Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@06:02:17 GMT

تعطیلی 40 معدن به علت عدم رعايت مسائل ايمنی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۵۱۹۹

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بعد از حادثه معدن زمستان يورت، فعاليت حدود 40 معدن به علت رعايت نكردن مسائل ايمنی متوقف شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جعفر سرقينی افزود: صلاحيت بهره برداری 5 تا 6 معدن هم كه فعاليت آنها در سال های گذشته به علت مسائل ايمنی متوقف شده بود، سلب شده است، ضمن اينكه معادن مختلفی براي بهبود شرايط كار، اخطار دريافت كرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بيان اينكه معادن ما بصورت منظم و دوره ای بازديد می شوند، گفت: معدن زمستان يورت هم در سال 95، پنج بار از جانب تيم های كارشناسی بازديد شده بود، معادن رها شده نيستند بلكه پيگيری و نظارت می شوند، اما حادثه هميشه در كمين است كه بايد دقت كنيم با آموزش بيشتر و استفاده از تجهيزات بهتر، حوادث را كاهش دهيم.سرقينی ادامه داد: اگرچه نظر قطعی درباره علت حادثه معدن زمستان يورت اعلام نشده، اما بطور قطع اين حادثه ناشی از لوكوموتيو بوده است. يعنی باتری يا اگزوز لوكوموتيو علت شكل گيری اين حادثه بوده است و اگر تجهيزات معادن نوسازی شود، شاهد اين اتفاقات نخواهيم بود.سرقينی افزود: امسال در طرح رونق توليد، معادن هم ديده شده و بناست در اين طرح 500 معدن با اعتباری معادل هزار ميليارد تومان رونق يابند كه اولويت با معادن كانی هاي صنعتی به علت ارزش افزوده بالاتر است.وی با بيان اينكه فرآوری مواد معدنی نخستين اولويت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معدن است گفت: با اجرای اين سياست توانستيم سال 95 حدود 6.5 ميليارد دلار مواد معدنی و صنايع معدنی صادر كنيم كه اين علاوه بر تامين نياز صنايع داخلی است.
وی اضافه كرد: بنا داريم در سال 96 با كار و تلاش مضاعف اين ميزان صادرات را به 8 ميليارد دلار افزايش دهيم كه اميدواريم براي نيل به اين هدف توليد مواد معدنی و صنايع معدنی را افزايش دهيم.
سرقينی گفت: سال 95 توليد فولاد ما 18.5 ميليون تن بود كه در سال 96 به 22 ميليون تن افزايش خواهد يافت ، ضمن اينكه در بقيه حوزه های صنعت، معدن و تجارت نيز اين سياست را پيگيری مي كنيم.
او با بيان اينكه 30 تا 40 درصد محصولات معدنی در صنعت ساختمان مصرف می شود ، افزود: از آنجا كه صنعت ساختمان دچار ركود است اين ركود بر معدن نيز تاثيرگذار است.
معاون معدنی وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت: توليد كانی هاي صنعتی، 16 درصد رشد داشت و در مجموع، رشد حوزه معدن در سال 96 حدود 6 درصد است كه اميدواريم اين ميزان رشد در سال 96 به 8 تا 9 درصد برسد.
سرقينی درباره اقدامات وزارت صنعت براي خروج صنعت سيمان از ركود گفت: تمركز خود را بر مصرف سيمان در حوزه هايی مانند جاده سازی، راهسازی و تشويق سازندگان به ساخت ساختمان های بتنی قرار داديم كه اين تمركز به مصرف حدود 3 ميليون تن سيمان منجر خواهد شد
سرقينی گفت: صادرات 15 ميليون تنی سيمان در سال گذشته، عاملی در خروج اين صنعت از ركود است اما اين ميزان صادرات سهم ناچيزی از توليد 55 ميليون تنی سيمان را شامل می شود.
معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنين گفت: حدود 9 هزار پروانه بهره برداری معدن صادر شده و از اين ميان 6 هزار معدن فعال است و از 3 هزار معدن ديگر بخشی مشغول تجهيزند و برخی ديگر به علت بحث های اقتصادی هرگز سراغ معدن نرفته اند كه اگر زمان قانونی اين پروانه ها به اتمام برسد ديگر تمديد نمی شود بلكه ابطال خواهد شد.
سرقينی افزود: البته برخی از معادن هم به علت ركود صنعت ساختمان و همچنين كاهش قيمت های جهانی تعطيل شده اند كه اگر بازار جهانی يا صنعت ساختمان رونق گيرد اين واحد ها هم فعال خواهند شد.
وی گفت: در مجموع 2 هزار معدن تعطيل داريم كه عمدتا در بخش مصالح ساختمانی مانند لاشه و شن و ماسه است اما در معادن كانی های صنعتی نه تنها مشكل نداريم بلكه رونق هم ديده می شود.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا سه‌شنبه به استان مرکزی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، در ادامه‌ی سفرهای مسئولین ملی به استان مرکزی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ماه، میهمان دیار آفتاب است.

حضور در افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک، نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور دارای موقعیت استراتژیکی است که به دلیل استقرار صنایع گوناگون و قریب سه هزار واحد صنعتی، با در اختیار داشتن رتبه‌ی نخست تنوع تولیدات صنعتی از قطب‌های مهم صنعت کشور به شمار می‌رود.

در راستای نهضت احیای واحدهای راکد اقتصادی در دولت سیزدهم، طی دو سال گذشته ۷۲۰ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان مرکزی به مدار تولید برگشتند.

کد خبر 751257

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان