Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان منصورکیایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در سمنان افزود: با توجه به نزدیک شدن تعطیلات تابستان و آغاز سفرهای تابستانی هموطنان، این اداره کل با برنامه ریزی و تمهیدات مناسب آمادگی کامل برای ارایه خدمات در حوزه حمل ونقل جاده ای به مسافران و زائران حرم مطهر امام هشتم(ع) را دارد.
وی با تأکید بر اهمیت وجود تأسیسات زیربنایی و نقش مهم آن در پیشگیری و کاهش حوادث جاده ای، اظهارداشت: بیش از 60 درصد از تصادف های جاده ای در استان سمنان واژگونی وسایل نقلیه است و افزایش مجتمع های بین راهی، زمینه ای برای استراحت و رفع خستگی رانندگان برای کاهش حوادث به ویژه واژگونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصورکیایی اضافه کرد: 2 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در ایام الله دهه مبارک فجر 95 در شهرستان گرمسار و شاهرود به بهره برداری رسید که این امر براساس آمارهای ارایه شده در کاهش تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان سمنان تاثیر شایانی داشته است.
وی با اشاره به راه اندازی 12 سامانه ثبت تخلف در سال 95 در استان سمنان گفت: هدف از افزایش سامانه های هوشمند نظارتی در جاده ها کاهش تلفات رانندگی است و سامانه های ثبت تخلف سنتی به دلیل راه اندازی الگوهای مهندسی جدید دیگر در جاده های استان کاربردی ندارد.
وی با اشاره به اینکه هم افزایی حوزه حمل و نقل با حوزه فناوری اطلاعات برای حمایت از ایمنی بخش حمل و نقل جاده ای باید مدنظر قرار گیرد، افزود: به‌کارگیری سامانه های هوشمند در شبکه های حمل و نقل منجر به بهبود ترددها، افزایش ایمنی سفر، روان سازی جریان ترافیک و در نهایت ارتقای سطح خدمات به مصرف کنندگان می شود.
سرپرست اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به این که سمنان جزء استانهای برتر در حوزه مجتمع های خدماتی رفاهی است، افزود : بر اساس مصوبات ستاد تسهیلات سفر کمیته نظارت بر مساجد ، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی در شهرستانهای استان تشکیل شده و نمایندگان فرمانداری ، ستاد اقامه نماز، علوم پزشکی، میراث فرهنگی و گردشگری ، شرکت نفت و این اداره کل نسبت به بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی و اماکن بین راهی و زائرسراها در استان اقدام می کنند.
سالانه حدود 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند و شعار سمنان مقصد گردشگری به جای معبر در دستور کار دستگاه های اجرایی مرتبط با خدمات سفر استان قرار گرفته است.
همواره ساخت مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی از سوی عوامل راهداری و پلیس راه برای کاهش سوانح رانندگی و تلفات جانی، مورد تاکید بوده و توصیه شده است رانندگان هنگام عبور از محورهای استان سمنان به علت کویری و خسته‌کننده بودن این محورها، استراحت در مجتمع های بین راهی را در برنامه خود قرار دهند.
660 کیلومتر از بزرگراه بیش از 850 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعلام برنامه های پیش بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار تابستان سال جاری، اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکین بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی و …. برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

لهونیان در ادامه تصریح کرد: برای این که در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آنها با هماهنگی مناسب گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در دوره زمانی ۱ خرداد الی ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

ایشان در ادامه به مشترکین بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی مشترکین بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاههای کشاورزی است که با همکاری ۵ ساعت روزانه ( از ساعت ۱۲ ال ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکین بصورت رایگان حساب میشود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

وی در خصوص مشترکین اداری هم اظهارداشت: دستگاههای اجرایی و دولتی حتما بایستی در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص «مولدین خود تامین» هم برنامه داریم و مشترکینی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تامین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند و در این راستا مشوق هایی برای آنهادر نظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903423

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان