Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ويژه برنامه 23 خرداد نود پس از پايان مسابقه تيم هاي ملي ايران و ازبکستان به صورت زنده از ساعت 00:19 بامداد در ورزشگاه آزادي روي آنتن رفت.

به گزارش مشرق، کارلوس کي‏‌روش سرمربي تيم ملي و الکساندر نوري سرمربي ايراني الاصل تيم فوتبال وردربرمن مهمانان برنامه بودند که در کنار عادل فردوسي پور در ورزشگاه آزادي حاضر شدند و گفت و گو با آنان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال مسابقه پيام کوتاه برنامه درباره انتخاب بهترين بازيکن مسابقه ايران و ازبکستان پخش شد.

کي روش در ابتدا خطاب به نوري گفت: کاري که اين فصل کردي فوق العاده بود و ما وضعيت تيمت را پيگيري مي کرديم.
سرمربي تيم ملي درباره مسابقه با ازبکستان گفت: برد و باخت جزئي از بازي است. بازي فوق العاده اي شاهد نبوديم ولي ديسيپلين بالايي داشتيم و همه بازيکنان وظايف خود را به خوبي انجام دادند. ما امروز دو بازي انجام داديم، هم نتيجه را برديم و هم صعود کرديم. مهم ترين مطلب همين است که نتيجه را به دست آورديم و الان به جام جهاني صعود کرديم و اين به ما اجازه مي دهد آماده سازي مان را زودتر و دقيق تر شروع کنيم. اما دوباره مي گويم احتياج به حمايت داريم، الان دو گزينه داريم، يا به عنوان توريست در جام جهاني حضور خواهيم داشت يا با يک هدف ديگر به جام جهاني خواهيم رفت و آن حضور موفقيت آميز در جام جهاني خواهد بود.
وي ادامه داد: من فکر مي کنم تمام هواداران خوب فوتبال ايران موافق باشند از فردا شروع کنيم به برنامه ريزي با هدف صعود به دور دوم جام جهاني. از جانب خودم و کل تيم از هواداران و اصحاب رسانه که از تيم حمايت کردند تشکر مي کنم افرادي که به ما اعتماد کردند و تصميماتي که گرفتيم را حمايت کردند و فکر مي کنم کل کشور ايران و ايرانيان امروز به عملکرد تيم ملي شان افتخار کردند. الان زمان اين است که بعد از فداکاري هاي زيادي که بازيکنان نشان دادند از آنها تشکر کنيم. افتخار و تحسين دو کلمه اي است که در حال حاضر بايد از آن استفاده کنيم براي ارج نهادن به دستاوردي که تيم به دست آورد.
کي روش در ادامه افزود: يک بار ديگر از الکس نوري براي حضورش تشکر مي کنم و اميدوارم فصل موفقي داشته باشي و همچنين بتواني يکي، دو بازيکن ايراني در تيمت داشته باشي به خاطر اينکه آنها استحقاقش را دارند.
سرمربي تيم ملي درباره دليل به دست گرفتن پيراهن شماره 4 گفت: تنها مربي که توانسته 4 بار به جام جهاني صعود کند آقاي ويلتر واتر از انگليس بود که فوت کردند و تنها مربي ديگري که توانست به اين عنوان برسد اسکار تابارز اروگوئه اي بود و البته تنها با يک تيم چهار بار به جام جهاني صعود کرد و من شخص ديگري هستم که به اين عنوان رسيدم.
کي روش در پاسخ به اينکه آيا هدف ايران در جام جهاني صعود به مرحله دوم خواهد بود گفت: تنها دليلي که ما اينجا هستيم همين هدف است. اين دومين بار پياپي است که به جام جهاني مي رويم و اگر نخواهيم استانداردهايمان را بالاتر ببريم موفق نخواهيم بود. فقط يک راه براي رسيدن به آن داريم و اگر بتوانيم يک دوره آماده سازي متفاوت و بهتر داشته باشيم مطمئنا مي توانيم عملکرد بهتري داشته باشيم و اگر بخواهيم همان کارهاي قبل را بکنيم مطمئنا درجا خواهيم زد.
سرمربي تيم ملي در پايان خطاب به مجري برنامه نود گفت: بايد از شما تشکر کنم به خاطر تمام حمايتي که از تيم ملي تان کرديد. واقعا اين امکان پذير نيست همه موافق کار شما باشند. آرزو دارم با اين صعود به جام جهاني ما بتوانيم اتحادي در فوتبال ايران داشته باشيم و همه در کنار هم باشيم و ياد بگيريم اگر نظرات متفاوتي داريم به هم احترام بگذاريم و فوتبال ايران را به جلو حرکت بدهيم. صحبت ساده اي هميشه با بازيکنان دارم، اين وظيفه ماست در تک تک بازي ها جايگاه پيراهن مقدس تيم ملي ايران را در جايگاه بالاتر و بهتري قرار دهيم. اميدوارم فوتبال ايران اتحاد داشته باشد و متحد به آرزوهاي مردم ايران جامه عمل بپوشانيم چون استعداد در ايران وجود دارد و ما فقط بايد دکمه ايمان و اتحاد را بزنيم و ايمان داشته باشيم مي توانيم به موفقيت برسيم.(ويديو)
الکس نوري در ابتداي صحبت هاي خود گفت: عملکرد تيم آقاي کي روش را تحسين مي کنم و شاهد هستيم تمام بازيکنان در زمين به وظايفشان پايبند هستند و اين کار گروهي که در تيم ملي مي بينيم منحصر به فرد هست و دليل موفقيت تيم ملي ايران زحمتي است که شما آقاي کي روش براي تيم کشيده ايد. خيلي افتخار مي کنم راجع به صحبت هايي که امشب درباره من کرديد. کار شما را دنبال مي کنم و کار فوق العاده اي انجام داديد و به شما تبريک مي گويم.
کليپ مسير صعود ايران در راه رسيدن به جام جهاني 2018 در ادامه به پخش رسيد.(ويديو)
کليپي درباره دوران مربي گري الکس نوري پخش شد و سپس گفت و گوي جدي تر با او آغاز شد.(ويديو)نوري در بخش ديگري از صحبت هاي خود گفت: 12 سال قبل سال 2005 براي اولين بار به ايران آمدم، افتخار مي کنم که يک ايراني هستم. در اين مدت خيلي تغييرات مثبتي در ايران ديدم. با آغوش باز و علاقه از من استقبال کردند و از اين خوشحالم که مردم متوجه مي شوند که ما در آلمان چه کار ورزشي انجام مي دهيم و اخبارش به ايران هم مي رسد.
وي درباره مسابقه ايران و ازبکستان گفت: ايران بازي را کاملا کنترل کرد و خطر خاصي از طرف ازبکستان روي دروازه ايران ايجاد نشد. ساختار خوبي داشتيم و کليد برد ما اين بود که همه در دفاع کمک کردند و خيلي زحمت کشيديم که جابجا شويم و بازي بدون توپ ما خيلي خوب بود و يکي از ويژگي هاي بارز تيم ملي که خيلي تاثيرگذار بود اين بود که موقعيت هاي کمي در اختيار حريف مي گذاشت و هشتمين بازي پياپي بود که گلي دريافت نکرديم و نشان مي دهد که همه براي اين مسئله زحمت کشيدند. ما با بازيکناني مثل طارمي و آزمون در نوک حمله کيفيت خاصي داريم و اين را امروز ديدم که باعث خوشحالي من شد.
نوري درباره اينکه چه حسي دارد شب صعود ايران به جام جهاني به ايران آمد گفت: اين چيز خيلي خاصي براي من است. من با پدرم اينجا هستم و کشور اجدادم و ريشه ام اينجاست و اين يک احساس خيلي خاص به من مي دهد وقتي آدم ها را مي بينم که اين قدر عشق مي ورزند و به تيم در زمين روحيه مي دهند چيز خارق العاده اي است.
وي درباره اينکه با فرهنگ ايراني هم خيلي آشنا است و به غذاهاي آن علاقه مند است گفت: غذاي ايراني بهترين غذاست. همه چيز دوست دارم از قرمه سبزي، فسنجان تا چلوکباب و اگر به آلمان برگردم حتما دچار اضافه وزن مي شوم!
نوري درباره پدرش گفت: پدرم يک الگوي خيلي بزرگ هميشه براي من بوده است. هر آنچه که به آن رسيدم به خاطر پدر و مادرم بوده، اين عشقي که به ورزش پيدا کردم از طريق پدرم بوده است.
وي درباره اينکه آيا بازيکني از ايران به تيمش وردربرمن مي برد گفت: استعدادهاي خيلي خاصي در ايران داريم. امروز براي من خيلي مهم بود که ببينم وضعيت بازيکنان به چه صورت است و خدا را چه ديدي بايد ببينيم در آينده چه مي شود و هميشه علاقه داريم يک سري بازيکنان را به بوندسليگا بياوريم.
کليپ بعدي درباره 4 صعود قبلي تيم ملي به جام جهاني و روايت آنها پخش شد.(ويديو)
مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال مهمان بعدي بود که به برنامه آمد و درباره صعود به جام جهاني گفت: ما با 45 ميليارد تومان در رده هاي نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به جام جهاني رسيديم و فوتسال و فوتبال ساحلي را سوم دنيا کرديم. مردم انتظار ندارند اين طور به جام جهاني صعود کنيم و سه باخت يا يک مساوي و دو باخت کسب کنيم. پلني که آقاي کي روش براي جام جهاني دارد 20 ميليارد پول لازم دارم و تيم هاي خوبي را در نظر دارد که با آنها بازي کنيم.
وي ادامه داد: ديشب با آقاي الکس(نوري) صحبت کرديم تا وردربرمن به ايران بيايد و بازي کند و زمينه اش را فراهم کنيم. ما بايد به سمت بازي هاي جاندار برويم و براي اين منظور دو سه تيم خوب اروپايي پيش بيني کرده ايم. تاج در ادامه افزود: قرار است آقاي کي روش بعد از اين بازي مديريت تيم هاي پايه را به عهده بگيرد و طبقه دوم کمپ تيم ملي را آماده کرديم که 9 اتاق دارد و در يکي از آنها آقاي کي روش مستقر مي شود و در ساير آنها سرمربيان اميد، نوجوانان و جوانان همه آنجا کنار هم خواهند بود. آقاي کي روش بالاي سر آنها نظارت مي کند و صبح تا شب سر کار مي رود. چون هرکدام از تيم هاي ما يک سبک بازي مي کنند و بايد از نظر بازي با تيم ملي بزرگسالان هماهنگ شوند و به هم بازيکن بدهند و مربيان جوان هم زير نظر کي روش آموزش ببينند.
گزارشي از پيش بيني مردم درباره نتيجه ايران و ازبکستان و گلزنان بازي پخش شد.(ويديو)
در ادامه صحبت ها نوري درباره اينکه تيم ايران شانسي براي صعود از گروه در جام جهاني دارد يا نه گفت: حتما، شرايط براي صعود وجود دارد، روحيه تيمي وجود دارد و اين اتفاق براي تيم ايران مي تواند بيفتد.
سرمربي تيم فوتبال برمن آلمان در پاسخ به اينکه آيا واقعا کسي از بازيکنان ايراني براي به خدمت گرفتن در نظر دارد گفت: بازي را خيلي دقيق دنبال کردم و يک سري تصور هم دارم و بايد ببينيم آينده چه مي شود.
نوري درباره اينکه احتمال دارد تلاش کند اين بازيکنان به آلمان بروند گفت: بين چيزي که من تصور دارم و چيزي که قابل اجراست فاصله است اما مي توانم تصور کنم يک سري بازيکنا به برمن بيايند و در بوندسليگا بازي کنند.
گزارش بعدي با موضوع مصاحبه بازيکنان ايران قبل از بازي با ازبکستان پخش شد.
در بازگشت نوري درباره نتايج تيمش در آلمان گفت: من در وضعيتي به برمن پيوستم که خيلي ساده نبود و خيلي گل خورده بوديم و امتيازات کمي داشتيم و بازيکناني در تيم داشتيم که ناراضي بودند. در مورد آمادگي جسماني بازيکنان خيلي کار کرديم و جاي رشد زيادي داشت. ايده هاي خودم را وارد تيم کردم و اين پروسه خيلي طولاني بود. من ارزش هاي خاصي براي تيم قائل هستم و اينکه چطور با بچه ها رفتار کنم و تيم بايد چطور باشد. الگوهاي رفتاري که در زمين فوتبال وجود دارند بخواهيم به بلوغ برسانيم نياز به زمان دارد که در تيم انجام شود.وي درباره شور و حرارتي که کنار زمين دارد و صميميت با بازيکنان تيمش گفت: احساسات جزئي از فوتبال است و مسلماً مي خواهم رابطه خيلي خوبي با بازيکنانم داشته باشم و مي خواهم اين احساس را به بازيکنان منتقل کنم که صادقانه هوايشان را دارم و نه تنها به عنوان بازيکن بلکه به عنوان يک انسان به آنها علاقه دارم.
در ادامه گفت و گو با دکتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور و مسعود سلطاني فر وزير ورزش و جوانان در جريان بازي ايران و ازبکستان پخش شد.(ويديو)
در بازگشت الکساندر نوري پيراهن شماره 14 کلوديو پيزارو در تيم فوتبال وردربرمن را به عادل فردوسي پور هديه کرد.
نوري در پايان درباره اينکه آيا بازي تيم هاي ايراني را دنبال کرده و طرفدارشان بوده يا خير گفت: طرفدار تيم خاصي نبودم ولي هميشه از تيم هاي پرسپوليس و استقلال که خيلي موفق بوده اند زياد شنيده ام. در آلمان هم طرفدار دو آتشه يک تيم نبودم ولي براي من هميشه مهم بود تيمي که در ليگ اروپا بازي مي کند را دنبال کنم تا بازي هايش را تا ديروقت نگاه کنم.(ويديو)
ترين هاي فصل شانزدهم ليگ برتر بخش بعدي بود که روي آنتن رفت.آناليز بازي ايران و ازبکستان به صورت آنلاين و با کمک تحليل الکس نوري انجام شد.(ويديو)گفت و گوي جالب و دسته جمعي بعد از بازي با ازبکستان با بازيکنان تيم ملي در ادامه پخش شد.(ويديو)
خلاصه بازي ايران و ازبکستان و برتري دو بر صفر و صعود ايران براي پنجمين بار به جام جهاني به پخش رسيد.گزارش حواشي بعد از بازي و شادي بازيکنان پس از صعود در ادامه به تصوير کشيده شد.
گزارشي از شادي مردم تهران و مشهد در سطح شهر پس از صعود به جام جهاني 2018 پخش شد.(ويديو)
در نهايت با پخش آخرين آمار نظرسنجي آخرين برنامه اين فصل نود با پخش زنده از ورزشگاه آزادي، ساعت 2:27 بامداد سه شنبه به پايان رسيد. در پايان با شرکت يک ميليون و 250 هزار نفر، سردار آزمون با 39،1 درصد عنوان بهترين بازيکن بازي ايران و ازبکستان را کسب کرد و مهدي طارمي و سيدجلال حسيني با 37،6 و 10،4 درصد آرا دوم و سوم شدند.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان

خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم فخیمی؛ روز و هفتهٔ جهانی نجوم از سال ۱۹۷۳ میلادی با هدف ترویج علم و آشنایی عموم مردم با علم نجوم و تبادل نظر با فعالان جامعه نجوم در دنیا برگزار می‌شود.

روز جهانی نجوم، هرساله، در یکی از روزهای تعطیل آخر هفته مابین ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) تا ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) که ماه در وضعیت تربیع اول (شب هفتم) قرار دارد، انتخاب می‌شود. عموما روز نجوم، شنبه و از دوشنبه قبل از آن تا یکشنبه بعد از آن، به عنوان هفته جهانی ستاره‌شناسی تعیین می‌شود.
هفته جهانی نجوم در ایران
سال‌هاست که مروجان نجوم در ایران در تلاشند تا عموم مردم را با راز و رمزهای گیتی آشنا کنند. اگرچه ترویج دانش نجوم و فضا سختی‌های بسیاری دارد، اما مروجان نجوم و فضا با شور، علاقه و گام‌های راسخ، همچنان در حال ادامه این مسیرند؛ و هفته جهانی نجوم جلوه‌ای از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مروجان نجوم و فضا است.
از سال ۱۴۰۱ و پس از وقفه دو ساله به علت شیوع ویروس کویید-۱۹، روز و هفته نجوم با رویکردی متفاوت و همکاری گروه‌های نجومی در دو محوریت برنامه‌های حضوری و مجازی برگزار می‌شود.
 طبق تقویم جهانی، روز نجوم سال ۱۴۰۳ در ایران جمعه ۲۸ اردیبهشت خواهد بود که مقارن با شب نهم ماه قمری است. با اعلام انجمن نجوم ایران، هفته نجوم از دوشنبه ۲۴ اردیبهشت تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در ایران برگزار خواهد شد.
در طی این هفته، برنامه‌های متنوعی چون رصد عمومی و رایگان در سطح شهرها، برپایی غرفه‌های آموزش عمومی نجوم برای شهروندان، برنامه‌های آموزشی در افلاک‌نماهای مراکر نجوم و دانشگاه‌ها، برنامه‌های ویژه برای کودکان، مسابقات نجومی و سخنرانی‌های علمی توسط انجمن‌های نجوم برگزار می‌شود.


در سال جاری انجمن نجوم ایران با هدف جلب حداکثری مشارکت گروه‌ها، انجمن‌ها و موسسه‌های فعال ایران در حوزه نجوم، شعار« نجوم ایران، همبستگی و تعامل» را انتخاب کرد. در همین راستا و بعد از مشورت با نمایندگان معرفی شده از سوی گروه‌ها و انجمن‌ها عناوین روزهای هفته نجوم بدین شرح تعیین و اعلام شد:


دوشنبه ۲۴ اردیبهشت: نجوم راهنمای زندگی

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت: نجوم، گرامی‌داشت زمین و حفظ آسمان تاریک

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت: نجوم و هوش مصنوعی

پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت: نجوم، علوم شهروندی و نقش دانشوندان (شهروند دانشمند)

جمعه ۲۸ اردیبهشت: نجوم و دانشمندان ایرانی( به مناسبت بزرگداشت خیام)

شنبه ۲۹ اردیبهشت: نجوم فراتر از مرزها

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت: نجوم ایران، همبستگی و تعامل


پوستر هفته جهانی نجوم در سال 1403  بر اساس شعار اصلی و فرعی روزها طراحی و منتشر شد.


طرح پس‌زمینه و هفت گنبد برگرفته از مینیاتور «بهرام گور در تالار هفت پیکر» است. سایر شخصیت‌ها مطابق شعار هر روز طراحی شده‌اند که در مجموع در کنار یکدیگر تعامل و همبستگی را در چارچوبی ایرانی و با وجه اشتراک نجومی نشان می‌دهند.

تقریبا در تمامی مراکز استان‌ها و اکثر شهرهای ایران، برنامه‌هایی به مناسبت هفته نجوم برگزار خواهد شد. گروه نجوم خبرگزاری آنا در تلاش است با انتشار اخبار برنامه‌های هفته نجوم، در ترویج دانش نجوم و فضا، در کنار برگزارکنندگان این رویداد باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاپیتان ایران در رده سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی
  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • صعود هانیه رستمیان به فینال جام جهانی باکو
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • ماجرای صعود به جام جهانی با آهنگ صادق بوقی!
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا