Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آمار دریافت کارنامه و انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ گفت: تاکنون بیش از ۹۷ درصد داوطلبان کارنامه خود را دریافت کرده اند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ به صورت کارنامه تنظیم شده است و از دوشنبه ۱۵ خردادماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: فرم انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ از ۲۱ خرداد در سایت سنجش فعال شده است و تاکنون ۹۳ هزار و ۶۱ داوطلب مجاز فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند.

وی گفت: از تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند تعداد ۶۸۵ هزار و ۳۹۵ نفر معادل ۹۷ درصد کارنامه خود را دریافت کرده اند. از این تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند که تاکنون بیش از ۹۳ هزار نفر انتخاب رشته کردند.

توکلی خاطرنشان کرد: از میان ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند ۳۲۵ هزار و ۲۲۷ نفر زن و ۳۳۰ هزار و ۹۵۶ نفر مرد هستند. همچنین از تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۵۰ هزار و ۵۲۲ نفر نیز در دو کدرشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شده اند که ۲۳ هزار و ۶۸۵ نفر زن و ۲۶ هزار و ۸۳۷ نفر مرد هستند.

وی تاکید کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و علاقمند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی هستند ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه ای که از سوی دانشگاه آزاد به اطلاع آنها خواهد رسید در مهلت مقتضی به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند و نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کرده و به ترتیب اولویت علاقه آنها را در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی ثبت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در ۱۳۲ کدرشته امتحانی در ۶ گروه آزمایشی در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه ۹۶ در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی و ۱۳۲ کدرشته امتحانی برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، پژمان فاضلی از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد و افزود: هم اکنون در این دانشگاه ۵۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

وی‌گفت: دانشگاه آزاد شهرکرد با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به ویژه تحصیلات تکمیلی، به دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

فاضلی یادآورشد: برای تشویق نسل جوان و جویای علم، شرایط ویژه‌ای مانند تخفیف شهریه و وام‌های تحصیلی مختلف در نظر گرفته‌ایم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ می‌توانند از مهرماه امسال در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند.

به‌گفته وی در این دانشگاه حدود ۱۰ هزار دانشجو در رشته‌های تحصیلی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901627

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود