Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@15:29:52 GMT

بیش از ۴۵ هزار شغل در گلستان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۲۴۷۱

بیش از ۴۵ هزار شغل در گلستان ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‌گلستان از ایجاد بیش از ۴۵ هزار شغل در استان خبر داد و گفت: طرح کارورزی برای کاهش بیکاران فارغ التحصیل کار، در استان ‌اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق‌قلا، سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا اظهار داشت: در حال حاضر توقع جوانان از کار بالا رفته و انتظار دارند که در برابر کار مبلغ قابل توجهی درامد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: در حال حاضر 60 هزار نفر نیروی کار فعال وجود دارد و میانگین بیکاری در سال 95 براساس آمار 12 درصد حدود 40 هزار نفر است و رشد بیکاری افزایش یافته و به علت باز شدن فضای فرهنگی بسیاری از جوانان و بانوان وارد بازار کار شدند.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته جمعیت فعال 36 درصد بود و در حال حاضر جمعیت فعال به 38 درصد افزایش یافته و برای هر یک درصد جمعیت حدود 10 هزار نفر جمعیت وارد بازار کار شده و به بیکاری افزوده می‌شود.

مازندرانی یادآور شد: از سال 92 تا 95 برای بیش از 45 هزار نفر شغل ایجاد شده اما تورم موجود و جمعیت پشت بازار کار سبب شده که این میزان جوابگوی افراد جویای کار نباشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: دولت بسته‌هایی برای رشد اقتصادی و توسعه در نظر گرفته که یکی از این بسته‌ها اشتغال و توانمندسازی نیروی کار است و برای داشتن نیروی فعال جامعه، نیازمند اشتغال هستیم.

مازندرانی با اشاره به طرح کارورزی گفت: دولت برای کاهش بیکاران فارغ التحصیل کار، کارورزی را در سال گذشته به عنوان پایلوت اجرا کرد و استان گلستان پایلوت این طرح بود و توانستیم در این طرح 560 نفر را شناسایی و به کارگیری کنیم.

وی افزود: این طرح با لینک شدن واحدهای اقتصادی و فارغ التحصیلان اجرا شد و تاکنون 547 نفر را جذب کردیم و بخشی از حقوق این افراد از طریق تعاونی و شبه دولتی پرداخت شد و با موفقیت در این طرح تعدادی به صورت دائمی جذب کار شدند.

وی تصریح کرد: دولت تصمیم دارد در طرح کارورزی 150 هزار نفر را به بازار کار وصل کند و بتوانند فارغ التحصیلان در این طرح مهارتی را کسب کنند.

مازندرانی اظهار کرد: در این طرح کارورز یا فارغ التحصیل دارای علم و دانش و کارفرما دارای مهارت کسب و کار است که به کارورز منتقل می‌کند و پس از موفقیت در آزمون، با توافق کارفرما برای جذب فارغ التحصیل به مدت 2 سال قرارداد بسته و حق و حقوق بر مبنای قانون تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: 23 درصد سهم بیمه کارفرما توسط دولت پرداخت می‌شود و بیش از 4 هزار نفر برای این طرح در نظر گرفته شده است.

مازندرانی در باره دوره آموزشی تصریح کرد: دوره آموزشی بین چهار تا 9 ماه است و در این مدت دولت یک سوم حقوق کارگر یعنی 310 هزار تومان به فارغ‌التحصیل پرداخت می‌کند.

وی افزود: از طریق صندوق توسعه روستایی مبلغ 1.5 میلیارد تونان اعتبار در نظر گرفته شده تا افرادی که کارآفرینی کنند توسط بانک توسعه، بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی با سود و کارمزد پایین پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: دهه 60 دهه انفجار جمعیت بود و دولت برای کنترل جمعیت سرعت‌گیرهایی مانند هدایت اینان به سمت دانشگاه ایجاد کرد تا در آینده بتواند تصمیماتی برای اشتغال آنها بگیرد که متاسفانه این کار عملی نشد و در حال حاضر متولدین دهه 60 و 70 وارد بازار کار شدند که حدود 50 درصد این افراد جویای کار فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از فراجا در گلستان شهدای اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  این اجتماع مردمی برای قدردانی از فراجا به دلیل اجرای طرح نور و مطالبه‌گری از مسئولان برای صیانت از عفاف و حجاب در جامعه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.
مردم اصفهان از سردار رادان فرماندهی انتظامی کل کشور نیز برای حضور در این مراسم دعوت کرده‌اند و قرار است وی در این مراسم شرکت کند.

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • روستای ساسنگ در استان گلستان
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • حمایت مردم گلستان از طرح نور
  • قدردانی از فراجا در گلستان شهدای اصفهان
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود