Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت:‌ مراسم لیالی قدر و شهادت امام علی(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدساظهار داشت: مراسم لیالی قدر و شهادت امام علی(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در لیالی قدر مراسم‌های احیاء در 61 بقعه متبرکه و مراسم شب و شام شهادت امام علی(ع) در 67 بقعه متبرکه خراسان رضوی و از ساعت 21 تا 24 برگزار می‌شود و در این برنامه‌ها سخنرانان و مداحان شاخص کشوری، استانی و شهرستانی به سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، عزاداری و مرثیه سرایی و مراسم احیاء و قرآن به‌سر می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در شب‌های قدر محافل قرآنی با حضور اساتید برجسته ایرانی و مصری در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این محافل قرآنی در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه‌ای که برگزارکننده مراسم‌های شب‌های قدر هستند برگزار می‌شود و یکی از شاخص‌ترین این محافل، محفلی است که با حضور قاری مصری در شب 21 ماه مبارک رمضان و شب شهادت امام علی(ع) در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برگزار می‌شود.

احمدزاده با اشاره به موقوفات ثبت شده مرتبط با ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی، گفت: موقوفات ماه مبارک رمضان در سه نیت اطعام و افطاری، عزاداری و روضه‌خوانی و ختم قرآن کریم بوده است و مجموع این موقوفات در استان 139 موقوفه است و بخشی از این موقوفات که بیش از 40 موقوفه است با موضوع مراسم احیاء شب قدر و عزاداری، سوگواری و تعزیه‌داری حضرت علی(ع) بوده است.

انتهای پیام/

R41347/P1357/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد

همزمان با ایام حزن و اندوه شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام با حضور خیل عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

در این مراسم که روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم (ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد؛ پیکر‌های مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، «در آغوش امام (عج)» به خاک مقدس جمکران سپرده خواهند شد.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان و زائران میعاد منتظران برگزار خواهد شد.

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی