Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، در سال گذشته ۶۷۶۶ اثر برای دریافت شیما و گواهی مالکیت معنوی به بنیاد ملی مد و لباس ارائه شده است‌.
در این مدت تلاش های گسترده ای از سوی اعضا کارگروه ساماندهی مد و لباس، طراحان، تولید کنندگان، تشکل ها و انجمن های صنفی و تخصصی صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بطوری که نتایج حاصله حاکی از پیشرفت امور در حوزه های مختلف اعم از ایده، خلاقیت، طراحی و تولید است.
این گزارش نشان از رشد و افزایش سرعت ارایه الگوی لباس ایرانی و اسلامی به جامعه را دارد.
این آمار نشان می دهد که در حوزه ارایه آثار برای دریافت شیما رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۴ رخ داده است‌.
همچنین این آمار نشان می دهد که ۴۴ درصد آثار برای درخواست گواهی مالکیت معنوی و نیز صد در صد برای دریافت شناسه شیما ارایه شده اند.
این گزارش نشان می دهد که ۵۱۳۳ اثر برابر با ۷۶ درصد کل آثار پس از بررسی در کمیسیون ماده ۴ موفق به دریافت شناسه شیما شده اند.
این کمیسیون وظیفه انطباق آثار طراحی با شاخص های مربوطه را بر عهده دارد.
همچنین ۵۱ درصد آثار ارائه شده برای دریافت شیما به مانتوی بانوان اختصاص داشته و برابر با ۳۴۸۴ اثر بوده است.
نکته قابل توجه این است که آمار نشان از رشد ۷۵ درصدی در این حوزه دارد.
بر اساس این گزارش و در تقسیم بندی و تحلیل داده های مرتبط با جنس لباس و نوع پارچه های بکار رفته و بهره مندی از آن، پارچه های کرپ ۱۱ درصد، ابریشم مصنوعی ۱۰ درصد، تترون و کتان هر کدام با ۸ درصد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده اند که پارچه های مذکور برای طراحی و تولید با محوریت محصول ایرانی بوده است.
بر این اساس توزیع و فراوانی آثار بررسی شده بر اساس معیارهای گروه های سنی نشان می دهد که به ترتیب بزرگسال ۴۵ درصد، جوان ۴۳ درصد، کودک ۸ درصد و نوجوان ۴ درصد بوده که نشان از رشد ارایه آثار در گروه‌های سنی کودک و نوجوان دارد.
همچنین این گزارش نشان می دهد ۹۱ درصد آثار به بانوان و تنها ۹ درصد به لباس آقایان اختصاص داشته که نشان از پایین بودن نرخ طراحی لباس آقایان دارد اما نسبت به سال گذشته ۲درصد رشد نشان می دهد.
در بخش فراوانی رنگ لباس های مشکی با ۲۲ درصد، سرمه ای ۷ درصد، آبی ۶ درصد، کرم ۶ درصد، طلایی ۶ درصد، سفید ۵درصد،سبز ۴ درصد، طوسی ۴ درصد، قهوه ای ۳ درصد، صورتی ۳درصد، بنفش ۲ درصد و مابقی به سایر رنگ ها اختصاص دارد و در مجموع ۴۶ طیف رنگی مورد بررسی قرار گرفته است.
همچنین ۵۲ درصد آثار از پارچه ساده و ۴۸ درصد از پارچه طرح دار استفاده کرده اند.این نشان از گرایش طراحان به تنوع و بهره مندی از مفاهیم میان رشته ای دارد.
یاد آوری می نماید این طرح ها توسط هنرمندان، طراح و تولید کننده ایرانی و با بهره گیری از نمادها و شاخص های هنر طراحی و تولید لباس به جامعه ارائه شده است.
بررسی دقیق و تحلیلی دستاورد های این گزارش بخشی از نقاط قوت و ضعف طراحی و تولید لباس ایرانی را نمایان ساخته و برنامه ریزان و دست اندرکاران مرتبط بویژه نهادها و تشکل ها و دستگاه های عضو کارگروه ساماندهی مد و لباس را ملزم به توجه و دقت بیشتر برای افزایش سرعت و کیفیت فعالیت ها و رفع اشکالات و اصلاح امور می نماید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی در حاشیه بازدید از روند ارائه خدمات درمانی گروه جهادی الکفیل و هلال احمر در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان افزود: پذیرای این گروه جهادی در استان هستیم که این فرصت خوبی است همه دستگاه‌هایی که خدمات رسان و امدادرسان در حوزه محرومیت زدایی هستند همه امکانات خود را در کنارهم قرار داده و نمونه کاملی از هم افزایی بین دستگاهی و بین بخشی را شاهد هستیم.

وی یادآوری کرد: از بدو ورود برنامه‌های خوبی برای مراجعه کنندگان پیش بینی شده و با استفاده از امکانات حداکثری گروه‌های جهادی استان خیریه‌ها، پزشکان، جمعیت هلال احمر و داوطلبان این مجموعه با روحیه جهادی در حال ارائه خدمات هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: بیشتر ارائه خدمات در حوزه دندانپزشکی، چشم پزشکی و معاینات عمومی و جراحی‌های دیگر است که امکانات علوم پزشکی نیز بسیج شده است.

رفیعی اظهار داشت: دارو و بسیاری از خدمات دیگر توسط هلال احمر در خدمات جهادی برای مراجعان به صورت رایگان ارائه می‌شود. وی ادامه داد: همه اینها به حتم کمک خواهد کرد تا رضایتمندی مردم افزایش یابد و در راستای تحقق عدالت و محرومیت زدایی بسیار مؤثر خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: حضور جمعیت هلال احمر، داوطلبان آن و کمیته امداد در خدمات جهادی الکفیل پر رنگ است که امید داریم این زمینه‌ای باشد تا در طول سال اقدامات مشابهی را داشته باشیم.

۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طی ۲ روز گذشته ۷۰۰ زنجانی از طرح نذر سلامت هلال احمر خدمات رایگان درمانی و دارویی دریافت کردند، روند ارائه خدمت ادامه دارد.

حکمت الله هاشمی افزود: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تأمین شده است، گفت: پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: تا ۱۵ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را ویزیت می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند. هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان کمک‌های اولیه توسط مربیان هلال احمر از دیگر خدماتی است که در حال انجام است و این خدمات با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، با همکاری مشترک قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال احمر زنجان، ۱۱۰ دندانپزشک و ۲۰۰ دستیار دندانپزشک داوطلب به نیازمندان زنجانی خدمات دندانپزشکی ارائه و داروهای مورد نیاز مراجعان رایگان می‌شود. از ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند. بیمارستان درمان و توانبخشی هلال‌احمر در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان از ۱۲ اردیبهشت آغاز و ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد. در این مدت بیان شده پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در بیمارستان درمان و توانبخشی بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند. نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی نیز رایگان معاینه می‌شوند.

کد خبر 6095479

دیگر خبرها

  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها که احتمالا نمی دانستید
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها
  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد