Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@20:37:29 GMT

چگونه تبديل به يک زن بهانه گير نشويم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۶۸۶۱

خبرگزاري آريا -

 
 

 
هميشه ميوه هاي به درد نخور مي گيري؟ چرا اين قدر لباسات کثيف هستن؟جوراباتو قبل از اومدن روي فرش دربيار!اين قدر جلوي تلويزيون تخمه نريز خسته شدم از اين همه تميز کردن.

 

سطل آشغال بوگرفته، پس کي مي خواي سطل را خالي کني؟ چقدر تو بي مسئوليت و خونسردي و ....

 

با اين جملات مي توانيد در محيط خانه مداوم روي اعصاب همسرتان راه برويد، و حس عصبانيت، کم حوصلگي و لج بازي را در وي تقويت کنيد تا جايي که آرامش زندگي لابه لاي اين جمله ها گم شود!
 

غرزدن نوعي پاسخ به موقعيت هايي است که فرد دچار ناکامي مي شود و اگر اين ويژگي از فراواني و استمرار برخوردار باشد به عنوان يک شيوه شخصيتي ناسازگار مطرح مي شود که در اين موارد غالبا با افسردگي، اضطراب، خود کم بيني، بهداشت رواني پائين، مشکل سازگاري با ديگران، بدبيني، نااميدي، خشم و رضايت نداشتن از زندگي همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

زن و شوهرها توقع دارند زندگي زناشويي، نيازها و تمايلات آنان را برآورده کند و درباره اينکه زندگي زناشويي بايد چطور باشد، مفروضاتي دارند. اين انتظارات و مفروضات اگر برآورده نشود عمدتا باعث ايجاد اختلاف و کشمکش ميان زوجين مي گردد. البته اختلاف اجتناب ناپذير است اما برخي از زن و شوهر ها مشکلات جدي دارند و هيچ وقت اختلافات روزمره خود را حل نمي کنند.

 

عده اي هم هر روز بر سر مسايل جزيي با هم بگو مگو دارند و هيچ وقت به مشکلات بزرگ خود نمي پردازند. شما به عنوان زن و شوهر بايد اتفاق نظرها و اختلافات را شناخته و روشي داشته باشيد تا در زندگي روزمره خود تغييرات مشخصي ايجاد کنيد؛ روشي که با اتکا به آن ، نقاط قوت زندگي مشترک تان را بيشتر کرده و نقاط ضعف آن را رفع کنيد.

 

اما برخي از افراد(به خصوص زنان) نمي خواهند و( يا نمي دانند) که از طريق يک روش منطقي به دنبال راهي براي بيان مشکلات باشند. براي مثال تصور کنيد بي توجهي مرد به انجام امور منزل مانند رسيدگي به امور خريد و يا انجام تعميرات منزل و ... باعث شده که مسئوليتهاي بسيار سنگيني بر دوش زن نيفتد و زن از اين وضعيت خسته شده و خواهان آن است که همسرش مسئوليت پذيرتر باشد اما راه درست آن را نمي داند و به جاي اينکه نيم ساعت به طور منطقي با همسرش وارد گفتگو شده و مشکلات را با وي درميان بگذارد، هر گاه که با او همکلام مي شود اين مساله را پيش کشيده و باعث ايجاد تنش مي شود و بعد از مدتي باعث مي شود که او در نزد همسرش به عنوان يک زن بهانه گير و يا در اصطلاح عاميانه غرغرو شناخته شود.

 
 

زني که مجاورت با او نه تنها آرامشي به همراه ندارد، بلکه بيشتر عذاب آور است.
 

يک زن بهانه گير براي شوهرش بسيار رنج آور و آزار دهنده خواهد بود . در بسياري از موارد بهانه گيري هاي بي مورد و زياده از حد زن باعث دوري مرد از خانه، دروغگويي و يا حتي در برخي از موارد داد و فرياد و بداخلاقي مفرط وي مي شود. زنان بهانه گير نه تنها زندگي زناشويي خود را ويران مي کنند بلکه زندگي فرزندان خود را تحت تاثير قرار مي دهند.

 

توجه داشته باشيد که در چنين شرايطي به جاي بروز واکنشهاي هيجاني، موثرترين پاسخ هاي مقابله اي، کمک گرفتن از ديگران، انتقال احساسات، انجام اقدام منطقي، پند گرفتن از تجارب، استفاده از حس شوخ طبعي، حفظ ايمان و کنترل احساسات منفي و ... است براي مقابله موفقيت آميز با چالش هاي زندگي، آگاهي شما از شيوه شخصيتي و نوع برخوردتان با مسائل کمک کننده است. زيرا شيوه هاي شخصيتي با چگونگي برداشت يک فرد از اطراف و نحوه واکنش او با رويدادهاي فشارزا ارتباط تنگاتنگ دارد.

 

البته درست است که در اين مقاله در مورد بهانه گيري و غر زدن در زنان صحبت شده است اما ذکر اين نکته ضروري است که غرزدن تابعي از وضعيت اجتماعي است تا ويژگيهاي وابسته به جنسيت، بنابراين نمي توان گفت که غرغر کردن در زنان بيشتر به چشم مي خورد و صد البته که در آقايان هم وجود دارد اما گاه در برخي شرايط زنان و کودکان بعلت ناتواني و قدرت کمتر در بيان خواسته هايشان، بيشتر غرغر مي کنند.

 

در بسياري از موارد بهانه گيري هاي بي مورد و زياده از حد زن باعث دوري مرد از خانه، دروغگويي و يا حتي در برخي از موارد داد و فرياد و بداخلاقي مفرط وي مي شود.

 
 

در ادامه اين يادداشت پيشنهاداتي براي شما داريم تا يک زن بهانه گير(غرغرو) نباشيد:

 

- به جاي بهانه گيري با همسرتان صحبت کنيد.

 

قبل ازشروع بهانه گيري و يا شکايت کردن ، با همسرتان بنشينيد و سعي کنيد مشکلات و دلگيري هاي خود را با او در ميان بگذاريد. براي او توضيح دهيد که چرا از او شاکي هستيد و چرا احساس عصبانيت مي کنيد. به احتمال زياد همسرتان نمي داند در ذهن شما چه مي گذرد لذا تا زماني که زبان به سخن نگشاييد، او متوجه مشکل شما نخواهد شد.

 

- زماني که همسرتان خوشحال است، شروع به بهانه گيري نکنيد.

 

براي عنوان کردن شکايات خود زمان مناسبي را انتخاب کنيد. صحبت کردن در زمانهايي که شوهرتان مشغول تماشاي يک بازي حساس فوتبال است و يا در حال انجام امور شغلي خود است و ... نمي تواند به شما توجه لازم را مبذول دارد و همين حالت نيز بيشتر هيزم در آتش خشم شما خواهد ريخت. لذا کمي صبر کنيد و منتظر يک فرصت مناسب بمانيد تا همسرتان تمرکز لازم را بر گفته هاي شما داشته باشد.

 

- به همسرتان فرصت استراحت و آرامش دهيد.

 

متاسفانه برخي از زنان به محض ورود همسرشان به منزل ، شروع به ارايه خبرهاي بد و ناراحت کننده(مانند آزار و اذيت بچه ها، کارهاي سنگين خانه، سرکشي صاحبخانه و افزايش اجاره منزل و ...) مي پردازند و در حالي که مرد هنوز خستگي هاي يک روز کاري را از سر نگذرانده، بايد با کوهي از مشکلات که همسرش در پيش روي او قرار داده مواجه شود. بنابراين به محض ورود همسرتان به منزل شروع به شکايت و اخم کردن نکنيد. اين ، بدترين زمان براي صحبت کردن در مورد مشکلات است. اجازه دهيد او آرامش خود را کسب کند و وقتي خلق و خوي او به وضع طبيعي در آمد، در فرصت مناسب با هم صحبت کنيد.

 

- در برابر جمع و يا حتي در حضور فرزندان به انتقاد از شوهرتان نپردازيد.

 

خيابان، مهماني ، سر سفره غذا و .. هرگز مکانهاي خوبي براي بحث و جدل نيستند.

 

- براي همسرتان هديه بگيريد.

 

همه انسانها هديه گرفتن را دوست دارند، براي همسرتان هر از چند گاهي هديه اي تهيه کرده و او را خوشحال کنيد و سپس با او به گفتگو و صحبت بپردازيد.

 

- گاهي هم سکوت کنيد.

 

گاهي اوقات سکوت بهترين پاسخ است. هميشه عصباني شدن، داد و فرياد زدن، شکايت کردن و بهانه گيري به شما کمک نمي کند. شايد برخي از اوقات لازم باشد سکوت کنيد و در برابر اشتباه همسرتان حرفي نزنيد تا احساس گناه را در وي تشديد نکرده و يا او را شرمنده نکنيد.

 

زندگي زناشويي فعلي شما محصول و بازتاب رفتارهايي است که در قبال همسرتان انتخاب مي کنيد. لذا چه از ارتباط زناشويي تان راضي باشيد و چه ناراضي باشيد، کيفيت رابطه زناشويي فعلي شما محصول تصميماتي است که گرفته ايد بنابراين تصميم بگيريد در برابر آنچه که باب ميل شما نيست واکنش هيجاني نداده و سعي کنيد با استفاده از روشهاي منطقي در صدد حل مشکل خود برآييد.


منبع: مجله اينترنتي تيک




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

کد خبر 6089254

دیگر خبرها

  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم
  • انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال با لغو جام باشگاه‌های آسیا
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش