Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی رنجکش مدیر تولید شرکت اسنوا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ضمن معرفی محصولات تولیدی این شرکت به تبیین نقش تولید ملی در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخته است.

مشروح این گفت و گو به شرح زیر است:

شرکت اسنوا چه محصولاتی را تولید می کند و این محصولات چه جایگاهی در صنعت لوازم خانوادگی دارند؟

شرکت اسنوا بزرگترین مجتمع صنعتی تولید لوازم خانگی در ایران و یکی از پیشرفته ترین شرکت ها و کارخانجات تولید لوازم خانگی در خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت روزانه بالغ بر پنج هزار محصول لوازم خانگی از قبیل یخچال های سایدبای ساید، یخچال های پایین و بالا فریزر و یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، اجاق گاز و لوازم صوتی و تصویری را تولید می کند.

در این شرکت شرایطی را فراهم کرده ایم تا محصولات با بالاترین کیفیت ودانش روز تولید و به بازار عرضه شوند. واقعیت این است که برند اسنوا از آغاز شکل گیری تاکنون فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته بنابراین ما افتخار می کنیم که با کمک و همکاری تیم بزرگی از همکارانمان در عرصه تولید، تحقیق و توسعه و فروش در سراسر کشور توانستیم سبد کاملی از محصولات لوازم خانگی را تولید و به بازار لوازم خانگی عرضه کنیم. در هر حال ما سعی کرده ایم که در مرحله تحقیق و توسعه که مرحله بسیار مهمی از فرایندهای تولید است بر اساس نیاز مصرف کننده ایرانی به طراحی و تولید محصولات خود بپردازیم و این نقطه تمایز ما با محصولات خارجی است.

فرآیند طراحی و تولید محصولات لوازم خانگی اسنوا به چه صورتی است؟

در کارخانه تولید یخچال، محصولات شوینده و تولید محصولات گازسوز این شرکت تمام فرآیند تولید در همین کارخانه انجام می شود. در این شرکت تلاش شده که با عمق دادن به تولید داخلی با استفاده از نیروی کار ایرانی، دانش ایرانی و تجربه ایرانی بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که بهترین و با کیفیت ترین محصول با آپشن های روز دنیا را به بازار عرضه کنیم.

اتفاق خوبی که افتاده این است که محصولات این شرکت بر اساس ارگونومی مصرف کننده ایرانی طراحی شده اند تا مصرف کننده بتواند خیلی راحت از این محصولات استفاده کند.

در کارخانه تولید یخچال، محصولات شوینده و تولید محصولات گازسوز اسنوا برای چند نفر اشتغالزایی شده است؟

در فرایند تولید و مونتاژ این کارخانه بیش از 1500 تا 1600 نفر کار می کنند و این نیمی از ظرفیت اشتغالزایی اسنوا است چون با احتساب دیگر کارخانه ها در مجموع برای بالغ بر سه هزار نفر شغل ایجاد شده است؛ البته با توجه به زیرساخت هایی که داریم به راحتی این امکان وجود دارد که ظرفیت اشتغالزایی در این شرکت تا دو برابر و حتی بیشتر افزایش یابد.

واقعیت این است که برای افزایش ظرفیت اشتغالزایی در کشور باید مردم به محصولات ساخت داخل که تولید آنها مبتنی بر علم و دانش است اطمینان کرده و به این محصولات بها بدهند. بر همین اساس افقی را که گروه انتخاب برای خود تعریف کرده ایجاد بیش از 10 هزار شغل به صورت مستقیم است که به راحتی قابل تحقق است و فقط کافی است که مقدار جلوی قاچاق گرفته شده و بهای بیشتری هم به تولیدات داخلی داده شود.

با توجه به اینکه اسنوا بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی در کشور محسوب می شود استقبال از محصولات ساخت ایران را در مقایسه با محصولات خارجی چگونه ارزیابی می کنید؟

علی رغم اینکه اسنوا محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید و عرضه می کند اما متاسفانه شاهدیم که مثلا فلان بانک و شرکت و فلان اداره دولتی حتی در آموزش و پرورش که قرار است نسل آینده ما را تربیت کند از محصولات خارجی استفاده می کنند. و این در حالی است که جوان ایرانی به خوبی در امر کار و تولید مشغول فعالیت است.

ما به عنوان تولید کننده لوازم خانگی متعهد می شویم که محصولات خود را با بالاترین کیفیت و خدمات پس از فروش تولید و عرضه کنیم اما در مقابل مصرف کننده نیز باید بر روی محصولات این شرکت حساب باز کند. در واقع مشتری همه چیز ماست بنابراین در مراحل مختلف طراحی و تولید سعی کرده ایم که مشتری را فراموش نکنیم.

باید همت کنیم تا شرایطی ایجاد شود که اعتماد نسبت به محصولات اسنوا که با تلاش و دسترنج کارگران و مهندسان ایرانی طراحی و تولید می شوند افزایش یابد. ما در گروه انتخاب و به عنوان تولید کننده لوازم خانگی اسنوا به نقطه ای رسیده ایم که می گوییم مصرف کننده می تواند روی محصولات ما حساب باز کند.

خدمات پس از فروش لوازم خانگی اسنوا چگونه ارائه می شوند؟

بهترین تضمین ما گارانتی تمام محصولاتمان است. فکر می کنم که طی شش دوره گذشته ای که جشنواره حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شده اسنوا تندیس طلایی جشنواره را به خاطر شرایطی که برای خدمات پس از فروش فراهم کرده به خود اختصاص داده است.

اسنوا این افتخار را دارد که در کل کشور چتر خدمات پس از فروش را گسترانده و وقتی می گوییم مصرف کنندگان روی ما حساب کنید به دلیل است. در واقع ما به گونه ای عمل کرده ایم که اگر یک جایی هم اشتباهی شد حتما نقطه جبرانش را در نظر گرفته ایم.

اسنوا نیز به مانند بسیاری از تولید کنندگان شرایط ویژه ای را برای ارائه خدمات پس از فروش خود پیش بینی کرده است. به عنوان نمونه یکی از طرح هایی که اجرا شده طرح خدمت از ماست که در قالب آن کارشناسان اسنوا پیشنهادهای خود را برای افزایش عمر محصولاتی که حتی مدت گارانتی آنها به اتمام رسیده به مشتری ارائه می کنند؛ البته در مورد خدمات پس از فروش محصولات فعلی اسنوا سعی شده تا خیلی بهتر عمل کنیم که شرایط بهتری ایجاد شود. به عنوان نمونه الان محصول ساید بای ساید گالری اسنوا که سال گذشته رونمایی شد شرایط خیلی خوبی از نظر خدمات پس از فروش دارد به گونه ای که این محصول دارای 124 ماه گارانتی است و این در بین دیگر محصولات این رده بی نظیر است.

آیا شرایط ویژه ای برای فروش لوازم خانگی اسنوا پیش بینی شده است؟

در این راستا با پیگیرهای همکاران سیستم فروش، لوازم خانگی اسنوا از طریق چهار بانک عامل که طرف قرارداد شرکت هستند به صورت اقساطی و با سود مناسب تر از سود بانکی در قالب قرارداد مشترک به مشتریان عرضه می شوند. مردم می توانند با مراجعه به سایت اسنوا و دیگر مجاری اطلاع رسانی از این شرایط آگاه شده و محصولات ما را به صورت اقساط خرید کنند.

همچنین اسنوا جشنواره هایی را به صورت مداوم برگزار و تخفیف هایی را در قالب این جشنواره ها به محصولات خود اختصاص می دهد.

در مجموع تلاش کرده ایم که نقاط تمایز خود را هم در بحث خدمات پس از فروش، هم در شرایط فروش و هم در مرحله مهم طراحی و تحقیق و توسعه قرار دهیم تا بتوانیم محصولی را به بازار عرضه کنیم که بتوانیم بیش از پیش شایسته اعتماد هم وطنانمان باشیم.

با توجه به نامگذاری سال 96 به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط رهبر معظم انقلاب در کشورمان چه موانعی در مسیر تولید و اشتغال وجود دارند؟

در طول سال های گذشته اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از موضوعات مهمی بوده که همواره رهبر معظم انقلاب بر تحقق آن تاکید کرده اند در سال 96 نیز با توجه به اهمیت این موضوع شعار سال را به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند. واقعیت این است که امروز در دیگر نقاط دنیا صداهایی از اهمیت اقتصاد مقاومتی به گوش می رسد. به عنوان نمونه در آمریکا بحث حمایت از تولید آمریکایی مطرح شده است و این نشان می دهد که مسیر تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب مسیر درستی است.

آنچه که باید در جهت افزایش تولید ناخالص داخلی اتفاق بیفتد این است که به جای اتکاء به درآمدهای نفتی به کار و تلاش خودمان اتکا کنیم؛ البته برای حمایت از تولید داخلی تولیدکنندگان انتظاراتی دارند به عنوان نمونه یکی از این انتظارات این است که دولت حداقل شرایط برابر را برای ایجاد رقابت بین محصولات ساخت داخل و محصولات خارجی فراهم کند. متاسفانه در حال حاضر به دلیل نقض قوانین چه در مجاری رسمی و چه در مجاری غیر رسمی شرایط برابر رقابت محصولات داخلی و خارجی در حال به هم خوردن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب،  ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود که اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه می‌شود.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه B2B با حضور ۵۰ هیأت عالی رتبه برگزار شود.

در این نمایشگاه امکاناتی از جمله هماهنگی جلسات اختصاصی B2B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تورهای تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، برگزاری وبینارهای آشنایی با توانمندی‌های صنعتی ایران، برگزاری وبینارهای تخصصی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، انتشار گزارش‌های تخصصی بازار محصولات منتخب صنایع غذایی، انتشار گزارش‌های تخصصی، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه می‌شود.

نرم افزارهای تخصصی در این نمایشگاه شامل اطلاعات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شامل، اطلاعات محصولات عرضه شده در نمایشگاه، امکان ثبت میزان رضایت در رابطه با جلسات، امکان برقراری ارتباط مستقیم با مرکز بی تو بی، نمایش نقشه نمایشگاه و جانمایی شرکت‌ها، امکان ارسال نظرات و پیشنهادات در رابطه با ایران اکسپو فراهم شده است.




انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور