Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رودان با رقابت 31 کاندیدا در شهر رودان برگزار شد و نتایج این انتخابات دو روز پس از برگزاری انتخابات از طریق فرمانداری این شهرستان اعلام و پنج نفر به‌عنوان کاندیدای منتخب مردم برای حضور در شورای اسلامی شهر رودان معرفی شدند.

پس از اعلام نتایج، جمعی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر رودان با تنظیم نامه‌های متعدد مبنی بر بازشماری آرای برخی از صندوق‌های شعبات شهر رودان اعتراض خود را به نتایج نهایی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رودان به فرمانداری و هیأت نظارت این شهرستان اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ثبت شکایت این کاندیداها در فرمانداری شهرستان رودان و هماهنگی‌های لازم با هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان رودان و اعلام عدم صلاحیت هیأت نظارت رودان به رسیدگی به شکایات این کاندیدها از سوی این هیأت، شکایت آنها به هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان هرمزگان که متشکل از سه نماینده مجلس در این استان است ارجاع داده شد.

محمد عابدینی یکی از این کاندیدای معترض که از اعضای علی‌البدل اول در پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر رودان است در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رودان با اشاره به اقدام عجیب هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان هرمزگان در روند رسیدگی به شکایت کاندیداهای معترض، اظهار داشت: پس از اینکه بنده به‌همراه 11 نفر از کاندیداهای معترض شکایت خود را به این هیأت تقدیم کردیم و خواستار باز شماری صندوق‌های 9 شعب شدیم متأسفانه با عدم بی‌طرفی این هیأت مواجه شدیم.

وی افزود: چگونه امکان دارد به شکایت 12 نفر از معترضان، هیچ اهمیتی داده نشود و فقط از 9 صندوق درخواست‌شده (که شعب شماره 1،5،4و 17 از مهمترین آنها بودند) برای بازشماری آرای فقط دو صندوق آن هم نه به درخواست ما بلکه به درخواست شخص دیگری که خود یکی از اعضای منتخب بوده و بیشتر اعتراضات به تعداد آرای وی است رسیدگی که صندوق های مورد درخواست ایشان فقط صندوق مسجد 14 معصوم پشته معزآباد و گلستان بود که هر دو صندوق بازشماری شد.

این کاندیدای معترض در ادامه، ارتباط سیاسی یکی از اعضای هیأت نظارت استان با یکی از منتخبان شورای شهر را مهمترین عامل در عدم رسیدگی شفاف و عادلانه به شکایت 12 کاندیدای معترض دانست و تصریح کرد: علاوه بر اعتراض به بازشماری آرای مستنداتی در خصوص تخلفات گسترده در قبل و حین برگزاری انتخابات شوراها به هیأت عالی نظارت داده شده است که متاسفانه بدون توجه به این تخلفات فقط بازشماری ناعادلانه دو صندوق را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با تأکید براینکه با بررسی‌های به‌عمل آمده و به استناد شواهد و مدارک موجود به‌طور قطع ثابت شد که نتایج آرا به گونه‌ اعلام شده نیست، عنوان کرد: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد که آرای مذکور در شمارش، صورتجلسات و حتی در سامانه فرمانداری به درستی ثبت نشده است، طوری که حتی در شمارش این دو صندوق که مورد درخواست ما نبود، تعداد 12 رأی به آرای بنده که فقط 60 رأی را با نفر آخر اعضای منتخب فاصله دارم، اضافه شد که اگر صندوق‌های مورد تقاضای ما بازشماری می‌شد مطمئناً این آرا با تغییر جدی مواجه می‌شد.

عابدینی یادآور شد: احساس خطر از اینکه ممکن است آرای این منتخب شورای شهر رودان که از وابستگان سیاسی و فعالان ستاد انتخاباتی یکی از اعضای هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان هرمزگان است کم شود، باعث شد تا در اقدامی ظالمانه و دور از انصاف و برنامه‌ای از قبل طراحی شده و اعلام اعتراض این منتخب، با دستورات لازم فقط به اعتراض این شخص رسیدگی شود و عملاً هیچ‌گونه رسیدگی به اعتراضات ما 12 نفر صورت نگرفته است به گونه‌ای که از قبل از این بازشماری از اجرای چنین برنامه‌ای مطلع بودیم.

وی در پایان با بیان اینکه اگر در دنیا حق ناحق می‌شود اما سرانجام در آخرت حق به حق‌دار خواهد رسید، خاطرنشان کرد: در خصوص این که عدم بی‌طرفی فقط از سوی یکی از اعضای هیأت عالی نظارت صورت گرفته هیچ شکی نیست اما دیگر اعضای این هیأت را هم مقصر می‌دانیم در قیامت حلال نخواهیم کرد چراکه می‌دانند این یک عضو در حمایت به حق یا ناحق از مریدان سیاسی خود از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و می‌توانستند با نظر خود بدون هیچ‌گونه طرفداری از سایر کاندیداها در بازشماری آرا، انصاف را راعایت کرده و موجب ضایع شدن حق کسی نگردند.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز شوراها و تبریک فرا رسیدن این روز اظهار کرد: شوراها یک نهاد مردمی هستند که توانستند به درستی در جامعه نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک روز معلم به معلمان ادامه داد: امیدواریم مسؤولان در مورد معیشت معلم‌ها به نحوی برخورد کنند که خجالت‌زده آن‌ها نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با تخصیص بودجه پژوهشی گفت: مجلس منابع خوبی را برای پژوهش در نظر گرفته بود که متأسفانه چیزی نزدیک ۵ درصد از این منابع تاکنون تخصیص یافته است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم تولید رشد کند باید در حوزه پژوهش، مصوبات مجلس به درستی اجرایی شود.

وی با اشاره به موضوع ستاد بهینه‌سازی سوخت گفت: مجلس مصوبات خوبی در رابطه با این بخش و تقویت صندوق ستاد بهینه‌سازی سوخت داشته است اما متأسفانه مصوبه مجلس در این حوزه به درستی اجرایی نشده است. اگر می‌خواهیم مشکلات مصرف انرژی در کشور و همچنین آلودگی هوا به درستی برطرف شود، باید از صندوق بهینه‌سازی سوخت به درستی حمایت و این صندوق را فربه کنیم.

کد خبر 6090913 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود