Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تمام خانواده هاي نيشابوري مي توانند با تشکيل گروه هاي خانوادگي ، محله اي و مجتمع هاي مسکوني در جام باشگاه هاي کتاب‌خواني عضو شده ودر ترويج فرهنگ کتاب وکتابخواني سهيم شوند.

به گزارش خبرنگار آريا در نيشابور ،

رييس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور اظهارکرد: يکي از اهداف ما اشاعه و گسترش طرح‌هاي ترويجي کتاب‌خواني در شهرستان و ميان گروه‌هاي سني مختلف است که جام باشگاه‌‌هاي کتاب‌خواني از ميان طرح‌هاي ارائه شده از سوي شهر نيشابور، در ‌طرح انتخاب پايتخت کتاب ايران، شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس کرخي گفت:پس از برگزاري جلسه‌هاي بحث و بررسي در نهايت طرح «جام باشگاه‌هاي کتابخواني» ارائه شدکه اين رويداد ترويج کتاب‌خواني ميان کودکان و نوجوان‌‌‌ها با همکاري نهاد و سازمان‌هاي دولتي و غير دولتي فعال در ترويج کتاب‌خواني، براي اولين بار در سال 1395 در 15 شهر نامزد پايتخت کتاب ايران اجرا شد.

وي خاطرنشان کرد: در اولين دوره برگزاري جام باشگاه‌‌هاي کتاب‌خواني در پانزده شهر بيش از دو هزار باشگاه کتابخواني و بيست و دو هزار عضو شکل گرفت که اين ميزان استقبال خيلي بيش‌تر از انتظار ما بود وبر اين اساس تصميم گرفتيم، دومين دور برگزار آن را در سال جاري برگزار کنيم.

کرخي يادآورشد: هر باشگاه تشکيل شده در هر شهر و روستا بايد داراي حداقل هشت تا حداکثر سي عضو داشته باشدو اسامي باشگاه‌ها و کدملي اعضاء در شبکه ترويج کتابخواني ايران ثبت مي‌شود و پس از ثبت و اعلام آمادگي باشگاه‌ها به دبيرخانه جام باشگاه‌هاي کتابخواني، مربي‌ها دوره‌هاي آموزشي را براي تسهيل و تسريع در فعاليت‌ها براي ديگر اعضابر‌گزار مي‌کنندو مربي‌ باشگاه‌ها عموما، معلم، روحانيون ،مربي مهدکودک، کتابدار و...هستند.

وي عنوان کرد: اين باشگاه‌ها در چهار رده سني مختلف تشکيل مي‌شوندکه جلسه‌هاي کتاب‌خواني اعضاء در مدارس، کانون‌هاي پرورش فکري، کتابخانه‌ها، مساجد ، هيات ،سراي محله‌ها، فرهنگ‌سراها، پايگاه‌هاي بسيج و حتي مجتمع‌هاي مسکوني برگزار مي‌شوند.

دبير شوراي فرهنگ عمومي شهرستان نيشابورافزود: با حمايت معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد و همکاي موسسه خانه کتاب، اعضاي باشگاه‌هاي کتابخواني مي‌توانند تا سقف يک‌صد‌هزارتومان با تخفيف پنجاه درصدي هفتصد عنوان کتاب مشخص شده را تهيه کنند.

کرخي اذعان کرد:باشگاه‌هاي کتاب‌خواني فعاليت‌هاي متنوع مانند گروه‌خواني کتاب، نقد و معرفي کتاب، داوري کتاب، تهيه فيلم‌هاي موبايلي با محوريت کتاب را انجام مي‌دهندکه در صورت سوال مي توانيدبه دبيرخانه پايتختي کتاب ايرا ن مستقر در اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابورمراجعه کنند .

اين مقام مسئول تاکيد کرد: در چهار بخش «بهترين باشگاه کتاب‌خواني»، «بهترين فيلم موبايلي با محوريت کتاب»، «بهترين نامه به نويسنده کتابي که خوانديد» و «بهترين معرفي کتاب» باشگاه‌هاي برگزيده معرفي مي‌شوندکه داوري در چند مرحله انجام مي‌شود؛ در مرحله نخست آثار و فعاليت‌ها در دبيرخانه شهرستان‌ها بررسي مي‌شود. در هر شهر چهار باشگاه برگزيده بخش‌هاي مختلف معرفي مي‌شود و اين رقابت در سطح استان و کشور هم دنبال مي‌شود. در نهايت باشگاه‌هاي برگزيده انتخاب و معرفي مي‌شوند.

رييس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور تصريح کرد:تمام خانواده هاي نيشابوري مي توانند با تشکيل گروه هاي خانوادگي ، محله اي و مجتمع هاي مسکوني در جام باشگاه هاي کتاب‌خواني تا پايان خرداد96 در سايت http://bookpromotion.ir/reading-clubs عضو شده ودر ترويج فرهنگ کتاب وکتابخواني سهيم شوندکه نشان از اهتمام والي مردم پايتخت کتاب ايران به کتاب وکتابخواني دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، برترین‌های هنر انقلاب اسلامی در استان خوزستان ویژه سال ۱۴۰۲ در آئینی با حضور خانواده شهدا، مسئولان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر معرفی شدند.

از سوی هیأت داوران متشکل از مسئولان و کارشناسانی خبره، برترین‌های هنر انقلاب در خوزستان در سال ۱۴۰۲ و همچنین چهره و هسته سال این عرصه انتخاب شدند.

در این مراسم «حجت الاسلام آرش نیک نژاد» هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

همچنین «علی اکبر فلاحیان» سرپرست گروه سرود زهرائیون به عنوان هسته برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد.

در بخش ادبیات پایداری هنرمند نویسنده» علی هاجری»، «حسین گلچین» و «بهنام کاوه» در رشته نمایش، «علی زارعی رضایی» در رشته شعر و در هنرهای تصویری «اُمید مدحج» و «سید مهدی ابطحی» در بخش دفاع مقدس و مصطفی محسنی برنده جایزه ویژه وعده صادق در بخش گرافیک؛ به عنوان شایسته‌های تقدیر هنر انقلاب استان خوزستان معرفی شدند.

پخش مستند به» رنگ جاودانگی» که گزارشی از برخی فعالیت‌های هنری شاخص استان خوزستان به شمار می‌آمد، سخنرانی علیرضا سمیعی پژوهشگر هنر انقلاب اسلامی، شعر خوانی حجت الله کفشیری، اجرای سرود حیدر علی حزباوی با موضوع وعده صادق و تجلیل از تعدادی از خانواده‌های معزز شهدا و همچنین خانواده مرحوم حاج احمد یلالی به عنوان پیشکسوت ادبیات پایداری آبادان و خرمشهر از دیگر بخش‌های این آئین بود.

کد خبر 6090505

دیگر خبرها

  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند