Web Analytics Made Easy - Statcounter


این هفته نیز گروه‌های مردمی قرارهایی را برای حفظ محیط زیست کشور به مناسبت هفته محیط زیست و روز جهانی تنوع زیستی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک این هفته نیز گروه‌های مردمی قرارهایی را با عنوان «قرار سبز» برای حفظ محیط زیست کشور به مناسبت هفته محیط زیست و روزجهانی تنوع زیستی برگزار کردند که از آن میان می‌توان به نشست تخصصی بحران آب در دانشگاه حکیم سبزوار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت روزجهانی تنوع زیستی، اجتماعی از استادان، دانشجویان، فعالان محیط زیست، ریاست و کارکنان اداره محیط زیست شهرستان سبزوار در دانشگاه حکیم سبزواری گرد هم آمدند که حاصل آن امضای تفاهم نامه‌ای جهت همکاری‌های علمی پژوهشی بین اداره محیط زیست و دانشگاه حکیم بود؛ پس از آن تعدادی کیسه‌های پارچه‌ای که باهمکاری سمن سرزمین بادعوت دانشگاه حکیم تهیه شده بود، بین افراد حاضر جهت استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی توزیع شد و در پایان به پاکسازی بلوار بیرون دانشگاه پرداختند.

همچنین، نشست تخصصی با عنوان «بررسی عوامل مؤثر بر بحران آب و راهکارهای مقابله با آن» در دانشکده جغرافیا وعلوم محیطی دانشگاه حکیم برگزار شد و جمعیت پژواک طبیعت هم، جمعه ۱۲ خرداد برنامهٔ پاکسازی، غذارسانی به حیوانات و گفتگوی محیط زیستی خود را برگزار کرد. درکوهدشت نیز اعضای انجمن آوای باران در عملیات اطفاء حریق جنگلهای منطقه نو راه و کمپ گنجعلی همکاری و حضور داشتند.

پویش «یک زمین، یک آینده» هم به مناسبت هفته محیط زیست در کانون پرورش فکری کودکان بجنورد نمایش خیابانی با موضوع مدیریت پسماند را به اجرا گذاشت.

از جمله قرار سبز هنر و طبیعت این هفته برگزاری تور عکاسی مرحله کاشت برنج در سیاهکل بود که توسط مؤسسه دوستداران سیاهکل و با همکاری انجمن عکاسان رشت و نمایشگاهی توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان در لاهیجان برگزار شد. برپایی نمایشگاه کار دستی‌های بازیافتی، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای و ایستگاه نقاشی کودکان از برنامه‌های اجرا شده در این روز بود.

همچنین پویش «زمین سبز، بدون ته سیگار» با نصب ظرفی برای ته سیگار در پارک پردیسان روز جهانی بدون دخانیات را گرامی داشت. طرح جمع‌آوری ته سیگار همچنین در چهار خیابان اصلی شهر همراه با آگاه‌سازی شهروندان به‌مناسبت هفته محیط زیست از طرف انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد برگزار شد و در بوشهر نیز انجمن محیط زیستی زمین سبز نهال‌های سبز همدلی را در پارک بانوان شهر کاشتند.

بازار همایش‌ها نیز در این هفته داغ بود و گیلان همایش روز جهانی محیط زیست به همت کانون فعالان محیط زیست یالمند در شهر لنگرود را با حضور گرم مردم و مسئولین برگزار کرد. تولید کیسه‌های پارچه‌ای هم از اتفاقات خوب این روزهاست که سمن پیوند به مناسبت هفته محیط زیست اقدام به عرضه کیسه‌های پارچه‌ای در خانه فرهنگ شهرداری بجنورد کرده است.

گرما در خوزستان هم مانع فعالیت‌های تشکل‌ها نشد و انجمن دوستداران طبیعت رامهرمز نشستی با هدف معرفی انجمن، شرح وظایف و ارائه گزارشی از فعالیت‌های چند ماهه انجمن برگزار کرد و از اعضای فعال تقدیر به عمل آمد. قدردانی از ریاست و کارکنان اداره محیط زیست در هفته محیط زیست و با شعار «با طبیعت هستم» نیز با همت مؤسسه زیست‌محیطی زادسرو ترشیز برگزار شد.

در اصفهان هم انجمن صلح با طبیعت به مناسبت گرامیداشت روز جهانی محیط زیست نشستی با حضور نمایندگانی از دیگر انجمن‌های زیست‌محیطی برگزار کرد. این جلسه با هدف تأکید بر اهمیت علم در زندگی روزمره و توجه به هجوم سیاست به واقعیت‌های علمی خصوصاً در حوزه محیط زیست برگزار شد. افراد حاضر در جلسه کتاب‌هایی را معرفی و اهدا کردند و در مورد آنها توضیحاتی ارائه کردند. در این راستا بازدیدهای زیادی از پارک ملی کلاه قاضی و پارک ملی قمیشلو و دیگر مناطق چهارگانه زیست‌محیطی در شهر اصفهان صورت گرفته است.

معلمان هم به جمع قرار سبز پیوستند و در منطقه کرانی استان کردستان به همراه دانش آموزان به جداسازی زباله‌های بازیافت و جمع‌آوری درب بطری‌های پلاستیکی پرداختند.

گروه شکوه معماری خوار نیز که فعالیت خود را از یک سال پیش در زمینه آموزش تفکیک زباله از مبدأ در شهرستان‌های گرمسار و آرادان شروع کرده توانسته در این مدت فعالیت‌های تأثیر گذاری در زمینه تفکیک زباله از مبدأ و برنامه‌های محیط زیستی همچون پاکسازی محیط زیست انجام بدهد و هدف آن مشارکت شهروندان به صورت فعال در عرصه حفظ محیط زیست است.

قرارهای سبز محیط زیستی گروه‌های مردمی از سراسر کشور را هر هفته در گروه محیط زیست مهر بخوانید.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود

ایسنا/البرز نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های سال است که تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در سه شهرستان نظرآباد، طالقان و چهارباغ فعالیت دارند ولی آن طور که باید و شاید از آنها نشده است.

وی با بیان اینکه این فعالان امروز برای توسعه واحد تولیدی و صنعتی خود با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: ما جلسات و پیش نویس مصوباتی با وزیر قبلی و فعلی صمت داشته‌ایم تا وضعیت این واحدها در البرز تغییر کند.

وی افزود: بر این اساس قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید است، حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: با حمایت از این واحدها شاهد رقابتی شدن فرایند تولید و از طرفی بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهایی داخلی خواهیم بود.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و متاسفانه چون نگاه جامع و متقنی به آنها نشده از توسعه بازمانده‌اند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در پاسخ به اینکه آیا پیوست‌های زیست محیطی در تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی رعایت خواهد شد یا باید منتظر تکرار تجربه تلخ شهرک بهارستان باشیم؟ گفت: توسعه و اشتغالزایی در اولویت دولت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی به محیط زیست و اراضی ملی به ویژه در محدوده تالاب صالحیه آسیب وارد می‌کند، گفت: تالاب صالحیه تالابی نقطه‌ای است و در برخی ماه‌های سال آب دارد و محیط زیست باید زیرساخت‌های لازم را در این محدوده ایجاد کند.

حدادی اظهار کرد: من انتقاد جدی به رییس محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست البرز دارم چون به هیچ وجه نمی‌توانیم بپذیریم که در مسیر توسعه تولید موانعی ایجاد شود و باید به سمتی پیش برویم که با رعایت ساختارهای محیط زیستی تولید هم رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • نگاهی به فیلم هویت حاتمی‌کیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان