Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: نماز وسیله‌ای است که خدا با آن بندگانش را آمرزیده و رحمت و سلامت نصیب آنان، و سهل‌انگاری در آن انسان را از شفاعت ائمه دور می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت الله محمد ناصری در سخنرانی امروز مسجد کمرزرین اصفهان با تشریح اهمیت نماز و تأکید اسلام بر به‌جا آوردن این فریضه واجب دینی، اظهارداشت: در روایتی از رسول اکرم (ص) آمده: «کسانی که نماز را سبک می‌شمرند از شفاعت ائمه معصوم علیهم‌السلام محروم می‌شوند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به ادای فریضه واجب نماز و عبادت، تبعات جبران‌ناپذیری برای بشر به‌دنبال داشته است، افزود: با سهل‌انگاری در نماز و با ناراحتی نمی‌شود به خانه خدا و اهل بیت علیهم‌السلام رفت و باید با رفاقت و امیدواری درِ خانه آنان را زد.

استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه نماز خیلی مهم بوده و فقط به اسلام اختصاص ندارد و از اول خلقت بوده است اما نه به این کیفیتی که امروز به‌جا می‌آوریم، خاطرنشان کرد: پیشینیانی که به‌دلیل مخالفت و عناد با انبیا و رسل و خداوند دچار عذاب‌های دردناک الهی شدند نماز را سبک شمرده بودند.

وی گفت: نماز بسیار مورد عظمت الهی و دارای برکات قرآن ، اسلام و ولایت است و به‌همین دلیل خداوند در قران کریم 102 مرتبه نماز را به من و شما سفارش کرده است.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه انسان باید در تمام گرفتاری‌ها وضو گرفته و 2 رکعت نماز حاجت بخواند، گفت: خداوند با نماز درخواست ما را می‌بیند و می‌شنود و این در روایات و بیانات صریح قرآن هم آمده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر حاجتی شرعی داشتید و با نماز هم به آن نرسیدید بازهم ناامید نشوید و به عبادت ادامه دهید، افزود: عصبانی شدن از خدا جایز نیست و اگر فردی با نماز و نیایش هم به حاجت خود دست نیابد یعنی مصلحت الهی نیست که به آن حاجت برسد و باید به رضای پرودگار راضی باشیم.

استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه اصفهان همچنین به تمأنینه و آرامش داشتن هنگام نماز خواندن و بیان اذکار نماز اشاره وتصریح کرد: نماز وسیله‌ای برای صحبت با خداوند و ارتباط با امام زمان (عج) و ائمه است و نباید با سرعت و بدون بیان دقیق اذکار و ارکان به‌جا آورده شود.

وی به نقش والدین در تشویق فرزندان به ادای نماز هم اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها می‌گویند فرزند ما نمازخوان بود ولی نمی‌دانیم چرا اکنون نمی‌خواند، به این والدین باید بگوییم اگر امروز فرزندتان نماز نمی‌خواند شما مقصر هستید و الان هم اگر گرفتار است شما باید نجاتش بدهید چون پدر بر فرزندش ولایت دارد و در قیامت بازخواست می‌شود.

انتهای پیام/

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟

آفتاب‌‌نیوز :

تراکتور – استقلال در حالی برگزار کننده یکی از دیدار‌های مهم و حساس هفته بیست و پنجم خواهند بود که تیم تراکتور شانس قهرمانی اش کم شده است و بیشتر برای دفاع از اعتبار خود به میدان می‌آید، اما استقلال در صدر جدول است و برای تدوام صدرنشینی نیازمند کسب سه امتیاز این دیدار است.

تیم تراکتور قادر به استفاده از بازیکنانی، چون سید محمد حسینی، محمد قنبری و محمد آقاجانپور به دلیل مصدومیت نیست. بازیکنانی که غالبا شاهد حضور آن‌ها در ترکیب ثابت تراکتور نبودیم و بیشتر به عنوان بازیکن جایگزین به میدان می‌آمدند.

اما استقلال غایبان مهم تری دارد. حسین حسینی کاپیتان و دروازه بان استقلال با رای کمیته انضباطی نمی‌تواند در این بازی به میدان بیاید. علاوه بر مهدی مهدی پور که فصل را از دست داده رافائل سیلوا هم به دلیل مصدومیت دور از ترکیب استقلال خواهد بود و بازگشت آرمین سهرابیان به ترکیب استقلال هم هنوز مشخص نشده است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب