمایت‌های مالی پایدار را از خانواده‌های تحت پوشش به عمل آورد و در این راستا از ظرفیت و همکاری بخش خصوصی و کارآفرینان استفاده و استقبال می‌شود.

موسویان بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۳ هزار نفر به صورت مستمر از خدمات حمایتی انجمن حمایت از زندانیان استفاده کرده و همچنین بیش از ۱۰ میلیارد ریال به آزادی زندانیان و بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال به اشتغال آنان کمک شده است.

کد خبر 6099404

دیگر خبرها

  • بخشنامه جدید وزارت صمت برای طلافروشان
  • هشدار درباره حریم مدارس
  • ◄ محدودیت و محرمیت جدید برای اتوبوس های مسافربری جاده ای از ابتدای خرداد
  • جزئیات بخشنامه جدید مالیاتی برای ساماندهی قانون کولبری و ملوانی
  • پیشنهادهای اصناف برای تدوین بخشنامه تبصره ماده ۱۰۰
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا