Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود سپری شدن یک ماه از ارسال پیامک‌های برقراری مجدد یارانه برخی شهروندان، هنوز سرنوشت این پیامک‌ها معلوم نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشرق، روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*********

کیهان

نیویورکر: کریدور زمینی ایران به دریای مدیترانه وصل شد
«تحولات اخیر جنگ در عراق و سوریه و پیروزی‌های متحدان ایران باعث شده تا ایران مستقیماً به دریای مدیترانه وصل شود».
هفته‌نامه آمریکایی نیویورکر نوشت: متحدان ایران در سوریه و عراق کنترل بر مناطقی را در دست گرفته‌اند که ایران را مستقیماً به دریای مدیترانه متصل می‌کند.
شبه نظامیان مورد حمایت ایران برای اولین بار از آغاز جنگ داخلی سوریه به یک راه ارتباطی از مرزهای ایران تا ساحل مدیترانه در سوریه دست یافته‌اند. راه جدید زمینی این امکان را به ایران می‌دهد تا به جای مسیر هوایی از طریق زمینی به تأمین متحدان خود در سوریه بپردازد. این راه زمینی هم آسان‌تر و هم ارزان‌تر است.
این شبکه جاده‌ای که از مرز ایران با عراق شروع شده و از طریق آن کشور به سوریه می‌رسد، هفته گذشته زمانی تکمیل شد که نیروهای شیعه نزدیک به ایران آخرین حلقه از روستاهای عراقی در مرز با سوریه را به تصرف خود درآوردند. اکنون ایرانی‌ها می‌توانند از مرز خود تا مدیترانه را طی کنند.
فابریس بلانش پژوهشگر انستیتو واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک گفت: این یک راه ایرانی است.
این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که این راه برای اولین بار در یک مسیر مستقیم زمینی مجموعه‌ای از متحدان ایرانی شامل حزب‌الله لبنان، نظام اسد در سوریه و دولت تحت کنترل ایران در عراق را به یکدیگر متصل می‌کند. این متحدان آنچه را که هلال شیعی خوانده می‌شود تشکیل می‌دهند.
ایرانی‌ها از پایان جنگ ایران و عراق در سال 1988 تاکنون سعی کرده‌اند چنین منطقه‌ای را ایجاد کنند. ایرانی‌ها آن جنگ را تلاشی با حمایت غرب برای نابودی نظام خود می‌دانستند. به همین دلیل آنان به تأسیس حزب‌الله در لبنان کمک کردند و در جریان اشغال عراق (توسط آمریکا) به آموزش و هدایت نیروهای شیعی پرداختند که به نظامیان آمریکا حمله می‌کردند.
بخش‌های زیادی از مناطق عراقی که در معبر این جاده است تا همین اواخر در کنترل داعش بود و قبلاً شبه نظامیان شیعه آن را پاکسازی کردند. اغلب نیروهای شبه نظامی شیعی، عراقی هستند و توسط عوامل ایرانی هدایت و آموزش داده می‌شوند.
در سوریه بسیاری از مناطقی که جزو شبکه جاده‌ای مذکور است به دست متحدان و گروه‌های وابسته به ایران شامل حزب‌الله و شبه نظامیان شیعی اهل عراق و افغانستان کنترل می‌شود.

لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها خلاف سیاست کوچک‌سازی دولت است
لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها، غیرکارشناسی و مخالف سیاست کوچک‌سازی دولت است.
روزنامه دنیای اقتصاد از روزنامه‌های حامی دولت نوشت: مخالفت مجلس با دو فوریت لایحه تفکیک بعضی وزارتخانه‌ها نشانه اصرار مجلس بر لزوم برخورد کارشناسی با این تصمیم است. این ملاحظه‌ای است که بسیاری از کارشناسان هم دارند. ابتدا باید مشخص شود که کدام وظایف دولت قابل واگذاری است یا واگذار شده و تاثیر این واگذاری بر ساختار دولت چیست. مثلا با توجه به اینکه بخش‌های عملیاتی اصلی زیرمجموعه وزارت ارتباطات خصوصی شده، شاید این وزارت‌ گزینه بهتری برای ادغام یا تقلیل سطح در ساختار دولت باشد. درباره وزارت مسکن و شهرسازی هم از گذشته همین بحث مطرح بود که شرکت‌های زیرمجموعه این وزارت قابل واگذاری هستند و سیاستگذاری هم در شورای عالی شهرسازی انجام می‌شود. متاسفانه لایحه جدید دولت کاملا خلاف سیاست کوچک‌سازی دولت است.
ضمن اینکه دولت چهار سال فرصت داشت ساختار خود را بازنگری کند و نکرد. ناگهان در آستانه انتخاب وزرا چه ضرورتی اقتضا می‌کند که با یک لایحه دو فوریتی و بدون مطالعه و طرح کارشناسی، وضعیت به چند سال قبل بازگردانده شود؟ به نظر می‌رسد بهتر است مجلس ضمن رد این لایحه اغتنام فرصت کرده و دولت را مکلف کند تا زمان مشخصی ( که منطقا نباید خیلی طولانی باشد) طرح ساختار جدید دولت را به مجلس ارائه دهد.
نمایندگان مجلس با بررسی دو فوریتی لایحه دولت برای تفکیک سه وزارتخانه ادغام شده در دولت قبل، یعنی تفکیک وزارتخانه‌های «راه و شهرسازی»، «صنعت، معدن و تجارت» و «ورزش و جوانان»، مخالفت کردند؛ رای مخالفی که مانعی است بر سر تغییر ساختار عجولانه دولت. به نظر، این مخالفت لایحه یاد شده را برخلاف خواسته دولت از ریل شتاب و سرعت خارج می‌کند.

نشنال‌اینترست: سیاست ترامپ موجب توسعه بیشتر قدرت‌ ایران خواهد شد
یک نشریه آمریکایی تصریح کرد به شهادت تاریخ، تلاش برای مهار ایران همیشه نتیجه عکس داده است.
نشنال اینترست در گزارشی خاطر نشان کرد: ائتلاف مدنظر عربستان، موجب آزادی عمل بیشتر ایران می‌شود. بحران قطر، خود نشان‌دهنده مدلی کوچک از آنچه عربستان برای خاورمیانه در سر می‌پروراند است. عربستان سعودی در پی تشکیل ائتلاف ناتو عربی است و در این میان هر کشوری را که قصد مقاومت در برابر خواست او را داشته باشد تنبیه می‌کند.
اگر چه این کار برای منزوی کردن ایران انجام می‌شود اما در موفقیت آن تردید است. ائتلاف عربی در حال از هم پاشیدن است و تاریخ ثابت کرده که هرگونه تلاش برای مهار تهران نتیجه عکس داده است.
این گزارش می‌افزاید: «سه تحول تاریخی بر شکست مهار تهران در منطقه صحه می‌گذارد؛ دوام اتحاد ایران و سوریه، اتحاد راهبردی و نه اساسا ایدئولوژیک ایران و تجربه جنگ ایران وعراق.» اتحاد ایران و سوریه از آزمون سربلند بیرون آمده است. در اوایل دهه هشتاد میلادی، عراق در یک اقدام وحشیانه علیه ایران، وارد جنگ شد. عربستان سعودی، مصر، اردن، عراق و ایالات متحده با تشکیل یک ائتلاف برای جدا کردن تهران از رژیم حافظ اسد، سعی در پیروزی بغداد داشتند. اتحاد سوریه و ایران هرگز شکست نخواهد خورد حتی اگر مرزهای درگیری در سوریه تا لبنان کشیده شود.
این گزارش می‌افزاید: «ژوبین گودرزی در کتاب خود «وقایع اتحاد»، گفته است که حافظ اسد 2 میلیارد دلار ارائه شده از سوی عربستان سعودی برای بازگشایی خط لوله انتقال از سوریه به عراق را رد کرده و با وجود فشار شدید اقتصادی و نظامی، این راهبرد فقط اتحاد بین تهران و دمشق را در طول سه دهه اخیر مستحکم‌تر کرده است.
نویسنده گزارش ادامه می‌دهد: «هر دو کشور خود را به عنوان شرکای واحد در برابر اسرائیل می‌بینند که در عین حال در یک منطقه احاطه شده توسط سلفی‌های افراط‌گرا، متحمل درگیری‌های دیگر شده‌اند.»
نشنال اینترست تصریح کرد: «تجربه ایران از انزوای نسبی در طول جنگ عراق، به توسعه افسارگسیخته توان نظامی ایران منتهی شده است.» محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در سال 2016 او گفت «چه انتظاری دارید، نابودی ایران؟ شما در جنگ ایران و عراق، به دفاع از عراق پرداختید، به یاد دارید شهرهای ایران را بمباران شیمیایی کردید و ما هیچ چیزی نداشتیم که از خودمان دفاع کنیم.
از زمان پایان جنگ، تهران بر توسعه اتحاد راهبردی در خارج از خاورمیانه و مجموعه نظامی با تکیه بر توان داخلی تاکید کرده است. درخواست رئیس‌جمهوری آمریکا از کشورهای منطقه در سفر اخیر خود به ریاض بر منزوی کردن ایران، فقط توسعه قدرت ایران را به دنبال خواهد داشت. تحولات اخیر نیز ثابت می‌کند «ناتو عربی» شکست خواهد خورد؛ و ائتلاف عربستان نیز محکوم به شکست است. در عین اینکه دو قدرت بزرگ یعنی چین و روسیه دلایل لازم برای همکاری با ایران را دارند.

پیامک برقراری دوباره یارانه فریب انتخاباتی بود؟!
با وجود سپری شدن یک ماه از ارسال پیامک‌های برقراری مجدد یارانه برخی شهروندان، هنوز سرنوشت این پیامک‌ها معلوم نیست.
به گزارش روزنامه همشهری چند روز مانده به برگزاری دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت، خبر ارسال پیامک وصل مجدد یارانه به برخی از سرپرستان خانوارهایی که پیش‌تر یارانه آنها قطع شده بود، رسانه‌ای شد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. بسیاری از رسانه‌ها این اقدام سازمان هدفمندی را تبلیغات اما با عبور از انتخابات و در آستانه پرداخت یارانه خردادماه، هنوز سرنوشت یارانه افرادی که این پیامک را دریافت کرده بودند، مشخص نیست. در همان ایام روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، جوابیه‌ای برای واکنش‌های رسانه‌ای به خبر وصل یارانه‌های قطع شده منتشر کرد و این واکنش‌ها را «درج اخبار نادرست» لقب داد.
از دیگر سو، دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز پا به گود گذاشت و ضمن تکذیب شائبه انتخاباتی بودن ارسال این پیامک‌ها، بررسی و برقراری مجدد یارانه افراد معترض را کاری مطابق با قانون و اقدامی متعارف بر اساس روال ماه‌های گذشته عنوان و اعلام کرد رئیس‌جمهور برای رفع هرگونه شائبه انتخاباتی، دستور توقف هر اقدامی در این زمینه را صادر کرده و از مسئولان مربوطه خواست هرگونه پرداخت جدید را متوقف و بررسی استحقاق دریافت یارانه را به پس از انتخابات موکول کنند. بر همین اساس، هنگام واریز یارانه‌ها در ساعت 24 روز 26 اردیبهشت، یارانه آن دسته از سرپرستان خانوار که پیامک وصل مجدد را دریافت کرده بودند، بدون اطلاع‌رسانی در این زمینه، واریز نشد و هیچ شخص یا ارگانی نیز درباره وضعیت این افراد اظهارنظر نکرد.
همشهری می‌افزاید: تماس خبرنگار ما با وزارت کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری موضوع پیامک‌های وصل مجدد یارانه پاسخ روشنی نداشت و آنگونه که مسئولان روابط عمومی این وزارتخانه می‌گویند، ارسال کننده پیامک‌ها سازمان هدفمندی بوده و این وزارت از فرآیند آن بی‌اطلاع است. همچنین تماس با دفتر معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بی‌نتیجه بود و آنها نیز توپ را به زمین سازمان هدفمندی انداختند. در این میان تماس با سازمان هدفمندی برای گفت‌وگو با رئیس یا مسئولان آگاه این سازمان هیچ پاسخی به همراه نداشت. این در حالی است که تماس با تلفن‌های گویای این سازمان نیز در زمینه وصل مجدد یارانه و تکلیف این افراد پاسخ و راهکاری ارائه نمی‌کند. در این میان با توجه به اینکه دولت برای رفع شائبه انتخاباتی دستور توقف رسیدگی به وصل مجدد یارانه را صادر کرده است. به نظر می‌رسد در صورت انتخاباتی نبودن این پیامک‌ها، آن دسته از سرپرستان خانوار که پیامک وصل مجدد یارانه را دریافت کرده‌اند باید در دوره آتی واریز یارانه‌ها یعنی در 26 خرداد، یارانه‌ نقدی خود را دریافت کنند.

مالیات 25 درصدی یعنی عمیق‌تر کردن رکود بازار مسکن
تصمیمات غیر کارشناسی مانند اخذ مالیات 15 تا 25 درصدی از سازندگان، به بازار مسکن ضربه می‌زند.
سید مهدی هاشمی نماینده سابق مجلس ضمن یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: اخذ مالیات 15 تا 25 درصدی از سازندگان مسکن از آن دست تصمیماتی است که با شعار امسال نمی‌خواند؛ متأسفانه روحیه تولید و اشتغال در برخی تصمیم‌گیری‌ها و اجرای احکام مشاهده نمی‌شود و این در حالی است که اقتصاد سال‌هاست در رکود قرار دارد.
دولت اکنون باید در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال به فکر تسهیل تولید و افزایش اشتغال باشد که این موضوع ظاهراً در هیئت دولت مغفول مانده است. اجرای ماده 77 قانون مالیات‌های مستقیم موجب خروج سرمایه از تولید به بازارهای کاذب می‌شود، تولید مسکن در سال‌های گذشته کاهش یافته و هر چه عرضه کمتر شود، تقاضا انباشته خواهد شد که این موضوع نارضایتی مردم و افزایش قیمت آشکار و پنهان را به دنبال خواهد داشت.
دولت در این شرایط باید به فکر رونق در کسب و کار باشد و از طریق ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت تولید کارخانجات مالیات بیشتری را دریافت کند اما متأسفانه تنها به فکر درآمد خود از بخشی است که بخش خصوصی بیشترین فعالیت و تولید را دارد و آن بخش مولد مسکن است. دولت همچنین متأسفانه به جای مهار رکود در بخش مسکن، ساز و کار تشدید رکود را بیشتر می‌کند.
دولت با اعمال چنین سیاست‌هایی هم به درآمد خود آسیب می‌زند، هم بخش خصوصی را تضعیف می‌کند و هم فاصله طبقاتی را بیشتر خواهد کرد.
زمانی که قیمت مسکن با قدرت خرید مردم فاصله زیادی داشته باشد مشکلات دیگری سرباز می‌کند. به بیان بهتر وقتی امکان تأمین مسکن برای اقشار متوسط و پایین جامعه کاهش پیدا کند، سن ازدواج بالا می‌رود و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت. این اقدامات نتیجه عدم شناخت و کار کارشناسی روی مصوبه‌های دولت است.
جام جم همچنین از قول مصطفی قلی خسروی کارشناس مسکن تصریح کرد: اگر ماده 77 قانون مالیات‌های مستقیم اجرا شود، رشد قیمت در بخش مسکن را شاهد خواهیم بود.
خسروی با تأکید بر این که 1300 گروه شغلی با مسکن در ارتباط است، گفت: ساخت مسکن در سال‌های گذشته به دلیل رکود و همچنین وضع سیاست‌های ضد رونق، روند کاهشی را طی کرده است و باید برای این مشکلات برنامه‌ریزی کرد نه مشکلاتی که دغدغه مردم نیست.
فرشیدپور حاجت، دبیر کانون انبوه‌سازان ایران هم به جام جم گفت: تغییرات اخیر افزایش هزینه‌های سربار مسکن را به دنبال دارد و در نهایت قیمت مسکن بالا خواهد رفت.
وی با بیان این که اکنون وضعیت مسکن خاص است و باید مشوق‌هایی برای تولید در نظر گرفته شود، افزود: رکود چند ساله تحرک را از بخش مسکن گرفته و اعمال مالیات‌های جدید هزینه تمام شده مسکن را بیشتر می‌کند. در همه اقتصادها وقتی یک صنعت به رکود می‌رود محرک‌های تشویقی را در نظر می‌گیرند اما ظاهراً رکود چهار ساله برای مسکن هنوز کافی نیست.

خراسان

طرح عجیب دولت برای واردات خودرو توسط خودروسازان
بر اساس طرح جدید برخی مسئولان اقتصادی کابینه که با قید فوریت در دستور کار دولت قرار گرفته، مقرر شده است شرکت های خارجی فقط بتوانند با یک شرکت داخلی قرارداد داشته باشند و بر این اساس، واردات خودروی سواری از هر برند، در صورتی که حتی یک محصول آن شرکت خارجی در داخل تولید شود، صرفا می بایست از طریق شرکت تولیدکننده داخلی صورت بگیرد مگر اینکه شرکت تولیدکننده داخلی عدم تمایل خود را مبنی بر واردات اعلام کند.


صدور مجوز جدید استفاده از روغن پالم در صنایع بهداشتی
طبق بخشنامه روزهای اخیر یک مقام مسئول دولتی به تعدادی از نهادهای ذی ربط در امر واردات، اعلام شده حسب اختیارات ناشی از اصل 138 قانون اساسی، تغییراتی در مقررات صادرات و واردات به کشور در سال 1396 اعمال خواهد شد که بر اساس آن، ردیف تعرفه ای با نام «روغن پالم کرنل» جهت مصرف در صنایع آرایشی و بهداشتی در کشور با تعرفه 40 درصد ایجاد می شود که این ردیف تعرفه، پیش از این مسبوق به سابقه نبوده است.

ایران

تکذیب فرار متهم صندوق ذخیره فرهنگیان
ادعای رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد «محمد امامی» یکی از متهمان این پرونده که در رسانه‌ها با تیترهایی مشابه «متهم صندوق ذخیره فرهنگیان از کشور گریخت» بازتاب زیادی پیدا کرده، دروغ از آب درآمد!به گزارش جماران، «جبار کوچکی‌نژاد» در مصاحبه‌ای گفته بود «دو نفر از متهمان این پرونده قصد خروج از ایران را داشته‌اند که آنها را برگردانده‌اند اما امامی توانسته از کشور خارج شود ولی اطلاع دقیق ندارم ایشان به چه شکلی از کشور خارج‌ شده است.»با وجود این خبرنگار انصاف نیوز، گزارش داده که محمد امامی تهیه‌کننده سریال شهرزاد و از متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان برای یک قرارداد کاری به کانادا رفته و به کشور بازگشته است.



المانیتور: امریکا با ایران همکاری کند
المانیتور در گزارشی از ضرورت همکاری امریکا با ایران برای شکست داعش سخن به میان آورده و به انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ پرداخته است. به گزارش جماران، در گزارش المانیتور آمده است: اکنون که حملات تروریستی در تهران به وقوع پیوسته است باید نهایتاً و سریعاً ادعاهایی که درباره ارتباط ایران، داعش و القاعده (!) مطرح شده را مورد بازنگری قرار داد؛ نه تنها به دلیل اینکه چنین ارتباطی بین ایران و گروه‌های تروریستی وجود ندارد؛ و نه به دلیل اینکه ایران در حال کمک به عراق و سوریه برای مبارزه با این گروه‌ها است؛ بلکه به دلیل آنکه هزینه‌های چنین اتهاماتی به ایران، برای امریکا و متحدانش بالا بوده و احتمال می‌رود بیش از این نیز شود. در ذهن منحرف عوامل داعش، که از زمان سفر «دونالد ترامپ» به ریاض در مسیر کشتار پیش رفته‌اند، پیام‌های هنگام اجلاس و پس از اجلاس را می‌توان به‌عنوان پیامی برای آغاز یک مرحله جدید از جنگ فرقه‌ای دانست. به گفته نویسنده، هرچند امریکا و متحدانش با ایران اختلافاتی دارند، دشمن مشترک آنها داعش است و ضرورت مبارزه با داعش فرصت مناسبی برای کنار گذاشتن اختلافات است.



استقبال تحلیلگر اصولگرا از حضور کارشناس بی‌بی‌سی در سیما
یک تحلیلگر و جامعه شناس اصولگرا تماس تلفنی شبکه افق با علی علیزاده تحلیلگر بی‌بی‌سی فارسی و پخش تحلیل او را بارقه امیدی برای تغییر فضا به نفع پارادایم واقع‌گرایی در صدا و سیما دانست و در کانال تلگرامی خود نوشت: برای واقع‌گرایی، از علیزاده‌ها بسی فراتر می‌توان و باید رفت و علیزاده‌ها در حکم «کف» واقع‌گرایی‌اند. وی با اشاره به اینکه رسانه باید در «مرز واقعیت» باشد و واقعیت مثبت یا منفی برایش فرقی نکند، افزود: در مرز واقعیت بودن یعنی باید «ریسک‌پذیر» باشد و هزینه‌های واقع‌گرایی را آگاهانه بپذیرد،چون واقعیت‌ها که همیشه به نفعش شکل نمی‌گیرد و همه ابعاد یک واقعیت نیز مثبت نیست. برای رسانه به ماهو رسانه، راهپیمایی ۲۵ خرداد ۸۸ همانقدر واقعیت است که ۹ دی ۸۸ واقعیت است. امینی تحلیل گر اصولگرا با بیان اینکه واقع‌گرایی در نهایت و در برآیند، به نفع انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: اما معنای این گزاره این نیست که تک‌تک واقعیت‌ها به نفع جمهوری اسلامی است یا خواهد بود یا در مواجهه رسانه‌ای، تنها واقعیت‌هایی را باید انتخاب کرد که به نفع انقلاب اسلامی باشد! نباید در برابر واقعیت‌های منفی، یا سکوت کرد یا آنچنان مصلحت‌های از حضرت آدم تا کنون را لحاظ کرد که خروجی رسانه‌ای، یک چیز به غایت خنثی و بی‌اثر باشد.

آرمان

تبریک رئیس‌جمهور به ولادیمیر پوتین

رئیس‌جمهور در پیامی فرارسیدن روز ملی روسیه را به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه، دولت و ملت این کشور تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های موجود در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد. متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است: خرسندم به مناسبت فرارسیدن روز ملی کشورتان، صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به جنابعالی، دولت و مردم فدراسیون روسیه ابراز نمایم. امیدوارم در راستای پیشرفت‌های مهم در روابط دو کشور در سال‌های اخیر و با عنایت به مناسبات دیرینه فیمابین، شاهد توسعه و تعمیق روزافزون همکاری‌های موجود در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و سرافرازی و سعادت مردم فدراسیون روسیه را مسالت می‌نمایم.

شکایت خانواده‌های مدیران تلگرامی

جمعی از خانواده‌های مدیران کانال‌های تلگرامی هفته گذشته از نحوه عملکرد قوه قضائیه در رسیدگی به این پرونده

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران

خودروی موردبحث را می‌توان یکی از اولین وانت پیکاپ‌های کاملاً برقی چینی با دو موتور و سیستم چهار چرخ محرک دانست. البته همان‌طور که گفته شد جک T ۹ هانتر برقی بر اساس نسخه درون‌سوز این خودرو شکل می‌گیرد. T ۹ یک وانت میان سایز است که از سال ۲۰۲۰ تاکنون در بازار حضور دارد و سال قبل فیس لیفت شده است. همانطور که قبلا در پدال نیز اشاره کردیم، جک T ۹ قرار است توسط کرمان موتور در کشورمان نیز عرضه شود.

به گزارش پدال، جک T ۹ برقی قبلاً در نسخه پروتوتایپ رؤیت شده و محصولی آشنا به نظر می‌رسد. البته باید گفت نسخه بدون آلایندگی این خودرو تفاوت‌های ظاهری نسبتاً زیادی با مدل درون‌سوز دارد تا بهتر از آن متمایز شود. در بخش جلوی این خودرو طراحی کاملاً متفاوتی را شاهد هستیم و مکان لوگوی جک نسبت به مدل درون‌سوز تغییر کرده است. با اینکه پوشش اطراف جلوپنجره تفاوت زیادی نسبت به مدل برقی ندارد، اما اندکی به‌روزرسانی جهت هماهنگی با کلیت بخش جلو صورت گرفته است. رینگ‌های ۱۸ اینچی جک T ۹ هانتر برقی از پوشش آیرودینامیک برای بهبود شعاع حرکتی سود می‌برند. نسخه‌های درون‌سوز این وانت پیکاپ چینی به رول کیج و ریل‌های جانبی در فضای بار مجهز هستند، اما در مدل برقی خبری از آن‌ها نیست و تنها ریل‌های کرومی ساده در کناره‌های فضای بار به چشم می‌خورد. همچنین پوشش پلاستیکی مشکی‌رنگی نیز اطراف شیشه عقب این وانت بکار رفته است.

نسخه بدون آلایندگی T ۹ طول/عرض/ارتفاع ۵۶۲۰/۱۹۶۵/۱۹۲۰ میلی‌متری داشته و طول فضای بار آن نیز به ۱۸۱۰ میلی‌متر می‌رسد. نیروبخش این خودرو دو موتور برقی است که در جلو ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که قدرت و گشتاور موتور برقی عقب به ۲۱۴ اسب بخار و ۳۴۲ نیوتون متر می‌رسد. باتری لیتیوم آهن فسفات ۸۸ کیلووات ساعتی T ۹ هانتر برقی نیز با یک‌بار شارژ توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتری را فراهم خواهد کرد.

از نظر طراحی کابین تفاوت زیادی بین مدل‌های برقی و درون‌سوز جک T ۹ وجود ندارد هرچند مهم‌ترین تغییر را می‌توان دکمه چرخان مربوط به انتخاب‌گر دنده در کنسول مرکزی دانست. این وانت چینی با اینترفیس ژیلینگ ۳.۰، کنترل صوتی، ناوبری دو حالته، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، خروجی برق ۲۲۰ ولتی و صندلی‌های برقی عرضه خواهد شد. گفته می‌شود جک در حال کار روی نسخه پلاگین هیبریدی T ۹ نیز هست و می‌خواهد آن را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. در خاتمه باید دانست چینی‌ها قبلاً نسخه برقی از وانت T ۸ را نیز در بازار‌هایی همچون کنیا عرضه کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است