Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@12:52:33 GMT

غریبگی صنعت فرودگاهی با مفهوم‌سازی استراتژیک

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۷۸۸۷

غریبگی صنعت فرودگاهی با مفهوم‌سازی استراتژیک

تین نیوز |

مفهوم‌سازی در سازمان‌ها و شرکت‌ها به‌طورمعمول در سطح مدیران ارشد انجام می‌شود. این‌کار با نگاه کلان و راهبردی و البته با همفکری و همکاری سایر مدیران و کارکنان همراه است، زیرا در این صورت در زمان اجرا، مفاهیم بهتر مورد پذیرش قرار می‌گیرد و در ادامه، می‌تواند به عنوان یک الگو در حوزه مدنظر، ریشه‌دار و ماندنی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مفهوم‌سازی در راهبری فرودگاه‌ها را براساس تفکر ثروت‌آفرینی مطرح کرده که فرودگاه‌ها را وارد مرحله جدیدی می‌کند و در آن به‌جای اینکه از فرودگاه فقط به عنوان یک زیرساخت در صنعت حمل‌ونقل هوایی یاد شود، به عنوان یک بنگاه اقتصادی به شمار می‌آید.


این نگاه جدید، می‌تواند نقطه آغازی بر رشد و شکوفایی صنعت فرودگاهی ما باشد که در آن، نسل مدیریتی که عملکرد آنها فقط بر پایه جذب بودجه و هزینه اعتباری است که به‌طور سالانه اختصاص می‌یابد، به‌تدریج رو به انقراض خواهد رفت.


در آسیب‌شناسی مفهوم‌سازی در کشور باید گفت درحال‌حاضر به دلیل نبود آشنایی کافی با ادبیات مدیریت استراتژیک در سطوح مختلف بخشی، کاربردی، عملیاتی و عامه، مفاهیم تولید شده به‌طورمعمول در بنر، مصاحبه، سخنرانی و در نهایت، مقاله خلاصه شده و فراتر از آن نمی‌رود.


در صنعت فرودگاهی کشور مفهوم ثروت‌آفرینی در سطح بخشی و فرودگاهی باید به برنامه‌ای عملیاتی و قابل اجرا تبدیل شود، البته این برنامه باید ظرفیت‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و کشوری هر بخش را به‌طور ویژه در نظر بگیرد و در آن، مزیت‌های جغرافیایی هر فرودگاه مدنظر مدیران باشد. به نظر می‌رسد فقط در این صورت شاهد رنسانس اقتصادی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خواهیم بود.

روح‌الله فلاح‌تبار - کارشناس هوانوردی

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!

 فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • آغاز حمایت از کارگران نخبه با اجرای آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی»
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود