Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تيم ملي فوتبال ايران که تا پيش از اين چهار بار به جام جهاني راه پيدا کرده بود در ديدار با ازبکستان به پيروزي رسيد تا براي پنجمين بار به اين رقابت بزرگ صعود کند.

به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و ازبکستان در مرحله نهايي مقدماتي جام جهاني از ساعت 21:15 دقيقه در ورزشگاه آزادي تهران آغاز شد که در پايان تيم ايران با برتري 2 بر صفر صعود خود به جام جهاني را قطعي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار آزمون(23) و مهدي طارمي(88) براي ايران گل زدند.
تيم ملي ايران با اين ترکيب به مصاف ازبکستان رفت: عليرضا بيرانوند، سيدجلال حسيني، مرتضي پورعلي‌گنجي، رامين رضاييان، ميلاد محمدي، علي کريمي، سعيد عزت‌اللهي، عليرضا جهانبخش(44 وحيد اميري)، مسعود شجاعي(69 اشکان دژاگه)، مهدي طارمي(89 رضا قوچان نژاد) و سردار آزمون.
گزارش زنده اين ديدار را در زير مي خوانيد:
* قبل از شروع اين ديدار اعضاي دو تيم به خاطر حادثه تروريستي تهران و شهداي اين حادثه يک دقيقه سکوت کردند.
* دقايق ابتدايي بازي با در اختيار داشتن توپ توسط بازيکنان ايران همراه بود که البته موقعيتي ايجاد نکرد. در دقيقه سوم اين بازي مصدوميت بازيکن ازبکستاني لحظاتي در بازي وقفه ايجاد کرد.
* در دقيقه پنج همکاري خوب جهانبخش با رامين رضاييان ايران را صاحب يک کرنر کرد که اين کرنر با ضربه سر مهدي طارمي از بالاي دروازه به بيرون رفت.
* در دقيقه 8 ايران صاحب يک ضربه کرنر ديگر شد که اين ضربه را جهانبخش روي دروازه ارسال کرد و ضربه محکم سيدجلال حسيني از بالاي دروازه به بيرون رفت.
* تا دقيقه 20 اين ديدار تيم ايران منطقي و آرام کارش را ادامه داد اما نتوانست موقعيت خطرناکي را روي دروازه مهمان ايجاد کند. با اين حال گل نخوردن هدف اصلي تيم ملي ايران بود و بازيکنان بيشتر حواسشان به دفاع بود.
* دقيقه 23: سردار آزمون در موقعيتي تک به تک دروازه ازبکستان را باز کرد تا کار تيم ملي در ادامه اين مسابقه راحت تر شود.
* در ادامه ملي پوشان ايران بازهم به حملات خود ادامه دادند اما کمي احساس را چاشني کارشان کردند و به همين خاطر ازبک ها با خيال راحت تر به کار ادامه دادند.
* در دقيقه 40 ميلاد محمدي از جناح چپ زمين ايران حمله اي را روي دروازه ازبکستان پي ريزي کرد که مدافع ازبک وي را پشت محوطه جريمه سرنگون کرد. اين ضربه خطا ثمري براي ايران نداشت.
* در دقيقه 44 مهدي طارمي مي توانست گل دوم را براي ايران به ثمر برساند اما ضربه اين بازيکن با اندکي اختلاف از کنار تير عمودي دروازه به بيرون رفت.
* شروع نيمه دوم براي ايران با يک ضربه پنالتي همراه بود. مهدي طارمي درون محوطه جريمه با خطاي اسماعليف متوقف شد و داور اعلام پنالتي کرد. ضربه پنالتي را مسعود شجاعي در دقيقه 49 به بالاي دروازه زد.
* بعد از خراب شدن پنالتي مسعود شجاعي بازيکنان ايران روند ارام و منطقي خود را ادامه دادند و تا دقيقه 60 با همان روش ابتداي بازي کار را دنبال کردند. در مقابل ازبک ها هم خط دفاعي خوبي را تشکيل داده بودند و اجازه نفوذ به ايراني ها را نمي دادند.
* سردار آزمون مي توانست در دقيقه 62 گل دوم خودش را وارد دروازه ازبک ها کند اما ضربه او که از روي اشتباه مدافعان حريف به دست آمده بود از کنار دروازه به بيرون رفت.
* در دقيقه 69 اين ديدار اشکان دژاگه به جاي مسعود شجاعي که کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران بود وارد زمين شد. پس از بيرون رفتن کاپيتان ابتداي بازي ايران، سيدجلال حسيني بازوبند را بست.
* در دقيقه 75 اين ديدار سردار آزمون زننده تک گل ايران از داور کارت زرد دريافت کرد.
* در دقيقه 88: مهدي طارمي در يک و دوي زيبا با سردار آزمون وارد محوطه جريمه شد و با دريبل مدافع حريف ضربه زيبايي را به توپ زد که به گل دوم ايران تبديل شد تا تيم ملي فوتبال ايران صعود خود به جام جهاني را براي دومين بار پياپي قطعي کند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود پردردسر الهلال به فینال جام حذفی عربستان

به گزارش صدای ایران از ایرنا، در مرحله نیمه نهایی جام حذفی عربستان دو تیم فوتبال الاتحاد و الهلال از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه سه‌شنبه شب به مصاف یکدیگر رفتند.

الهلالی‌ها با حذف الحازم و التعاون به این مرحله رسیدند و التحاد نیز با کنار زدن الفحیا و الفیصلی جواز حضور در این مرحله را کسب کرد.

الهلال که از همان دقایق ابتدایی بازی را هجومی آغاز کرد در نهایت دقیقه ٢۵ بازی توسط میشل موفق شد گل نخست بازی را وارد دروازه حریف سنتی خود کند. در نهایت نیمه نخست این بازی با برتری شاگردان ژرژ ژسوس پایان یافت.

سرانجام بعد از حملات فراوان الاتحاد برای جبران گل خورده عیدالرزاق حمدالله موفق شد گل تساوی را در دقیقه ۶٧ وارد دروازه الهلال کند.

١۴ دقیقه بعد از این گل سعود عبدالحمید روی پاس مالکوم موفق شد گل دوم الهلال را وارد دروازه التحاد کند.

اگر چه با اخراج ساویچ الهلال ده نفره ادامه بازی را دنبال کرد، اما در پایان این شاگردان ژسوس بودند که با برتری ٢ بر یک راهی فینال شدند و در این دیدار باید به مصاف برنده دیدار الخلیج و النصر بروند.

دیگر خبرها

  • طلسم دورتموند: پی‌اس‌جی هر چه می‌زند گل نمی‌‌شود
  • پرسپولیس تعارف استقلال را رد کرد؛ ال‌کلاسیکو خواب‌آور برنده نداشت
  • توقف پرسپولیس برابر سپاهان؛ تیم اوسمار به دومی راضی است!
  • شکست ذوب‌آهن در فولادشهر، بحران در خانه جدی‌تر از همیشه
  • پرسپولیس و سپاهان با تساوی به رختکن رفتند
  • صعود پردردسر الهلال به فینال جام حذفی عربستان
  • بایرن در خانه برابر رئال متوقف شد/ زخم وینیسیوس بر پیکر مونیخی‌ها
  • نیمه دوم طوفانی بایرن: کامبک در ۴ دقیقه! (عکس)
  • ادامه تیره‌روزی‌های کلباء با وجود گلزنی قایدی
  • بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی