Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی هادی‌پور درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین افزود: مراحل تکمیل پرونده دو اصله درخت کهنسال در جوار امامزاده قیس‌وشیس در شهرستان بروجن با قدمتی بیش‌از 700 سال طی سه‌ماه ابتدایی سال جاری با ارسال مستندات به دفتر ثبت آثار طبیعی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ‌ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او عنوان کرد: از ابتدای امسال هشت فقره پرونده به‌منظور ثبت در فهرست آثار ملی طبیعی ارسال شده و این نهمین پرونده در این زمینه است.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: از سال 84 تا 95، 9 اثر طبیعی در استان چهارمحال‌وبختیاری به ثبت‌ملی رسید که از این تعداد دو فقره پرونده مربوط به سال گذشته است.
هادی‌پور با تاکید بر لزوم ثبت‌‌ملی آثار طبیعی با هدف حفظ و حراست از این آثار برای نسل‌های آینده اضافه کرد: درختان تنگ درکش‌ورکش، درختان چنار گوشه‌چهراز، غار آقاسیدعیسی، درختان گردوی هیرگان، درختان چنار چنداربالا، درختان چنار دشتک، درختان چنار گردوعلیا و درخت بلوط میهه در سال گذشته به ثبت ملی‌ رسید.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران

معاون فنی و عمران شهرداری تهران از رایزنی با شورای تأمین تهران برای مسدود کردن مسیری برای اجرای پروژه یادگار امام خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی حق بین با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهر تهران گفت: در مورد پروژه بزرگراه یادگار امام باید بگویم که این طرح اثر فوق العاده ای بر ترافیک مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت خواهد داشت.

وی اظهار کرد: این طرح بسیار سخت و پیچیده و طاقت فرساست، بگونه ای که از ۱۰ سال پیش  متوقف مانده بود و انرژی فوق العاده ای برای رفع معارضین و اجرای پروژه به کار گرفته شده است.

وی در مورد رفع معارضین اجرای این پروژه گفت: اجرای این پروژه در بخش پادگان جی و اراضی مربوط به آموزش و پرورش رفع معارض شده و در اختیار ما قرار گرفته و توافقات نهایی با وزارت دفاع و ارتش انجام شده و ۷۰ درصد اراضی به لحاظ امنیت اجرا و در اختیار شهرداری قرار گرفته است و طرح های ترافیکی برای میدان جی پیش بینی شده، بگونه ای که قرار بر این است انسداد میدان جی در شورای تأمین مطرح شود و امیدواریم هفته آینده مجوز انسداد مسیر صادر شود؛ هرچند مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد خواهد شد؛ اما سعی می کنیم که در سه شیفت، این بخش از پروژه را تکمیل کنیم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه ۴۰ درصد از پروژه بزرگراه یادگار امام در میدان جی قرار گرفته و شاید ناچار شویم پس از تصویب در کمیسیون، برخی درختان را جابجا کنیم و پس از جابجایی این درختان و اجرای طرح، فضای سبز هفت هکتاری در میدان جی و میدان فتح ایجاد خواهد شد، تأکید کرد: این پروژه در میدان فتح سه سطحی است و یک تونل ۳۵۰ متری در پروژه پیش بینی شده است.

حق‌بین با اشاره به حمایت جدی از این پروژه برای تأمین منابع با بیان اینکه  ۲۱ هزار آرماتور،تعداد دو هزار و ۵۰۰ شمع در قالب ۷۵ کیلومتر شمع گذاری در طول اجرای پروژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: تکنیک ساخت در دو دهانه پیش تنیده است و به همین جهت زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارد و پیش بینی ما این است که بخشی از این پروژه که ترافیک قابل توجهی از میدان فتح را برطرف می کند، در ۶ ماه آینده تکمیل کنیم و به تدریج مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر شورای تأمین به انسداد میدان جی کمک نکند، کار ابتر خواهد شد و امیدواریم با مجوز شورای تأمین و همکاری پلیس و اطلاع رسانی به شهروندان، پروژه اجرایی شود، گفت: در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی عملیات اجرایی در حال انجام است؛ هرچند پیشرفت پروژه به دلیل وجود چند معارض کند است؛ اما اعتبار رفع معارض در اختیار منطقه قرار گرفته و پس از رفع معارضین، طرح پیش خواهد رفت و امید است تا  پایان امسال این مهم  به نتیجه  برسد؛ البته دقت کنید که یکی از پلاکها حدود ۲۷ ورثه دارد و جا دارد از حمایت جانانه فروزنده معاون مالی در اجرای پروژه ها تشکر کنم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران در پاسخ به جابجایی درختان با بیان اینکه  در مورد برخی پروژه ها در مورد جابجایی درختان ناگزیر هستیم و تمام فرآیند قانونی را طی کردند و سعی کردیم با حداقل جابجایی درخت کار را پیش ببریم، تصریح کرد: در جریان اجرای پروژه مثل رمپ و لوپ ها ما فضای سبز زیادی ایجاد می‌کنیم و در پروژه های در دست اقدام فضاهای سبز را گسترش می دهیم و در مورد درختان ما نیز حساس هستیم و دقت کافی خواهیم داشت.

حق بین با بیان اینکه پروژه پارکینگ مینابی به زودی افتتاح خواهد شد، گفت:  به زودی با نصب تلویزیون شهری و بنرها اقدامات اجرایی عمرانی را به سمع و نظر مردم می رسانیم و در میدان فتح این اقدام رخ خواهد داد تا مردم در جریان اقدامات باشند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است