Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی اعتبارنامه نمایندگان میان دوره ای امروز در دستور کار مجلس قرار گرفت.

سید مصطفی ذوالقدر در قرائت گزارش شعبه سه در مورد اعتبارنامه ناصر شریفی حوزه انتخابیه بندرلنگه گفت: این حوزه انتخابیه به گاوبندی سابق معروف است، نظر ما هم گاوبندی هست! بعد از انجام مراسم تحلیف، اعتبار نامه آقای شریفی به این شعبه ارجاع شد و بعد از رسیدگی با اکثریت آراء تأیید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی جلیلی شیروانی نماینده مراغه و عجب شیر و بیت‎الله عبداللهی از حوزه اهر و هریس، 2 نماینده دیگری بودند که اعتبارنامه شان به ترتیب از سوی شعبه 13 و شعبه 2 تأیید شد.

سرانجام نوبت به گزارش شعبه 2 در مورد اعتبارنامه حوزه انتخابیه پر حاشیه مجلس دهم،‌ یعنی اصفهان رسید. بعد از آنکه مینو خالقی از حضور در مجلس دهم بازماند،‌حسن کامران در انتخابات میاندوره‌ای به عنوان منتخب مردم اصفهان از سوی شورای نگهبان معرفی شد.

اما در رابطه با بررسی اعتبارنامه این نماینده نیز حاشیه‌های انتخاباتی همچنان ادامه داشت،‌ تا جایی که زمان قرائت گزارش بررسی اعتبارنامه کامران، گفته شد که «قاسم میرزایی نیکو،‌ عبدالرضا هاشمی زایی و جواد فتحی و سید فاطمه حسینی» ، 4 نماینده اصلاح طلب مجلس دهم،‌ نسبت به این موضوع اعتراض داشتند اما سرانجام با اکثریت آراء، اعتبارنامه حسن کامران منتخب مردم اصفهان تأیید شد.

البته برخلاف سه نماینده دیگر، که هیچ یک از نمایندگان در صحن علنی نسبت به تأیید اعتبارنامه‎شان اعتراضی نداشت؛ بعد از قرائت گزارش شعبه 2 ،‌ وقتی پزشکیان از نمایندگان پرسید که کسی نسبت به اعتبارنامه حسن کامران اعتراض دارد یا خیر؟، عبدالرضا هاشم زایی نماینده اصلاح طلب مجلس لب به اعتراض گشود و گفت: من معترضم اما صلاحیت شخصی آقای کامران را مورد نظر ندارم و به انتخابات حوزه انتخابیه اصفهان در مرحله دوم اعتراض دارم. این موضوع باید به کمیسیون تحقیق برود. خداحافظ شما!

پزشکیان نیز پس از گفته هاشمی زایی، گفت: به صلاحیت شخصی آقای کامران اعتراضی ندارند و پس اعتبار نامه ایشان تأیید شد.

بر این اساس هر 4 نماینده انتخابات میاندوره‌ای مجلس، به طور رسمی ردای نماینده مجلس دهم را بر تن کردند.

خبرانلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدزمان رضایی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه انتخابات یکی از تاثیرگذارترین مباحث در موضوع نظام اسلامی و کشور است، بر اهمیت انتخاب درست و کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی تأکید کرد و از جمله شاخصه‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی از دید امامین انقلاب را تعهد، تخصص و تقوای سیاسی برشمرد.

امام جمعه شهر زیراب با اذعان بر اینکه تعهد یعنی فرد در همه اصول زندگی‌اش دستورات قرآن حاکم باشد، به ضرورت شناخت نماینده مجلس به شرع اسلام اشاره کرد و توضیح داد: وقتی می‌گوئیم مجلس شورای اسلامی، این قید اسلامی بودن برای مجلس یعنی نماینده باید نسبت به مسائل دینی و شرعی آگاهی لازم را دارا باشد و دیگر اینکه، نمایندگان مجلس، نماینده مردم مسلمان و معنقدی هستند که برای حاکمیت اسلام و شرع مقدس اسلام هر چه داشتنه‌اند، از مال وجان، همه را فدا کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر تخصص نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: این افراد در جایگاه نماینده مجلس به عنوان یک الگو معرفی می‌شوند و باید در یک یا چند حوزه دارای تخصص بوده و صاحب نظر باشند؛ چراکه نگاه آنها باید ملی و حتی جهانی باشد.

حجت الاسلام رضایی مهم‌ترین گام برای موفقیت در این زمینه را تقوای سیاسی برشمرد و آن را موجب عاقبت بخیری فرد در دنیا و اخرت دانست و افزود: تمام کسانی که به مقام شهادت رسیدند، ابتدا تقوای سیاسی داشتند و مقدمه تقوای سیاسی، تقوای فردی است.

وی یکی از بزرگ‌ترین خلاءها را همین مسئله تقوای سیاسی عنوان کرد و در رابطه با معنای تقوای سیاسی گفت: یعنی فرد آرمان‌های شریعت و انقلاب اسلامی را بر همه چیز حتی جایگاه و آبرو خویش مقدم بدارد.

امام جمعه شهر زیراب با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید تابع محض ولایت فقیه باشند، ولی فقیه را دیده‌بان انقلاب، نظام و اسلام دانست و گفت: تبعیت از ولی فقیه در تمام موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر آحاد جامعه واجب است؛ بویژه بر کسانی که مسئولیت دارند و نمایندگان مجلس در این زمینه باید از هر جهت الگو باشند و با توجه به فرمایشات حضرت آقا مبنی بر اینکه نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب مسئولان را ندارند، نمایندگان نیز باید تابع محض باشند.

وی در رابطه با شفافیت مالی نمایندگان گفت: تمام اموال نمایندگان مجلس و فرزندانش باید قبل و بعد از چهار سال رصد و اعلام شود چراکه این مسئولیت بسیار حساس است و نباید با کسی تعارف داشت و همه بدانند مجلس محل درآمد نیست بلکه محل تلاش و خدمت به مردم است.

این مسئول یک معیار برای نماینده مجلس را تقوای سیاسی و عدم بداخلاقی در تبلیغات عنوان کرد و گفت: اگر فردی تقوای سیاسی نداشته باشد و در زمان انتخابات بداخلاقی کند، همین نقطه آغاز انحراف اوست.

کد خبر 6099834

دیگر خبرها

  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش