Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@15:41:09 GMT

ایران 2 - ازبکستان0؛ سلام به جاودانگی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۶۰۱۱

ایران 2 - ازبکستان0؛ سلام به جاودانگی

ملی پوشان کشورمان موفق شدند با دو گل دیدنی سردار آزمون و مهدی طارمی از سد حریف خود بگذرند و به عنوان دومین تیم در جهان راهی جام جهانی شوند

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کارلوس کی روش موفق شدند با دو گلی که وارد دروازه ازبکستانی ها کنند از سد حریف خود بگذرند و در حالی که دو بازی تا پایان این رقابت ها باقی مانده است خود را به روسیه برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بردی که شادمانی مردم ایران، تیم ملی و کارلوس کی روش را به دنبال داشت، اکنون تیم ملی ایران پس از تیم ملی برزیل دومین تیم صعود کننده به جام جهانی است.

هفته هشتم مرحله دوم مقدماتی جام جهانی، دوشنبه 22/03/96، ساعت 21:15، ورزشگاه آزادی
داور: احمد ابوبکر(عمان) کمک ها: حامد سلیمان، ابوبکر سلیم(عمان)

تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، علیرضا جهانبخش(2+45 وحید امیری)، مهدی طارمی(90 رضا قوچان نژاد)، مسعود شجاعی(69 اشکان دژاگه) و سردار آزمون
سرمربی: کارلوس کی روش

تیم ملی ازبکستان:

لوبانوف، کریمتس، شوراخمدوف، اسماعیلف، آندرف(7 داورونبک خاشیموف)، آفونین(53 سردار رشیدوف)، حیدروف، اخمدوف، شمورودوف، سرگیف و عبدولخولیکوف(62 جلال الدین ماشاریپوف)
سرمربی: ساموئل بابایان


اخطار

آفونین(28) -خاسیموف(3+90) از ازبکستان

سردار آزمون (76) از ایران

شرح گل ها


ایران 1 ازبکستان 0 (دقیقه 23، سردار آزمون): در حالی که بازی در میانه میدان در حال انجام بود حمله غافلگیرانه ملی پوشان ایران دروازه ازبکستان را باز کرد، پاس دیدنی علیرضا جهانبخش در موقعیت فوق العاده ای به آزمون رسید و سردار نیز پس از جاگذاشتن مدافع ازبکستانی به محوطه جریمه رسید و موفق شد با ضربه ای دقیق دینی دروازه لوبانوف را باز کند.

ایران 2 ازبکستان 0 (دقیقه 88، مهدی طارمی) : در حالی که تنها دو دقیقه تا پایان بازی زمان بود حرکت دیدنی طارمی بین مدافعان ازبکستان باعث شد تا وی به دروازه این تیم برسد و با ضربه ای فنی و فوق العاده دومین گل ایران را وارد دروازه حریف کند.

شرح بازی:


ملی پوشان ایران موفق شدند با دو گلی که در میانه های نیمه اول و دقایق پایانی بازی وارد دروازه حریف کردند با ارائه یک بازی حساب شده به عنوان تیم پیروز بازی را به اتمام برسانند و صعود خود به جام جهانی را جشن بگیرند.
شاگردان کی روش از همان دقیقه اول بازی میل به دروازه ازبکستان داشتند و حملات خود را آغاز کردند، حملاتی که باعث ارسال یکی دو سانتر خطرناک در دقایق ابتدایی شد، هجوم ملی پوشان ایران باعث شد تا ازبک ها در همان دقایق ابتدایی به فکر از نفس انداختن بازی شوند و به همین دلیل در پنج دقیقه ابتدایی چند بار با عنوان مصدومیت اقدام به متوقف کردن بازی کردند. پس از آن ملی پوشان ایران که از تک و تای ابتدایی بازی افتاده بودند به دنبال حفط توپ بودند و تا دقیقه بیستم بازی به همین ترتیب پیش رفت.
از دقیقه بیستم به بعد باز هم ملی پوشان ایران تلاش خود را برای باز کردن دروازه ازبک ها آغاز کردند و این بار پیش از از نفس افتادن بازی موفق شدند روی یک حرکت زیبا به گل برسند، گل آزمون که در دقایق میانی نیمه اول به ثمر رسید باعث نشد تا بازیکنان ایران عقب بکشند و به دنبال حفظ نتیجه بازی تا پایان نیمه اول باشند، به همین دلیل تلاش خود را برای دوباره باز کردن دروازه حریف به کار بستند، حملات ایران از جناح چپ با حرکات انفجاری میلاد محمدی و در طرف دیگر از میانه قلب دفاعی ازبک ها توسط جهانبخش و آزمون و طارمی بارها دروازه حریف را با خطر مواجه کرد اما هر کدام از آنها به دلایلی همچون بدشانسی و یا بی دقتی از بین رفت تا در نهایت نیمه اول با همان یک گل به سود ایران به پایان برسد.
اما در نیمه دوم بازهم این بازیکنان ایران بودند که تصمیم به باز کردن دروازه حریف داشتند، آنها به مانند نیمه اول از همان دقیقه یکم آغاز بازی روی دروازه ازبک ها خطرناک ظاهر شدند و خیلی زود موفق شدند به یک ضربه پنالتی نیز دست پیدا کنند، ضربه ای که با بی دقتی کاپیتان تیم ملی راهی به دروازه حریف نیافت. پس از حملات و فشار ابتدایی تیم ملی، ازبک ها سعی در شکل دادن به خط میانی و دفاعی خود داشتند و چند بازیکن تعویضی را به کار گرفتند تا بتوانند جلوی حملات ایران را بگیرند، اتفاقی که چندان کارگر نیفتاد و ملی پوشان ایران در چند مورد دیگر دیگر تا فروریختن مجدد دروازه لوبانوف پیش رفتند اما هر بار به طریقی ناکام بودند.
البته ازبکستانی ها نیز در بیست دقیقه پایانی بازی تلاشی برای رسیدن به دروازه ایران به کار بستند اما استحکام و بازی منطقی مدافعان و هافبک های ایران باعث شد تا حملات نصفه و نیمه حریف مهار شود، هر آنچه که بود ملی پوشان کشورمان در این دیدار نشان دادند استحقاق صعود به جام جهانی را داشتند و با بازی حساب شده و بی نقص خود یک تیم ملی باکلاس را نشان دادند. آنها در دقایق پایانی بازی با حرکت دیدنی طارمی به گل دوم نیز رسیدند تا پیروزی محکم تری به دست بیاورند. شاگردان کی روش که هیچگاه بازی دفاعی را در دستور کار خود نداشتند بارها می توانستند گلزنی کنند تا با اختلاف بیشتری از سد حریف خود بگذرند اما این اتفاق نیفتاد تا بازهم با اختلاف تنها دو گل برد خود را جشن بگیرند، بردی که تیم ملی ایران را روانه جام جهانی روسیه کرد.

اتفاق ویژه:


* ملی پوشان فوتبال کشورمان توانستند صعود مقتدرانه ای به جام جهانی داشته باشند، آنها در حالی که هنوز دو بازی تا اتمام رقابت ها باقی مانده است خود را به جام جهانی رساندند.
* ایران پس از برزیل دومین تیمی است که توانسته خود را به روسیه برساند.
* مهدی طارمی در سومین بازی پیاپی برای تیم ملی در رقابت های جام جهانی گلزنی کرد تا روند گلزنی های خود را قطع نکرده باشد.
* خوشحالی زایدالوصف کارلوس کی روش پس از به ثمر رسیدن گل دوم ایران همه نگاه ها را به خود معطوف کرد، خوشحالی عجیب و غریبی که در سال های حضور این مربی در ایران از وی ندیده بودیم.

بهترین بازیکن:


مهدی طارمی با به ثمر رساندن گل دوم این بازی توانست روند گلزنی های خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی را حفظ کند، او در این دیدار علاوه بر به ثمر رساندن یک گل دیدنی، یک ضربه پنالتی نیز به دست آورد تا نشان دهد پس از پایان بازی های لیگ کماکان آمادگی بالای خود را حفط کرده است.
علی کریمی دیگر بازیکنی بود که در این دیدار توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد، او که اولین بازی رسمی خود را برگزار می کرد توانست با عزت اللهی زوج خوبی تشکیل دهد و از عهده وظایف خود بربیاید.
بازیکنان دیگری نظیر میلاد محمدی و علیرضا جهانبخش توانستند در دیدار برابر ازبکستان بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند، البته جهانبخش که پاس دیدنی گل اول را برای آزمون فرستاد در پایان نیمه اول به دلیل مصدومیت تعویض شد اما محمدی نود دقیقه در برابر حریف مقاومت کرد و با استارت های فوق العاده خود هم در دفاع و هم دحمله حضور موثری داشت.

دقایق حساس

دقیقه 1 – اولین حرکت بازی در اولین دقیقه بازی اتفاق افتاد و نفوذ شجاعس با ارسال او روی دروازه ازبک ها خطرناک بود اما این توپ توسط دروازه بان این تیم مهار شد.

دقیقه 1 – ارسال شجاعی درحالی به محوطه ازبکستانی ها رسید که سردار آزمون به روی زمین افتاده بود و معتقد بود بازیکن ازبک روی وی مرتکب خطا شده است.

دقیقه 6 – یک حرکت دیگر از جناح راست و این بار ارسال جهانبخش با واکنش مدافع ازبک راهی کرنر شد.
دقیقه 6 – ارسال جهانبخش از روی نقطه کرنر با ضربه سر پورعلی گنجی روی دروازه حریف خطرساز شد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 9 – یک ارسال دیگر از سوی جهانبخش و از روی نقطه کرنر دروازه ازبک ها را به خطر انداخت اما ضربه زیبا و چکشی سیدجلال حسینی با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 20 – ارسال میلاد محمدی از روی سر مهاجمان ایران عبور کرد و در برگشت نیز ارسال تند و تیز و مواج رضاییان توسط لوبانوف مهار شد.
دقیقه 30 – حرکت بازیکن ازبکستانی در بین مدافعان ایران توپ خوبی را برای مهاجمان این تیم مهیا کرد اما تعلل سرگیف باعث شد تا مدافع ایران این توپ را از محوطه خطر دور کند.
دقیقه 33 – پاس محمدی در فاصله ای دور از دروازه به عزت اللهی رسید اما این بازیکن شوت زیبای خود را روانه دروازه حریف کرد، ضربه ای که با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 36 – حرکت بازیکنان ازبکستان از جناح راست با ارسال آنها ادامه یافت اما این توپ راهی به غیر از کرنر نداشت.

دقیقه 40 – حرکت دیدنی میلاد محمدی از جناح چپ باعث شد تا مدافع ازبک با خطا او را متوقف کند، خطایی که برای دومین بار در یک دقیقه اتفاق افتاد.
دقیقه 41 – ارسال مدافع کشورمان از روی ضربه ایستگاهی در محوطه شش قدم ازبک ها خطرناک بود اما لوبانوف توانست بالاتر از آزمون این توپ را مهار کند.
دقیقه 44 – یک پاس زیبای دیگر از سوی جهانبخش در محوطه جریمه حریف فرصت مناسبی برای ایران به وجود آورد اما ضربه طارمی راهی به دروازه حریف پیدا نکرد.
دقیقه 45 – حرکت سرعتی محمدی و گذر او از مدافع مستقیم خود با ارسال کم دقت او همراه شد اما لوبانوف خیلی زودتر از مهاجم ایران به توپ رسید.

دقیقه 46 – به مانند نیمه اول، در این نیمه نیز ملی پوشان ایران یک دقیقه پس از آغاز بازی دروازه حریف را با خطر روبرو کردند اما در این لحظه ضربه بی دقت آزمون راهی به دروازه حریف نیافت.
دقیقه 49 – حرکت زیبای طارمی بین مدافع ازبکستانی باعث شد تا مدافع این تیم با خطا روی مهاجم ایران وی را متوقف کند و داور میدان نیز با کمی تاخیر به نشانه پنالتی در سوت خود دمید، مسعود شجاعی پشت این توپ قرار گرفت تا دومین گل ایران را وارد دروازه لوبانوف کند اما ضربه کاپیتان تیم ملی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 55 – ارسال شجاعی از روی ضربه ایستگاهی از حرکت هوشمندانه و ضربه طارمی دروازه لوبانوف را با خطر روبرو ساخت اما این ضربه راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 61 – پاس به موقع شجاعی با اشتباه مدافع ازبک ها به آزمون رسید اما ضربه کم دقت مهاجم ایران با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 65 – استارت امیری و مهار زیبای توپ توسط او چیزی نمانده بود تا دروازه ازبکستانی ها را با خطر روبرو کند اما مدافع این تیم با سرعت عمل خود، توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 80 – ارسال خوب امیری با ضربه سر مهدی طارمی از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

دقیقه 86 – یکی از معدود حملات خطرناک ازبکستانی ها از بین مدافعان ایران عبور کرد اما پیش از اینکه به مهاجم حریف برسد با سرعت عمل بیرانوند مهار شد.

تیم ملی ازبکستان ازبکستان تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران راهی فینال شد/ پیروزی سخت در ضربات پنالتی

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود امروز جمعه از ساعت ۱۷:۳۰ تیم ملی فوتسال ایران به مصاف ازبکستان رفت که این دیدار پس از تساوی ۳ به ۳ در وقت‌ها قانونی و اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی بازی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

گل‌های تیم ملی فوتسال ایران در این بازی را عادل‌اف (گل به خودی)، زیانوف (گل به خودی) و بهروز عظیمی به ثمر رساندند.

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.

شروع ضعیف شاگردان شمسایی

با آغاز این دیدار تیم ملی فوتسال ایران تیم برتر میدان بود و ازبکستان هم نشان داد روی ضد حملات می‌تواند تیم بسیار خطرناکی باشد و در دومین دقیقه بازی از روی یک ضد حمله صاحب موقعیت تک به تک شد که ضربه بازیکن این تیم راهی در چهارچوب پیدا نکرد.

