Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اجرای طرح بررسی ژنتیکی بیماران تب رماتیسمی قلب در فرد مبتلا و افراد خانواده بصورت رایگان در بیمارستان آیت الله روحانی بابل آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلبه نقل از روابط عمومی بیمارستان آیت‌ الله روحانی(ره) بابل، صالحی عمران متخصص قلب و عروق و فلوشیپ فوق تخصصی اکوکاردیوگرافی این مرکز ، از شروع طرح بررسی ژنتیکی بیماران تب رماتیسمی قلب و افراد خانواده بصورت رایگان در این مرکز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تب رماتیسمی حاد که یک عارضه دیررس و غیرچرکی از گلو درد با منشا عفونت استروپتوکوک بتاهمولیتیک گروه آ است که بیشتر در بچه‌ها در سن 5-15 سالگی شایع است .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در این بیماری یک تا 5 هفته پس از گلودرد بیمار دچار تب و تورم مفاصل، علائم التهاب قلبی همچون التهاب دیواره قلب، طپش قلب، مایع دور قلب و بثورات جلدی می‌شود.

وی ادامه داد: شیوع تب رماتیسمی در هر صد نفر که دچار گلودرد استروپتوکوکی می‌شوند حدود 3درصد بوده ولی با درمان زودرس پنی سیلین به سه در هزار کاهش می‌یابد .

متخصص قلب و عروق بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: بیمارانی که یکبار دچار تب رماتیسمی شده در گلودرد مجدد شیوع بیماری بالا بوده بنابراین باید برای پیشگیری پنی سیلین بصورت ماهانه دریافت کنند.

وی اضافه کرد: همه علائم تب رماتیسمی حاد، پس از درمان بهبود کامل می‌یابند جز عوارض قلبی که در دراز مدت ممکن است باعث بیماری‌های دریچه ای قلب بشود.

صالحی عمران افزود: عوارض دیررس تب رماتیسمی قلب بسیار مهم بوده و باعث بیماری دریچه‌های قلبی با منشا رماتیسمی می‌شود و بیمار یک یا دو دهه پس از تب رماتیسمی حاد دچار گرفتاری دریچه ای قلب بخصوص تنگی دریچه میترال و یا نارسایی دریچه آئورت می‌شود .

وی با اشاره به اینکه پیشگیری در این بیماری با دادن پنی سیلین ماهانه بسیار مهم است، گفت: شیوع بیماری‌های دریچه ای قلبی ناشی از تب رماتیسمی قلب، در گذشته بدلیل شیوع بالای عفونت استروپتوکوکی (گلودرد چرکی) بالا بوده ولی اکنون با پیشگیری‌ها و بهبود بهداشت این شیوع کم شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: مرکز تحقیقات قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی تهران با همکاری دانشگاه‌های ایران، طرحی را برای بررسی ژنتیکی این بیماران و افراد خانواده آنها به صورت رایگان راه اندازی کرده که از میان این دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی بابل و بیمارستان آیت الله روحانی بابل، به‌عنوان یکی از پایگاه‌های نمونه‌گیری خون برای بررسی ژنتیکی این بیماران و خانواده آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همه بیمارانی که سابقه تب رماتیسمی قلب داشته و تحت درمان و یا عمل جراحی تعویض دریچه ای قلب قرار گرفته خود و اعضای خانواده درجه یک جهت دادن نمونه خون برای بررسی ژنتیکی به بیمارستان روحانی در بخش اکوکاردیوگرافی مراجعه و در این طرح بزرگ شرکت کنند.

فلوشیپ فوق تخصصی اکوکاردیوگرافی بیمارستان آیت الله روحانی بابل اضافه کرد: این بیماران می‌توانند جهت شرکت در این طرح و دادن نمونه خون و یا کسب هر گونه اطلاعات به بیمارستان آیت الله روحانی بابل در بخش اکوکاردیوگرافی به خانم مسافرچی و یا خانم زاهدیان به‌صورت حضوری و یا تماس تلفنی 5- 32238301 مراجعه و زیر نظر پزشک متخصص قلب و هماهنگ کننده این طرح رایگان در دانشگاه علوم پزشکی بابل حضور یابند.

انتهای پیام/

R41358/P1357/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیسی با بیماران اتباع

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیماران اتباع افغانستانی همزمان با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد با برخی از بیماران اتباع افغانستانی نیز احوالپرسی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در جریان آخرین وضعیت طرح توسعه این بیمارستان و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

کد خبر 847544 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه اتباع خارجی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر