Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@08:19:52 GMT

گفتگوی 18:30/ نحوه محاسبه مالیات اصناف در سال 96

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۴۹۴۵

گفتگوی 18:30/ نحوه محاسبه مالیات اصناف در سال 96

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: چنانچه آیین نامه جدید مالیاتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد کلیه پرداخت های مالیاتی بصورت الکترونیکی پرداخت می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در گفتگوی 18:30 امروز کارشناسان امور مالیاتی و اصناف به بررسی آخرین مهلت ارائه اظهار نامه های مالیاتی و چگونگی پرداخت مالیات به بحث و گفتگو نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر جنتی معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه پایان خرداد ماه آخرین مهلت ارائه اظهار نامه های مالیاتی است، گفت: صاحبان مشاغل و اصناف می توانند در فرصت باقی مانده بصورت الکترونیکی اظهار نامه های خود را ارائه دهند.او با اشاره به اینکه امسال تکمیل اظهارنامه مالیاتی صرفا بصورت الکترونیکی صورت می پذیرد افزود: در راستای ارائه خدمات مناسب و تسهیل در پرداخت مالیات، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نیز فراهم شده است. وی در ادامه افزود: مودیان می توانند با ارائه اظهارنامه مالیاتی از طریق سامانه و پس از اخذ کد رهگیری از سامانه مذکور، مالیات مربوطه را نیز بصورت الکترونیکی پرداخت نمایند و با اجرای این خدمت نیازی به حضور مودیان به ادارات مالیاتی نمی باشد و با اخذ کد رهگیری از سامانه مذکور، نیازی به ارسال نسخه کاغذی اظهارنامه مالیاتی نیست و اخذ کد رهگیری به منزله تسلیم اظهارنامه مالیاتی است.معاون سازمان امور مالیاتی افزود: کسانیکه تا پایان تاریخ مققر اقدام به ارائه اظهار نامه نکنند مشمول جریمه می شوند که سی درصد از این جریمه غیر قابل بخشش است.جنتی با ابیان اینکه با مجهز شدن سازمان امور مالیاتی به سیستم های الکترونیکی نیاز به حضور فیزیکی صاحبان مشاغل و اصناف در ادارت مالیات نیست.او خطاب به گروههای پرداخت کننده مالیات گفت: کسانیکه در سال 94 کمتر از یک میلیارد تومان فروش داشته اند نیاز به اظهار نامه ندارندو جزه گروه سوم قرار می گیرند. جنتی افزود: این افراد مالیات خود را از طریق سیستم پرداخت می کنند و با افزایش 8 درصدی مالیات سال بعد آنها یعنی سال 95 نیز محاسبه می شود.
معاون سازمان امور مالیاتی با تاکید بر ایجاد منابع جدید مالیاتی ادامه داد: با توجه به اصلاح قانون مالیاتی در سال 94، همه دستگاه هاموظف شدندبا سازمان امور مالیاتی همکاری کنند.وی بر شفافیت اظهار نامه ها و ارائه مدارک تاکید کرد و افزود: چنانچه آیین نامه جدید در مجلس تصویب شود ( ماده 169 ) و ما از طریق بانک دسترسی به حساب ها اصناف داشته باشیم ، مالیات ها بصورت الکترونیکی محاسبه و دریافت می شوند.او گفت: تراکنش های بانکی از طریق بانک گرفته می شود لذا هیچگونه اعتراضی در بین نخواهد بود.
ابراهیم درستی نایب رئیس اتاق اصناف گفت: به دلیل رکودی در سال های اخیر داشتیم اصناف درآمد خاص و چشمگیری نداشتند و خیلی از آنها از سرمایه می خورند لذا براساس اطمینان دو طرف باید بر اساس همین اظهار نامه ها اقدام شوند و نیاز به گرفتن مدارک نباشد.
درستی با اشاره به اینکه از به دنبال کسانی باشیم که مالیات نمی دهند گفت: برخی افراد اصلا پرونده مالیاتی ندارد و خیال پرداخت هم نمی کنند چه برسد به اینکه اظهار نامه ارائه کنند.او گفت:سعی می کنیم تا گروه های 1 و 2 نیز بدون دغدغه اقدام به پرداخت مالیات کنند.نایب رئیس اتاق اصناف گفت: امیدواریم پایان مهلت اعلام شده از پایان خرداد ماه به یک هفته بعد موکول شود. دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است