Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عرفان کوچاري و اميد وهاب‌زاده عکاسان خبرگزاري‌هاي تسنيم و فارس از 2 عکس ماندگارشان در حملات تروريستي تهران مي‌گويند. به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري تسنيم، چهارشنبه 17 خرداد تهران شاهد دو حمله تروريستي توسط عوامل گروهک وهابي تروريستي داعش در مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين حوادث تروريستي دو تيم از تروريستهاي وهابي با نفوذ به ساختمان مراجعات مردمي مجلس شوراي اسلامي و محوطه حرم امام راحل با نيروهاي امنيتي درگير مي‌شوند که بعضي از آنان با انفجار جليقه انتحاري و بعضي هم در درگيري با نيروهاي امنيتي به هلاکت رسيدند. در اين حملات تروريستي متأسفانه 17 نفر از هموطنانمان به شهادت رسيدند و شماري هم مجروح شدند.
+خبر مرتبط: روايت يک شاهد عيني از لحظات پر التهاب حضور تروريست‌ها در مجلس
+ خبر مرتبط: چگونه از تير خلاص تروريست داعشي خلاص شدم؟ + فيلم
در اين بين خبرنگاران و عکاسان خبري با حضور در محل حادثه آن هم در اولين ساعات وقوع، توانستند در پوشش اخبار اين دوحادثه تلخ تروريستي و آگاهي بخشي به مردم و جلوگيري از پخش شايعات نقش بسيار موثري ايفا کنند.
در بين تصاوير زيادي که از حادثه تروريستي مجلس شواري اسلامي گرفته و مخابره شد، دو عکس که يکي توسط عرفان کوچاري عکاس خبرگزاري تسنيم و ديگري توسط اميد وهاب زاده عکاس خبرگزاري فارس ثبت شدند، بيش از ساير تصاوير بازتاب داشت و با واکنش‌هاي تحسين‌برانگيز رسانه‌ها و مردم در فضاي مجازي روبرو شدند.

عکس از عرفان کوچاري- خبرگزاري تسنيم

عکس از اميد وهاب‌زاده - خبرگزاري فارس

خبرنگار سياسي خبرگزاري تسنيم در گفت‌وگو با با اين دو عکاس خبري جزئيات نحوه ثبت اين تصاوير ماندگار توسط آنها را جويا شده است.
اميد وهاب‌زاده عکاس خبرگزاري فارس:
به محض مطلع شدن از حادثه تروريستي در مجلس شوراي اسلامي خودم را به آنجا رساندم و حوالي ساعت 11 بود که به محل حادثه رسيدم. هنوز حلقه‌هاي امنيتي کامل بسته نشده بود و توانستم به روبروي ساختمان اداري مجلس بروم. پس از آن به پارک کنار مترو بهارستان رفتم،‌ مردم در حال تردد بودند و خون روي زمين ريخته شده بود مثل اينکه از داخل ساختمان به بيرون تيراندازي کرده بودند. فکر کردم ماجرا تمام شده ضمن آنکه در آن اوايل صداي تيراندازي شديد نبود.


فيلم/ عرفان کوچاري از خلق عکس ماندگارش مي‌گويد خودم هم مردد بودم عکس بگيرم يا نه زيرا عکاسي در اطراف مجلس ممنوع است به هر حال با يکي ديگر از عکاسان شروع به عکاسي از تکاپوي مردم و نيروهاي امنيتي کرديم. سپس با يکي از فرماندهان حاضر در محل حادثه صحبت کردم و اجازه عکاسي با لنز تله از نيروهاي امنيتي جلوي ساختمان مجلس را گرفتم. بيشتر عکاس‌ها سمت فضاي سبز بودند و يک‌سري نيروهاي امنيتي هم آن سمت خيابان ايستاده بودند. در آن لحظه ديديم که نيروهاي امنيتي مشغول شکستن يکي از پنجره‌هاي ساختمان مجلس هستند و احساس کردم اتفاقي در حال وقوع هست بعد از آن نيروهاي آتش‌نشاني هم يک نردبان را به آن محل رساندند.
در همان لحظه بود که ديديم نيروهاي امنيتي يک بچه را از پنجره به بيرون انتقال مي‌دهند پس از آن به دستور دادستاني تهران عکاسي و تصويربرداري ممنوع شد و من توانستم همان لحظات را ثبت کنم و به خبرگزاري بفرستم. پس از آن بود که اين عکس توسط خبرگزاري‌هاي مطرح خريداري شد و فرداي آن روز هم در تمامي روزنامه‌ها منتشر شد.
عرفان کوچاري:

فيلم/ اميد وهاب‌زاده از خلق عکس ماندگارش مي‌گويد
بين جاي نسبتا امني که من مستقر بودم (هر چند اثر گلوله و جاي خون در آن محل مشاهده مي‌شد) و جايي که روبروي طبقه چهارم ساختمان مجلس بود و تروريست‌ها از آنجا شليک مي‌کردند يک فاصله 25 متري بود که هر کس از نيروهاي امنيتي که مي‌خواست روبروي آن محل برود بايد اين مسير را به صورت نيم‌خيز طي مي‌کرد. در آن زمان ديدم که دو نفر از نيروهاي امنيتي مي‌خواهند به سمت آن محل حرکت کنند من خودم را کمي عقب‌تر آوردم و با وجود خطراتي که برايم متصور بود از نحوه دويدن آنها عکس گرفتم. واکنش‌ها و اظهارنظرها در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي درباره عکس من مفيد به فايده بود و خيلي پيام‌هاي خوبي در خصوص اجازه گرفتن براي طراحي پوستر از روي آن عکس براي من رسيد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.   به گزارش فارس، سیدمجید میراحمدی درباره آخرین اقدامات درباره فنس‌کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت آیت‌الله رئیسی تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آیت‌الله رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.   میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.   وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی به‌سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف پنج سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به‌سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.   وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به‌کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.   میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به‌صورت دیوارکشی است یا به‌طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.   وی در پایان افزود: اگر این طرح به‌طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرمانده مرزبانی کشور: اجرای طرح انسداد کامل مرزهای کشور تا ۳ سال آینده/تشدید قاچاق دام در کشور اقامت اتباع افغانستان در ایران با پرداخت 100میلیون تومان؟ / آنها این مبلغ را از کشورشان نمی آورند معاون وزیر کشور درباره طرح حجاب: با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور