Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین عامری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخود، عدس، لوبیا و باقلا از جمله حبوبات مورد کشت در استان زنجان به شمار می‌رود و امسال در مجموع بالغ بر 36 هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت این محصولات اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در تولید لوبیا و عدس جزو رتبه‌های نخست در سطح کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 50 هزار و 477 تن انواع حبوبات در استان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان سطح زیر کشت عدس و لوبیا طی سال جاری در استان را بالغ بر 25 هزار هکتار اعلام و عنوان کرد: شهرستان زنجان عمده تولید کننده عدس در استان به شمار می‌رود.

عامری با اشاره به کشت بالغ بر 9 هزار هکتار نخود طی سال جاری در استان زنجان افزود: برداشت حبوبات دیم در استان همه ساله از تیرماه آغاز می‌شود.

وی در پایان تثبیت بیولوژیکی ازت را از جمله مهم‌ترین مزایای کشت حبوبات برشمرد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ نخستین برداشت گندم در مناطق گرمسیر کشور به طور رسمی آغاز شد. علیرضا مهاجر، معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی امروز همزمان با سفر به استان هرمزگان به مهر گفت: نخستین برداشت گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به طور رسمی آغاز شد.

وی افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور و در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، جنوب کرمان و جنوب فارس امروز انجام شد.

معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر در اردیبهشت ماه بارش خوبی داشته باشیم پیش بینی می‌شود امسال خودکفایی گندم تکرار شود و حدود ۱۱ میلیون تن محصول به شرط عدم آفت و بلای طبیعی برداشت شود.

کد خبر 6063442 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • قلع و قمع ۱۰ بنای غیرمجاز در شهرستان البرز
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند