Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:52:02 GMT

نقض حقوق زنان در عربستان سازمان یافته و جدی است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۴۸۰۹

نقض حقوق زنان در عربستان سازمان یافته و جدی است

مرکز دمکراسی و حقوق بشر آمریکایی های بحرین در گزارش اخیر خود با موضوع بررسی وضع حقوق زنان در عربستان معتقد است نقض حقوق زنان در این کشور به شکلی سازمان یافته ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اطلاع رسانی دمکراسی و حقوق بشر آمریکایی ها در بحرین در گزارش اخیر خود که به تازگی در خصوص حقوق زنان در عربستان سعودی منتشر شده به نقض آشکارا و سازمان یافته حقوق زنان در این کشور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش منتشر شده از سوی این مرکز با آوردن مثالهایی متعدد پرده از جنایات رژیم آل سعود علیه زنان این کشور بر می دارد. به عنوان مثال در این گزارش، به پرونده «دینا علی»، دختر جوان با ملیت سعودی اشاره می کند که ساکن کویت است و پیشتر نیز دانشجوی دندانپزشکی در مانیل، پایتخت فیلیپین بوده، اما به اجبار عموهای خود به منظور ازدواج اجباری به عربستان منتقل شده است. وی که از تصمیم عموهای خود مطلع شد، اقدام به پرواز به استرالیا به منظور دریافت پناهندگی از این کشور کرد. اما سفارت عربستان در مانیل مانع از پرواز وی به سمت سیدنی شده و پس از دستگیری این دختر جوان، وی را به ریاض منتقل کرد.

این تنها یکی از ده ها موردی است که مرکز دمکراسی و حقوق بشر آمریکایی های بحرین در گزارش خود به آن اشاره کرده است.

اما در ادامه این گزارش، این نکته مطرح می شود که چگونه ریاض که از بزرگترین ناقضان حقوق زنان در جهان به حساب می آید، در تاریخ ۱۹ آوریل سال جاری میلادی، از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای کسب جایزه ارتقاء وضعیت زنان، برابری جنسیتی و توانمندسازی آنها را به خود تخصیص داد.

گزارش مذکور که تحت عنوان «سخنان پوچ، اصلاحات توخالی: امتناع عربستان از اصلاح حقوق زنان» منتشر شده، با اشاره به اقدام پوچ و دروغین عربستان در خصوص ارتقاء حقوق زنان در جامعه این کشور معتقد است که رژیم سعودی همچنان از به رسمیت شناختن حقوق زنان در جامعه این کشور امتناع ورزیده و به نقض آشکار آن ادامه می دهد.

در این گزارش آمده است علیرغم پیشرفتهای حاصل شده در زمینه حقوق زنان که در جامعه سنتی عربستان به وجود آمده، بسیاری از مشکلات اساسی زنان در عربستان هنوز مرتفع نشده و به عنوان مثال زنان هنوز حق جدا شدن از همسران عیاش و نامناسب خود را ندارند، چراکه شورای سلطنتی سعودی چنین حقی را به آنها نمی دهد.

مرکز دمکراسی و حقوق بشر آمریکایی های بحرین در گزارش خود به این نتیجه می رسد که مسائلی همچون وابستگی و عدم استقلال زنان در جامعه عربستان آنها را در جایگاه موجوداتی پایین تر از مردان قرار داده است.

همچنین نداشتن حق رای و هویت سیاسی زنان در جامعه سعودی در این گزارش به عنوان مثالی بزرگ از نقض سازمان یافته حقوق زنان و تبعیض جنسیتی علیه آنها در جامعه یاد می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه سقوط زنان در مسابقات شترسواری در عربستان! | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مصدوم شدن تعدادی از شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری زنان در عربستان در شبکه های اجتماعی این کشور پربازدید شده است. ویدئویی از این حادثه ببینید.

کد خبر 847404 منبع: مهر برچسب‌ها مسابقه حیوانات - حیات وحش خبر مهم عربستان حوادث جهان زنان

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • تصاویری از لحظه سقوط زنان در مسابقات شترسواری در عربستان! | ویدئو
  • مسابقات شترسواری زنان در عربستان
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است