Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرکل دفتر تاليف کتاب هاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري با اشاره به اينکه بررسي دلايل انتشار تصوير خالکوبي ورزشکار خارجي در درس ششم کتاب تفکر و سواد رسانه اي پايه دهم به آبان سال 95 باز مي گردد، گفت: اين تصوير براي سال تحصيلي جديد، حذف و عکس مناسب تري جايگزين شد.

محمود اماني طهراني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ايرنا اظهار داشت: موجي که به تازگي در رابطه با اين تصوير در فضاي رسانه اي و مجازي به راه افتاد، تکراري است زيرا در همان زمان تصميم گرفته شد در نسخه بعدي کتاب، تصوير اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: گروهي عنوان کرده اند که تصويري از يک فرد خارجي در درس ششم کتاب تفکر و سواد رسانه اي پايه دهم وجود دارد که بر روي بدن او يک نقش نامناسب و غيراخلاقي خالکوبي شده است.
مديرکل دفتر تاليف کتاب هاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري توضيح داد: اين تصوير در ابعاد کوچک هفت در هشت سانتيمتر چاپ شده و از آنجا که کيفيت چاپ کتاب هاي درسي معمولي است، جزييات عکس به طور عادي قابل ديدن نيست.
اماني طهراني افزود: اما در اين ميان عده اي با پيدا کردن فايل اصلي تصوير خالکوبي، روي قسمت موردنظر تمرکز کرده اند که اين مساله منجر به کنجکاوي دانش آموزان براي کشف ابعاد نهان تصوير در فضاي کتاب درسي شد.
وي بيان داشت: بايد توجه داشت که اين تصوير شفاف نيست و در حالت عادي هيچ مساله اخلاقي منفي ندارد زيرا در بافت درس و براي آگاهي بخشي به دانش آموزان درباره موضوع مورد بحث ارائه شده است.
مديرکل دفتر تاليف کتاب هاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري يادآور شد: از ابتداي مهرماه سال 95 شاهد موجي از خبرسازي ها و ايرادات نسبت به کتاب هاي درسي در فضاي رسانه اي و مجازي بوديم که اين موج هر چند مقاصد سياسي کوتاه مدت برخي گروه ها را تعقيب مي کرد اما نتيجه کلي آن سلب اعتماد عمومي نسبت به نظام تعليم و تربيت کشور است.
اماني طهراني ادامه داد: اين موضوع در فرمايشات رهبر معظم انقلاب نيز مورد تاکيد قرار گرفته و ايشان هشدار دادند نبايد طرح مساله ها به گونه اي باشد که فضاي عمومي کشور را نسبت به نظام رسمي آموزش و پرورش بي اعتماد کند.
وي ارزش هاي انقلاب اسلامي، ملي و ايراني را از مهمترين موضوعات مورد توجه در برنامه درسي دانست و اضافه کرد: پژوهش هاي مستقلي که در اين زمينه صورت گرفته نشان مي دهد در بيش از 500 نقطه از کتاب هاي درسي، مفاهيم ارزشي مثل دفاع مقدس، شهيدان، جانبازان و استکبارستيزي پررنگ است و به صورت کاملا منطقي مطرح شده است.
مديرکل دفتر تاليف کتاب هاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري يادآور شد: فهرست کارهايي که در اين زمينه انجام شده براي افرادي که بخواهند به صورت منصفانه موضوع را بررسي کنند،‌ موجود است.
اماني طهراني کارنامه و سابقه کتاب هاي درسي را از منظر رعايت کيفيت و استانداردهاي کلي نظام آموزشي کشور درخشان توصيف کرد و افزود: اين در حاليست که در اين فضا نکته هاي خلاف واقع رد و بدل مي شود از جمله اينکه شهيد فهميده از کتاب هاي درسي حذف شده و اين مساله که چرا عکس رئيس جمهوري وقت در کتابهاي درسي آمده و آن را يک تبليغ انتخاباتي قلمداد کردند.
به گفته وي در پاسخ به اين ايراد اعلام شد که در طول بيش از 25 سال گذشته در همه دوره ها و در بحث معرفي قوه مجريه، همواره تصوير رئيس جمهوري وقت وجود داشته و اين منحصر به دوره کنوني نمي شود اما هنگامي که اين خبرها منتشر مي شود شايد پاسخ آن به گوش افرادي که خبر را شنيده اند، نرسد و ابهامات همچنان باقي بماند.
فراهنگ**1883**1055*خبرنگار: مريم جلوداران**انتشار: زينب کارگر
براي اطلاع از اخبار متنوع فرهنگي و هنري، با کانال فرهنگي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
https://t.me/irnaf



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد

رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی۲ (استثنائی)، اول۲ (استثنائی)، اول۳ (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت آغاز شده است. 

وی افزود: ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می‌شود. 

رحیمی نژاد گفت: لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی