Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان گفت: ۲۱۵ پایگاه اوقات فراغت تابستانی در مدارس استان سمنان فعالیت می‌کنند که استقبال بیش از ۵۵ هزار دانش‌آموز از این برنامه‌ها پیش‌بینی‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا جهان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: آموزش‌ و پرورش استان سمنان هم‌زمان با آغاز تابستان برنامه‌هایی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده بهینه از این زمان اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فعالیت 215 پایگاه اوقات فراغت تابستانی ویژه دانش‌آموزان در مدارس استان سمنان خبر داد و گفت: تعداد این پایگاه‌ها به سبب استقبال کم‌نظیر دانش‌آموزان در استان سمنان 12 درصد افزایش‌یافته است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان تصریح کرد: دوره‌های آموزشی با توجه به نوع کلاس‌ها در مدارس و برخی دیگر در سالن‌های ورزشی، کانون‌های آموزش قرآن و پژوهش سراها و مرکزهای فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جذب 55 هزار دانش‌آموز در این کلاس‌های آموزشی در اولویت برنامه‌های آموزش‌ و پرورش قرار دارد خاطرنشان کرد: در تابستان سال گذشته بیش از 45 هزار دانش‌آموز در این پایگاه‌ها شرکت کردند.

جهان بهره‌گیری و مهارت‌آموزی را از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های این پایگاه‌های تابستانی عنوان کرد و گفت: از مجموع 45 هزار و 140 نفر دانش‌آموزی که در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانه استان سمنان شرکت کردند 23 هزار و 948 نفر پس و 21 هزار 192 نفر دختر بودند.

وی با بیان اینکه طرح پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانه تا اواخر شهریورماه امسال ادامه دارد اضافه کرد: استعدادیابی و پرورش استعداد و تقویت خلاقیت‌ها و نقاط قوت دانش‌آموزان از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان «کسب یک مهارت» را شعار این طرح اعلام کرد و اظهار داشت: این طرح گام‌ها مثبتی را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای کارآموزی و فراگیری علوم و کسب مهارت در عرصه‌های مختلف فعالیتی است.

انتهای پیام/

R41366/P1357/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند. مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228381 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • اوقات شرعی یازدهم اردیبهشت در سمنان
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • ۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت در سمنان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد