Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دویست وسی چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با افزایش ۷ درصدی نرخ ایاب و ذهاب سرویس‌های دانش‌آموزی موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، دویست و سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با حضور سقائیان نژاد شهردار قم و به ریاست ولی الله بیاتی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه بیاتی با عرض تسلیت شهادت شهدای ترور اظهار داشت : تشیع جنازه با شکوه شهدا نشان داد که مردم متحد و همگام در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی آماده هستند.

لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای درست قانون

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با اشاره به مسئله پیگیری و اصلاح امور مربوط به دیه افزود : باید تمامی دستگاه‌ها در انجام مربوطه قانونمند باشند تا در صورت بروز مشکل یا حادثه‌ای دچار اختلاف نشوند.

وی بابیان اهمیت پایبندی تمامی ارگان‌ها به تعهدات فی‌مابین گفت: باید همه ارگان‌ها نسبت به شرح وظایف خود به صورت تمام و کمال پایبند باشند.

برداشته شدن موانع مسکن مهم‌ترین خواسته مردم است

آتش زر توافق با تعاونی مسکن طلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق بررسی کمیسیون‌های تخصصی شورا تعاونی فوق‌الذکر نسبت به تعهدات خود پایبند نبوده است و به خاطر همین شورا می‌تواند در این مبحث را وارد هیئت حل اختلاف کند تا منویات کمیسیون عمرانی شورا شهر تأمین شود.

جدی با اشاره به اینکه در تصویب مصوبات باید عواقب آن را مدنظر قرار داد تصریح کرد: باید خسارت‌های ناشی از عدم تعهد ارگان‌ها دیگر نسبت به تعهدهای خود که منجر به تحمیل خسارت به شهرداری می‌شود نسبت به نرخ روز تعرفه‌های بانکی بانک مرکزی محاسبه شود.

مقیمی نیز با بیان معضلات مردم در تأمین منابع مالی در تحویل پروژه‌های مربوط به مسکن تاکید کرد: باید روند کار را به نحوی تنظیم کنیم تا مردم کم‌ترین مشکل را در این زمینه داشته باشند و در مقابل بعضی قوانین دست و پا گیر ایستادگی کرد.

حسین فاکر نیز با اشاره به مبحث استفساریه بین شهرداری و تعاونی‌های مسکن خاطرنشان کرد: باید در تصویب و اجرای هر مصوبه‌ای رضای الهی را نیز مد نظر گرفت در غیر این صورت مدیون مردمی خواهیم بود که توان برخورد با هیچ بار اضافه‌ای در تحمیل هزینه‌های جدید ندارند.

وی ادامه داد: باید در تخفیف‌ها و ارائه تسهیلات در بین تمام اقشار جامعه اصل مساوات و انصاف را رعایت کنیم تا احساس بی‌اعتمادی در بین مردم جامعه ایجاد نشود.

آتش زر نیز با اشاره به انتقاد فاکر تاکید کرد: اگر طبق مر قانون عمل شود و سیستماتیک در امور مربوط به مسکن عمل شود ممکن است مشکلات و ناتوانی‌هایی اقشار ضعیف مد نظر گرفته نشود که باید برای این موارد نیز چاره ای اندیشید.

مر قانون ملاک همه امور در تصمیم‌گیری‌ها

قراچورلو نیز با بیان اهمیت پایبندی به مر قانون گفت : اگر چنانچه قراردادی بسته‌شده و توافقاتی حاصل‌شده است باید همان مر قانون را اجرا کرد و در این بین تسلیم فشارهای بیرون از مجموعه نشد.

واگذاری تراکم و خرید زمان

آتش زر با اشاره به پروژه خط مترو قم و توافق حاصله با پیمانکار مد نظر تصریح کرد: شهرداری با کاهش عوارض تراکم از 15 به 30 درصد موافقت کرده است تا پیمانکار در اجرای پروژه دچار توقف و وقفه طولانی نشود.

قراچورلو نیز با اشاره مصوبه مربوط پیمانکار خط مترو قم تصریح کرد : عوامل شهرداری باید در انعقاد قراردادها و توافقات سود و نیز شهرداری را نیز مد نظر قرار دهند تا با ارائه تسهیلات به یک شرکت نوعی شهرداری دچار خسارت و هزینه نشود.

عباس ذاکریان نیز خاطرنشان کرد: در ارائه تراکم به شرکت‌های طرف حساب با شهرداری باید همان سال شروع به کار و آغاز قرارداد را مبنا قرار داد و در این گونه موارد زیر بار خواسته‌های جدید طرف‌های مقابل نرفت.

سقائیان نژاد شهردار قم نیز تاکید کرد: شهرداری در ارائه تراکم نسبت به پیمانکاران مصمم است چراکه ارائه تراکم از دو نظر به سود شهرداری است اول از منظر خرید زمان و دوم فروش املاک و تراکمات شهرداری که هر دو در نهایت به نفع شهرداری تمام خواهد شد.

سقائیان نژاد با اشاره به علت واگذاری تراکم به شرکت‌های طرف حساب شهرداری تصریح کرد: اصل مطلب این است که شهرداری باید هزینه و بدهی و شرکت‌ها را در موعد مقرر پرداخت کند اما وقتی شهرداری از نظر مالی چنین ظرفیتی را نداشته باشد خلاف عدالت است که پیمانکاران و شرکت‌های مربوطه را معطل نگه‌داریم به همین دلیل تراکم واگذار می‌شود تا هیچ‌کدام از دو طرف متحمل خسارت نشود.

تعیین میزان عوارض صرفاً بر عهده شورای شهر است

بختیاری نیز با اشاره به اختیارات شوراها در میزان تصویب عوارض‌های مختلف با ارگان‌های مختلف تصریح کرد:کاهش و افزایش عوارض از جمله اختیارات خصوصی است و شهرداری بهتر تخفیف عوارض را با عنوان کاهش عوارض ذکر شود تا دچار مشکلات بعدی نشود.

آتش زر با اشاره به تعیین تکلیف مباحث مربوط به کاهش عوارض شهرداری تاکید کرد: باید یک بار برای همیشه کمیسیون مربوطه با ارگان‌های مختلف تکلیف کاهش و تخفیف عوارض را برای همیشه روشن کند تا هیچ فردی در این رابطه دچار سرگردانی نشود.

لزوم توجه نسبت به توانای پیمانکار در واگذاری پروژه‌های شهرداری

ذاکریان بابیان اقدامات مربوط نسبت به جمع‌آوری زباله‌های شهری و تفکیک و زباله‌های تر و خشک شهری گفت : با بررسی‌های مداوم که صورت گرفته است حجم زباله‌های شهری بسیار بالا است و نیاز به تأمین ماشین آلات بیشتری در این زمینه است که باید آن را به پیمانکارانی تحویل داد که از چنین توانایی برخوردار باشد

قراچورلو نیز خاطرنشان کرد:عقد با شرکت‌های مختلف باید توانایی پیمانکار در نظر گرفته شود تا مشکلات بعدی را شاهد نباشیم و از دادن پروژه‌های شهری به پیمانکاران دارای عدم توانایی جلوگیری شود .

افزایش 7 درصدی نرخ سرویس‌های دانش‌آموزی

ذاکریان با اشاره به مصوبه شورای شهر در زمینه لزوم داشتن مجوز برای دریافت سوخت دیزلی برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی تاکید کرد: اخذ مجوز دریافت تعرفه خدمات بابت تخصیص سوخت به ناوگان دیزلی تحت نظارت سازمان و اشخاص حقیقی به‌منظور صدور پروانه فعالیت است.

وی همچنین با اشاره به نرخ پیشنهادی سرویس ایاب و ذهاب مدارس خاطرنشان کرد: نرخ پیشنهادی سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی در سال تحصیلی 96-97 با 7 درصد افزایش نسبت به سال قبل موافقت شده که از ابتدای سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

R7854/P1336/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد