Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس:  شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود خاطرنشان کرد که رهبران حماس به عنوان نمایندگان سیاسی این جنبش در قطر حضور دارند تا بر مذاکرات آشتی ملی با جنبش فتح نظارت داشته باشند اما در همین حال، رهبران دفتر سیاسی حماس در حال حاضر در غزه حضور دارند و نه در دوحه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی افزود، حمایت های قطر واضح و آشکار است و از طریق کانال های بین‌المللی و به منظور بازسازی نوار غزه، حمایت از ملت فلسطین، دولت و آشتی ملی صورت می‌گیرد و نه با هدف حمایت از یک گروه خاص. این مسئول قطری تصریح کرد که هدف از پیوند زدن قطر و یک جنبش خاص، طرح اتهامات بیشتر است.
 
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: نام حماس در لیست‌های تروریسم کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس درج نشده است؛ پس چرا از میزبانی از این جنبش انتقاد می‌شود؟ این جنبش، جنبش مقاومتی است و ما به عنوان یک گروه سیاسی با آن تعامل می‌کنیم.
 
وی ضمن تاکید بر حمایت دوحه از ملت فلسطین و احساس وظیفه قطر در زمینه ایجاد هماهنگی‌های لازم برای تحقق آشتی ملی، اعلام کرد که این مساله بسیار جای تعجب دارد که ارتباط با حماس به اتهامی از سوی کشورهای عربی تبدیل شده است.
 
در همین حال، وزیر امور خارجه قطر تأکید کرد، صحبت از حمایت کشورش از اخوان‌المسلمین دروغ رسانه‌ای است.
 
بر اساس گزارش العالم، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در گفت‌وگو با مطبوعات در پاریس گفت: اخوان المسلمین اگر در اعضای حاکم بر کشوری باشد، این موضوع ما را از تعامل با آن حکومت منع نمی‌کند و زمانی که اخوان در حکومت مصر حضور داشت، دوحه از این کشور حمایت کرد؛ همان‌طور که از حکومت نظامیان قبل از اخوان حمایت کرد و در تونس نیز وضع به همین منوال بود.
 
وی افزود: شایعاتی مبتنی بر این که قطر با اخوان‌المسلمین رابطه دارد، باطل است.
 
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی خاطرنشان کرد، حضور برخی سران سیاسی حماس در قطر برای رسیدن به مرحله‌ای است که تفرقه میان فتح و حماس به پایان برسد و ادعای حمایت قطر از حماس نادرست است.
 
وی افزود: دوحه برای بازسازی غزه از طریق سازوکارهای بین‌المللی کمک می‌کند و شفافیت کامل در این تعامل وجود دارد و مبالغ نیز مشخص است و ما هم حامی وحدت ملی و دولت فلسطین هستیم.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک

گروه دیپلماتیک - همهشری آنلاین: از آمریکا، اروپا و کانادا گرفته تا آسیا و استرالیا و حتی آمریکای لاتین روزبه‌روز دانشگاه‌های بیشتری در سراسر جهان به معترضان جنگ غزه و حامیان فلسطین می‎پیوندند.

بسیاری از دانشجویان در اقصی‌نقاط جهان با الهام گرفتن از دانشجویان آمریکایی به‌ویژه دانشگاه کلمبیا علیه جنایات رژیم‎صهیونیستی در نوار غزه دست به اعتراض و تحصن زده و خواستار پایان این تراژدی انسانی شده‌اند.

در ادامه به اسامی شماری از دانشگاه‌های جهان که در هفته‌های اخیر شاهد اعتراض‌های گسترده در حمایت از فلسطین بوده‎اند، ‌اشاره می‌کنیم.

کد خبر 849588 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل نسل‌کشی رژيم صهيونيستى ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های اسپانیا هم به جنبش جهانی دانشجویی برای حمایت از فلسطین پیوستند+ فیلم
  • سناریوهای تجاوز به رفح و واکنش جبهه‌های حامی غزه
  • کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • حماس: دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس پایان یافت
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین