Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پولدارهای چینی مشتری فرش ایران شدند، تقویت روابط با ایران، چشم انداز پارلمان جدید فرانسه و جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین از اخباری است که صفحه اقتصاد در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، پولدارهای چینی مشتری فرش ایران شدند، تقویت روابط با ایران، چشم انداز پارلمان جدید فرانسه و جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین از اخباری است که صفحه اقتصاد در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پولدارهای چینی مشتری فرش ایران شدند
الف: رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: در حال حاضر چین مصرف کننده فرش ایرانی شده و با وجود ۸۰ میلیون، میلیونر چینی، این کشور بازار خوبی برای دستبافته‌های ایرانی به‌حساب می‌آید. مجتبی عراقچی رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: حیات فرش دستباف در گرو صادرات آن است و حتی فرش هایی که در داخل بفروش می رسند بعد از کهنه شدن دوباره باید راهی بازارهای خارجی شوند. وی در ادامه با اشاره به صادرات 90 درصدی دستبافته های ایرانی، افزود: اگر اوضاع بازار صادراتی فرش دستباف خوب نباشد، به‌طور مسلم حال این هنرصنعت ایرانی نیز وخیم خواهد شد. عراقچی با تأکید بر افت فروش فرش دستباف به‌دلیل قیمت بالای آن در بازار تأکید کرد: علت اصلی بالا رفتن قیمت قالی های ایرانی، افزایش مداوم دستمزد کارگران است، زیرا 85 درصد هزینه تمام شده تولید یک فرش، صرف پرداخت مزد کارگران آن می شود و تنها 15 درصد به تأمین هزینه های مصالح اولیه اختصاص می یابد. وی همچنین اضافه کرد: در نتیجه ما به‌دلیل گرانی محصولاتمان نمی توانیم با دیگر کشورها رقابت کنیم، هر چند که فرش یک هنر صنعت ایرانی است و از جهت هنری هیچ کشوری رقیب ما نیست ولی از منظر تجاری، رقبا از ما پیشی گرفته اند. رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف در پاسخ به این پرسش که آیا کشور چین هم رقیب ما در تولید فرش است، اذعان داشت: چین در حال حاضر مصرف‌کننده فرش ایرانی شده و با وجود 80 میلیون میلیونر چینی، این کشور بازار خوبی برای دستبافته‌های ایرانی به‌حساب می آید. جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین
ایسنا: اردیبهشت ماه امسال تولید انواع کامیون در خودروسازان داخلی به طور میانگین ۹.۵ درصد کاهش یافت. در این مدت تولید انواع کامیون در ایران خودرو دیزل با کاهش ۹۶.۹ درصدی همراه بوده و از ۱۶۰ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به پنج دستگاه کاهش یافت. تولید انواع کامیون در سروش دیزل مبنا نیز ۲.۳ درصد کاهش یافته و از ۱۳۰ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به ۱۲۷ دستگاه رسید. اردیبهشت ماه امسال تولید انواع کامیون در سایپا دیزل اما صعودی بوده و با رشد ۲۳۵.۷ درصدی از ۷۰ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۲۳۵ دستگاه افزایش یافت. تولید این محصولات در کاریزان خودرو نزولی بوده و با کاهش ۵۴.۵ درصدی از ۱۷۶ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به ۸۰ دستگاه کاهش یافت. در این مدت تولید انواع کامیون در گروه بهمن ۱۹ درصد افزایش یافته و از ۴۳۲ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۵۱۴ دستگاه افزایش یافت. تولید انواع کامیون در آذهایتکس اما با کاهش ۱۶.۷ درصدی همراه بوده و از ۱۲ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به ۱۰ دستگاه رسید. اردیبهشت ماه امسال تولید انواع کامیون در تیراژه دیزل نیز ۳۵.۵ درصد کاهش یافته و از ۳۱ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۲۰ دستگاه کاهش یافت. تولید انواع کامیون در ماموت نیز با کاهش ۲۱.۱ درصدی همراه بوده و از ۱۹ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به ۱۵ دستگاه رسید. در این مدت تولید انواع کامیون در سه شرکت رخش خودرو دیزل، زامیاد و رایان فن گستر دیزل متوقف شده و به ترتیب از ۴۵، ۹ و ۲۸ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به صفر کاهش یافت.
خانه‌های خالی در انتظار مالیات
باشگاه خبرنگاران: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح مالیات از خانه‌های خالی باید در بازار خرید مسکن اجرایی شود تا مانع افزایش قیمت بی رویه و نیز تعداد این خانه‌ها شود. مجید کیان پور با اشاره به اینکه اجرایی شدن قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی نقش مؤثری در بهبود بازار مسکن دارد، گفت: این قانون برای دلالان و سوداگران بازار مسکن بسیار اثرگذار است و مانع افزایش دلالی در این بازار می‌شود. وی در ادامه افزود: این طرح باید در بازار خرید مسکن اجرایی شود تا مانع افزایش قیمت بی رویه و نیز تعداد این خانه‌ها شود. عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: تمامی شرایط لازم باید ایجاد شود تا بتوانیم قیمت مسکن را کاهش داده و نیازهای دهک‌های کم درآمد را برآورده کنیم. کیان پور با اشاره به اینکه هنوز یخ رونق در بازار مسکن آب نشده است، گفت: در حال حاضر تسهیلات، جوابگوی نیاز این بازار نیست و باید حداقل ۷۰ درصد قیمت خرید مسکن از طریق وام تأمین شود. وی یادآور شد: در کلان شهر‌ها این تسهیلات جوابگو نبوده و نتوانسته الگوی مناسبی برای بهبود بازار مسکن باشد.
تقویت روابط با ایران، چشم انداز پارلمان جدید فرانسه
ایرنا: پیروزی قاطع نامزدهای حزب «جمهوری در حرکت» امانوئل مکرون رئیس جمهوری میانه رو فرانسه، چشم انداز روشنی برای توسعه روابط این کشور اروپایی با ایران و جهان ترسیم کرده است. روز گذشته بار دیگر پیش بینی نظرسنجی ها در زمینه پیروزی قاطع حزب مکرون در دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه محقق شد و شگفتی دیگری در عرصه سیاست این کشور رقم خورد. بی تردید آنچه بیش از نتایج داخلی انتخابات پارلمانی فرانسه برای رهبران جهان مهم است، ارزیابی شاخص ها و مزیت های نسبی پارلمان جدید و شناسایی راهبردهای نوین برای تعامل بیشتر با ساختار جدید سیاسی فرانسه در چارچوب منافع کشورشان است. بی شک در شرایط یاد شده، رهبران اتحادیه اروپا به دلیل سیاست های همگرایانه رئیس جمهوری فرانسه، بیش از پیش خرسند هستند؛ چراکه تقویت جایگاه مکرون در عرصه داخلی را به منزله قدرت بیشتر این کشور در حمایت از اتحادیه اروپا ارزیابی می کنند. در این میان، تحلیل گران معتقدند که به دلیل رویکرد اقتصادی مکرون و سیاست تعاملی وی با رهبران جهان، چشم انداز روابط ایران و فرانسه نیز در دوران پارلمان جدید این کشور، روشن تر از گذشته خواهد کرد و باید در انتظار گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور باشیم. بی شک حمایت قاطع پارلمان فرانسه از برنامه های رئیس جمهوری این کشور، دست مکرون را برای اجرای سیاست های اقتصادی که نتیجه آن تعامل بیشتر با شرکای تجاری و صنعتی همچون ایران است، بازتر می کند و ره آورد این شرایط می تواند به شتاب گیری روند رو به رشد توسعه همکاری های دو کشور منجر شود.

عمان بخشی از محصولات باغی و جالیزی ایران را مرجوع کرد
جام نیوز: رئیس اتحادیه ملی صادرکنندگان محصولات کشاورزی ایران، از مرجوع شدن بخشی از محصولات باغی و جالیزی صادراتی ایران از کشور عمان خبر داد و گفت: این محصولات به دلیل نداشتن گواهی باقیمانده سموم توسط وزارت جهاد کشاورزی مرجوع شد. سیدرضا نورانی درباره صادرات محصولات کشاورزی به عمان و قطر افزود: کشور عمان در یک ماه گذشته به دلیل بالا بودن باقیمانده سموم محصولات کشاورزی ورود این محصولات را از اردن ممنوع اعلام کرد که این اقدام فرصت خوبی برای حضور گسترده ایرانی ها در بازار عمان بود. وی اظهار داشت: این درحالیست که عمان صادرات محصولات کشاورزی از جمله باغی و جالیزی به این کشور را منوط به داشتن گواهی باقیمانده سموم دستگاه های ذیربط از سوی کشورهای صادرکننده کرده است. نورانی افزود: متاسفانه در صادرات این محصولات گواهی لازم از سوی وزارت جهادکشاورزی صادر نشده و این وزارتخانه صدور این گواهی را به سازمان ملی استاندارد ایران ارجاع داده است که تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم. وی با ابرازتاسف از اینکه بخشی از محصولات باغی و جالیزی ایران از عمان مرجوع شده است، گفت: انتظار داریم این مشکلات قانونی از طریق دستگاه های متولی برطرف و گواهی های باقیمانده سموم از سوی مسئولان ذیربط صادر شود تا کالای صادراتی ما علاوه براین که توقفی نداشته باشد، بتوانیم به روز گواهی صادر کنیم تا صادرات ما افزایش پیدا کند، در غیر اینصورت خود به خود بازارهای مان را از دست خواهیم داد.



کاهش قیمت مرغ به ۶۸۰۰ تومان/نرخ جدید انواع ماهی در بازار
اتاق خبر 24: رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ به ۶۸۰۰ تومان در بازار خبر داد و نرخ جدید انواع ماهی را در مراکز خرده فروشی اعلام کرد. مهدی یوسف‌خانی از کاهش ۲۵۰ تومانی قیمت مرغ در طی روزهای اخیر خبر داد و اظهارداشت: امروز سه شنبه قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده ۴۴۰۰ تومان است. وی اضافه کرد: نرخ هرکیلوگرم مرغ آماده طبخ در عمده فروشی درب کشتارگاه ۶۰۵۰ تومان، تحویل درب واحدهای صنفی ۶۲۰۰ تومان و در مراکز خرده فروشی ۶۸۰۰ تومان است. رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت هرکیلوگرم ران مرغ با کمر را ۶۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هرکیلوگرم ران مرغ بی کمر نیز ۶۸۰۰ تومان، سینه با کتف ۱۰۵۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۱۱۵۰۰ تومان و فیله مرغ ۱۴۵۰۰ تومان است. یوسف‌خانی همچنین قیمت انواع ماهی را دربازار ماهی مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: نرخ هرکیلوگرم ماهی شیر جنوب ۲۷ هزارتومان، کپور ۱۳ هزارتومان، قزل آلا ۱۳ هزارتومان، شیر نیزه ای ۱۷ هزارتومان، تیلاپیا ۱۹ هزارتومان، آمور جنوب ۱۴ هزارتومان، آزاد دزفولی ۸۵۰۰ تومان، هامور جنوب ۱۹ هزارتومان، حلوا سیاه ۲۲ هزارتومان، قزل سالمون ۱۳ هزارتومان، شوریده بندر ۳۷ هزارتومان، راشگو جنوب ۲۲ هزارتومان، سرخو ۱۹ هزارتومان، سالمون نروژ ۴۰ هزارتومان، سنگ سر طلایی ۱۷ هزارتومان، سارم و گیش ۸ هزارتومان، سنگ سر شهری ۱۴ هزارتومان است.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز دوم فرودین ۱۴۰۳ خبر از خریداری ۵ دستگاه کمک داور ویدئویی (VAR) داده بود و اعلام کرد که به زودی این دستگاه‌ها وارد ایران خواهند شد تا دیدارهای مهم در لیگ برتر با حضور VAR برگزار شود.

در همین حال خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار داشت: قرار بود کلاس‌هایی را برای داوران با حضور مدرسانی از کشورهای اروپایی از جمله پرتغال برگزار کنیم که بنا به دلایلی برگزاری این کلاس لغو و به تاریخ ۲۹ اردیبهشت موکول شده است.

او در خصوص ورود دستگاه‌های کمک داور ویدئویی از چین به ایران گفت: ما در حال حاضر دو دستگاه VAR در ایران داریم و هنوز دستگاه‌های چینی وارد کشور نشده است. من از جزئیات خرید این دستگاه‌ها اطلاعی ندارم و فقط مسئولیت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای داوران را دارم.

افشاریان در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری دیدارهای باقی در لیگ برتر و فینال جام حذفی با حضور دستگاه VAR امکان دارد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه فیفا پیش از این از ما لیست برگزاری بازی‌ها با حضور VAR خواسته بود بعید است دیدارهای باقی مانده را با VAR برگزار کنیم باز با این حال همه اینها با مذاکرات تاج امکان پذیر است و من اطلاع دقیقی ندارم.

کد خبر 6095997

دیگر خبرها

  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