اما در دقیقه ۵ این بازیکنان تیم ملی ایران بودند که از روی یک حرکت از سمت چپ در موقعیت خوبی قرار گرفتند و پاس در عرض سالار آقاپور با دفع اشتباه مدافع ازبکستانی وارد دروازه شد تا نخستین گل ایران از روی گل به خودی به ثمر برسد.

برتری بازیکنان ایران ۲ دقیقه بیشتر طول نکشید و از روی خطایی که از فاصله ۱۵ متری نصیب ازبکستان شد بازیکن این تیم توانست با یک شوت روی زمین بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه بازی متعادل‌تر دنبال شد و سرعت بالای انتقال توپ ازبک ها از دفاع به حمله موجب شد بازیکنان ایران با احتیاط بیشتری بازی کنند و بی گدار به آب نزنند.

یکی از بازیکنان درخشان تیم ملی ایران در نیمه اول این بازی باقر محمدی بود که در چند صحنه با واکنش‌های دیدنی خود مانع از گلزنی بازیکنان حریف شد.

اما در حالی که ۲ دقیقه به پایان نیمه اول بازی زمان باقی مانده بود باز هم ازبکستانی‌ها موفق شدند دروازه تیم ملی ایران را باز کنند. در سوی دیگر میدان هم دروازه بان ازبکستان با واکنش‌های به موقع خود مانع از فرو ریختن دروازه شد تا نیمه اول با شکست ۲ بر یک ایران به پایان برسد.

تساوی در نیمه دوم

شاگردان وحید شمسایی با آغاز نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کردند و سعی داشتند بازی را به تساوی بکشانند و در دقیقه ۲۴ مسلم اولادقباد قصد داشت از روی یک ضربه اوت توپ را به بازیکن خودی ارسال کند که در بین راه با برخورد به بازیکن ازبکستان مسیر توپ تغییر کرد و وارد دروازه شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

اما در دقیقه ۲۷ عادل‌اف بازیکن تیم ازبکستان که یک بار با گل به خودی دروازه تیمش را باز کرده بود با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا با ۴ نفره شدن حریف، فرصت مناسبی برای ملی پوشان کشورمان به دست بیاید و بتوانند گلزنی کنند.

به دنبال این اخراج، بازیکنان تیم ملی ایران حملات خود را تشدید کردند و در دقیقه ۲۹ مهدی کریمی با یک شوت قدرتمند تیر دروازه ازبکستان را به لرزه درآورد.

اما سرانجام در دقیقه ۳۰ بهروز کریمی موفق شد از روی پاس تماشایی سالار آقاپور گل سوم ایران را به ثمر برساند.

سعید احمدعباسی فرصت بسیار مناسبی داشت که در دقیقه ۳۳ یک بار دیگر دروازه ازبکستان را باز کند ضربه او با واکنش دروازه بان حریف مهار شد.

به دنبال فرصت سوزی‌های بازیکنان تیم ملی ایران در خط حمله و به دنبال آن سازماندهی نامناسب در خط دفاع، «زیانوف» در دقیق ۳۵ گل تساوی را برای ازبکستان به ثمر رساند.

در ادامه هم تغییری در نتیجه بازی ایجاد نشد تا این دیدار در وقت‌های قانونی با تساوی ۳ به ۳ به پایان برسد و کار به دو وقت ۵ دقیقه‌ای کشیده شود.

وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی

در وقت‌های اضافه اول از آنجا که ازبکستانی‌ها ۵ خطا مرتکب شده بودند خطای این تیم منجر به یک ضربه پنالتی از روی نقطه دوم برای ایران شد اما سعید احمدعباسی نتوانست این فرصت را به گل تبدیل کند.

در وقت اضافه دوم هم در حالی که تنها ۶ ثانیه به پایان بازی زمان باقی مانده بود شوت احمدعباسی به تیر دروازه ازبکستان برخورد کرد تا این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی ۳ به ۳ به پایان برسد و ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر باشد.

در ضربات پنالتی بازی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید تا شاگردان وحید شمسایی راهی دیدار نهایی شوند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی که از ساعت ۱۴:۳۰ بین تیم‌های تایلند و تاجیکستان برگزار شده بود تایلند موفق شد با برتری در ضربات پنالتی راهی دیدار نهایی شود. به این ترتیب تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند ۹ اردیبهشت دیدار نهایی را برگزار خواهند کرد.

کد خبر 6089296

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
  • برتری تیم فوتسال ایران برابر تایلند در نیمه اول +ویدئو
  • برونو فرناندز پیروزی منچستریونایتد را دزدید (عکس)
  • چهل و شش بازی بدون شکست: پادشاه شکست نمی‌خورد
  • صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن
  • صعود ایران به فینال آسیا؛ پسران شمسایی در یک‌قدمی جام
  • تیم ملی فوتسال ایران راهی فینال شد/ پیروزی سخت در ضربات پنالتی