Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هرگاه نام و نشان هنسي بر روي خودرويي نقش بست، بايد منتظر آمار و ارقام خيره کننده از آن باشيم. اين تيونر آمريکايي تخصص ويژه اي در ارتقاي خروجي موتور انواع خودروها داشته و مي تواند معمولي ترين اتومبيل ها را به اعجوبه هايي فوق العاده سريع تبديل کند.

در دو مورد از جديدترين پروژه ها، اين تيونر به سراغ جيپ گرند چروکي Trackhawk و لامبورگيني هوراکان رفته و با اعمال تغييرات گسترده در بخش فني، خروجي آنها را تا حد قابل ملاحظه اي بهبود بخشيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از جيپ گرند چروکي ترک هاک شروع مي کنيم، شاسي بلندي که در حالت استاندارد نيز بسيار سريع بوده و رقيبي براي اتومبيل هاي اسپورت محسوب مي شود.
اين خودرو به يک موتور 6.2 ليتري V8 با 707 اسب بخار قدرت و 875 نيوتن متر گشتاور (همان موتور Hellcat) مجهز شده و قادر است در عرض 3.5 ثانيه به سرعت 96 کيلومتر در ساعت دست پيدا کند؛ نهايت سرعت آن نيز 290 کيلومتر در ساعت مي باشد که براي يک شاسي بلند بسيار درخور توجه است.

پکيجي که هنسي براي گرند چروکي ترک هاک در نظر گرفته، مي تواند خروجي آن را تا ارقام باورنکردني 1012 اسب بخار قدرت و 1313 نيوتن متر گشتاور ارتقا دهد.
با اين خروجي شگفت انگيز شتاب گرند چروکي ترک هاک به 2.8 ثانيه کاهش يافته و مي تواند مسافت يک چهارم مايل را در عرض 10.5 ثانيه پشت سر بگذارد که 1.1 ثانيه از نسخه استاندارد بهتر است. هنسي يک سال يا 12000 مايل وارانتي براي مشترياني که اين پکيج را انتخاب کنند، در نظر گرفته است.

در ديگر پروژه که هنوز جزييات زيادي از آن منتشر نشده، اين تيونر تگزاسي لامبورگيني هوراکان را براي تقويت انتخاب کرده است. بر اساس اطلاعات موجود برنامه هنسي براي اين خودرو شامل دو مرحله مي شود که در صورت اجراي هر دو، قدرت موتور هوراکان نيز به بيش از 1000 اسب بخار افزايش پيدا مي کند.

موضوع جالب اينکه براي دستيابي به چنين قدرتي، هنسي مجبور شده که از توربوشارژرهاي دوگانه بر روي موتور 5.2 ليتري و V10 هوراکان استفاده نمايد.
چنانچه مشتريان علاقه اي به بهره گيري از اين فناوري نداشته باشند، مي توانند با سفارش پکيج مرحله اول ضمن حفظ ذات تنفس طبيعي بودن موتورهاي لامبورگيني، توان اتومبيل خود را تا 700 اسب بخار ارتقا دهند. از شتاب و سرعت اين دست پرورده جديد هنسي هنوز اطلاعاتي در دسترس نيست.

شايان ذکر است که تيونرهاي آمريکايي علاقه خاصي به هوراکان دارند و برخي از آنها توانسته اند تا 3000 اسب بخار قدرت از موتور اين خودرو استخراج کنند. در تست هاي انجام شده، تيونرهايي مثل Underground Racing رکورد سرعت 400 کيلومتر در ساعت را با لامبورگيني هوراکان ثبت کرده اند.
مخاطبين عزيز تصاوير استفاده شده در اين مطلب متعلق به نسخه هاي استاندارد هستند

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل

بنیاد ملی نخبگان از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل حمایت ویژه کرده و افراد در جایگاه مجری، مشاور یا ناظر در هسته‌های حل مسئله ادامه مسیر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، میز هم‌اندیشی و تبادل دانش و فناوری با موضوع امنیت غذایی (کشاورزی) جهت به‌کارگیری ظرفیت ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل به همت بنیاد ملی نخبگان تشکیل می‌شود.

احصای نظام مسائل کشور حول چالش‌های امنیت غذایی (کشاورزی) و بررسی گلوگاه‌های آن، تبدیل مسئله کلان به مسائل خرد و ارائه راه حل‌های متناسب با شرایط کشور برای ایفای نقش در لایه‌های حکمرانی، ساختاری و لایه‌های علمی و فناوری از اهداف تشکیل این میز است که جهت بهره‌مندی گسترده از ظرفیت ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل در بستر فضای مجازی شکل خواهد گرفت.

در ادامه، تعمیق موضوع، جمع‌بندی و تشخیص اولویت‌ها و ارائه راه حل‌های متناسب با شرایط کشور در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز و با حضور اعضای میز هم‌اندیشی دنبال می‌شود.

همچنین بنیاد ملی نخبگان در راستای تشکیل هسته‌های حل مساله و اجرایی‌سازی، از راهکارهای استخراج شده حمایت ویژه کرده و افراد در جایگاه مجری، مشاور یا ناظر در هسته‌ها ادامه مسیر می‌دهند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، فراخوان عمومی برای تشکیل میزهای تخصصی حول موضوعات آب، ناترازی انرژی، بانک، اصلاحات ارزی، قیمت‌گذاری کالا با هدف تحقق پیشرانی نخبگان در پیشرفت کشور از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان به آدرس bmn.ir و دفتر امور بین‌الملل به آدرس international.bmn.ir به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • لامبورگینی دیابلو GT فقط 80 دستگاه! (عکس)
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • اونتادور SVJ ؛ این لامبورگینی طبیعت گرمی دارد! (فیلم و عکس)
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر