Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواپیمایی عربستان سعودی هدف اصلی از مسدود کردن حریم هوایی این کشور به روی پروازهای قطری را محافظت شهروندانش در برابر هر تهدیدی اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سازمان هواپیمایی عربستان سعودی امروز سه شنبه اعلام کرد: بستن حریم هوایی عربستان به روی پروازهای قطری در چارچوب حق حاکمیتی بوده و هدف از این اقدام محافظت از شهروندان در برابر تهدیدات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات مقام های سعودی در واکنش به اظهارات رئیس شرکت هواپیمایی قطر بوده است که پیش از این گفته بود، اقدامات بحرین، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در مسدود کردن حریم هوایی به روی پروازهای قطر، نقض قوانین بین المللی است.

سازمان هواپیمایی عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بستن حریم هوایی حق حاکمیتی بوده است چرا که عربستان با تهدید روبرو است، این یک اقدام محتاطانه به شمار می رود.

مقام های هوایی بحرین و امارات متحده عربی نیز اظهارات مشابهی را در واکنش به سخنان اکبر الباکر رئیس شرکت هواپیمایی قطر بیان کرده اند.

عربستان، مصر، امارات و بحرین روز دوشنبه گذشته در اقدامی مشترک و هماهنگ شده روابط دیپلماتیک خود را با قطر به دلیل آنچه حمایت این کشور از تروریسم می خوانند، قطع کردند و مرزهای هوایی و زمینی خود را بر روی این کشور بستند.

این کشورها همچنین به مشارکت دوحه در ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ علیه انصار الله و یمن پایان دادند.

به تبع عربستان، برخی کشورها نیز سطح نمایندگی سیاسی خود در این کشور را کاهش دادند.

این بدترین بحران سیاسی بین کشورهای عربی از زمان اشغال کویت توسط عراق به شمار می رود. تحریم کشورهای عربی موجب شده است تا بسیاری از پروازهای شرکت هواپیمایی قطر از طریق آسمان ایران و ترکیه انجام شود.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان

رسانه‌های ترکی گزارش داده‌اند که قرار است شرکت هوایی «ترکیش ایرلاینز» پروازهای خود به افغانستان را در ۲۱ می از سر بگیرد.

براساس این گزارش، این شرکت هوایی ترکی پس از خروج امریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱، پروازهای خود را به کشور متوقف کرده بود.

بربنیاد این اطلاعات، قرار است این شرکت هوایی هفته چهار پرواز از استانبول به کابل و برعکس آن را انجام دهد.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، تمام پروازهای بین‌المللی از فرودگاه کابل متوقف شده بود.

این در حالی است که در ماه عقرب گذشته نیز شرکت هوایی «فلای دبی» پس از وقفه دو ساله پروازهایش به افغانستان را از سر گرفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد