Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@17:47:07 GMT

دلایل لق شدن دندان‌ها در ارتودنسی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۵۱۹۸۷

متخصص ارتودنسی گفت: بسیاری از لق شدن‌های دندان بعد از اتمام درمان ارتودنسی کم می‌شود و دندان از حالت لقی خارج و محکم خواهد شد.
به گزارش فارس، هادی درویش‌پور متخصص ارتودنسی گفت: در بحث خدمات دندانپزشکی اساس کار بر این بود که اگر کار دندان جنبه زیبایی داشته باشد تحت پوشش بیمه قرار نگیرد اما اگر شامل مشکلات فکی همچون بزرگ یا کوچک بودن فک باشد باید این خدمات تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اما اکنون بیشتر تصور می‌کنند ارتودنسی جنبه زیبایی دارد در حالی که چنین نیست. اکنون یکسری از بیمه‌ها همچون سایپا و نیروهای مسلح، خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهند اما در بحث ارتودنسی تنها بخشی از آن هزینه‌ها را تقبل می‌کنند.
متخصص ارتودنسی اضافه کرد: بسیاری از کسانی که درمان ارتودنسی را آغاز می‌کنند از لق شدن دندان‌ها شکایت دارند. در حالی که باید بدانند تحلیل ریشه در ارتودنسی یک بحث اجتناب‌ناپذیر است. این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. لق شدن در بعضی از افراد میکروسکوپی و در بعضی بسیار مشهود است.
درویش‌پور گفت: به تمامی افراد توصیه می‌شود برای انجام ارتودنسی حتماً به متخصص این کار مراجعه کنند زیرا متخصص می‌داند که برای جلوگیری از تحلیل ریشه چه طرح درمانی را به کار ببرد و در صورتی فردی سابقه ژنتیکی آن را داشته و مستعد تحلیل ریشه باشد متخصص باید درمان ارتودنسی را کوتاه‌تر کند.
وی ادامه داد: بعضی از افراد مثلاً کسانی که آسم و حساسیت فصلی دارند مستعد تحلیل ریشه هستند. پزشک باید این افراد را آگاه کند که با آغاز درمان امکان دارد تحلیل ریشه شدیدتر شود.
متخصص ارتودنسی، گفت: بسیاری از لق شدن‌های دندان بعد از اتمام درمان ارتودنسی کم می‌شود و دندان از حالت لقی خارج و محکم خواهد شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مین چی، در صورت تایید ایمنی، این دارو در اختیار بیمارانی قرار خواهد گرفت که به طور مادرزاد دندان ندارند تا تاثیرگذاری آن نیز تایید شود. محققان امیدوارند در ۲۰۳۰ میلادی فروش این دارو را آغاز کنند.

افراد معدودی دچار فقدان دندان مادرزادی هستند. عدم وجود ۶ دندان یا بیشتر شرایطی است که موروثی تلقی می شود. طبق بیانیه بیمارستان کیتانو که در این پژوهش همکاری می کند، نخستین مرحله آزمایش بالینی از سپتامبر امسال تا آگوست ۲۰۲۵ میلادی ادامه می یابد. برای مشخص شدن تاثیرگذاری دارو، آن را به داخل رگ افراد سالم ( ۳۰ مرد ۳۰تا ۶۴ ساله) تزریق می کنند. شرکت کنندگان باید حداقل یکی از دندان های عقبی شان را از دست داده باشند تا اگر دارو تاثیرگذار بود و دندان رشد کرد، مشکلی ایجاد نشود. هیچ عارضه جانبی مهمی در آزمایش روی حیوانات مشاهده نشده است.

در مرحله بعدی این دارو در بیمارستان کیتانو به بیماران با فقدان دندان مادرزادی داده می شود. محققان تصمیم دارند در این مرحله تعداد شرکت کنندگان را به ۲تا ۷ نفر محدود کنند که حداقل از زمان تولد ۴ دندان نداشته باشند.

داروی رشد دوباره دندان پروتئینی به نام USAG-۱ را غیر فعال می کند که مانع رشد دندان است. محققان معتقدند در آینده این دارو نه تنها برای افرادی با چالش فقدان دندان مادرزادی بلکه بیمارانی که به دلیل جراحت یا پوسیدگی دندانشان را از دست داده اند، کارآمد خواهد بود.

کد خبر 6098343 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • خواص درمانی آفتاب گردان که از آن بی خبر هستید
  • «داروی رشد مجدد دندان» تولید شد
  • تایید حقانیت بانوان تماشاگر در رای بازی سپاهان پرسپولیس
  • رشد مجدد دندان با دارویی جدید
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن