Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «ابوالحسن فیروز آبادی» روز سه شنبه در چهارمین جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی که درمحل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با اشاره به تغییرات رشد جمعیتی، موضوع کودکان کار را حائز اهمیت دانست .
وی گفت: وجود ١٠ تا ١٢ میلیون جمعت حاشیه نشین، تغییرات سریع جمعیتی را در این مناطق ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست که با تلاش دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی و با حضور اعضای شورا و نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد گزارشی از نتایج طرح شناسایی کودکان باز مانده از تحصیل مقطع ابتدایی ارائه شد.
به گزارش ایرنا، در ادامه «احمد میدری» معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این گردهمایی اعلام کرد: معاونت رفاه اجتماعی وزارتخانه طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی را در سال 1395 اجرا و نتایج را به دبیرخانه این شورا ارائه داد.

** را اندازی سایت مشق ما
وی در ادامه گفت: این معاونت به منظور جمع آوری اطلاعات اقتصادی و اجتماعی و هدفمند کردن حمایت های اجتماعی و بازگرداندن کودکان کار به چرخه تحصیل و آموزش، سایت مشق ما را راه اندازی کرده است که بر اساس این اطلاعات در تمام استان های کشور با این کودکان تماس گرفته می شود .
میدری درباره دشواری های جمع آوری اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل و خانواده های آنان توضیح داد و گفت : دکتر فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در این راه کمک های شایسته ای داشت.
وی اظهار کرد: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل در دست نبودن شماره های تماس تمام افراد دارای نقصان است.

** فقر کودکان بدترین شکل فقر است
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ماه رمضان را ماه مبارزه با فقر دانست و افزود: اهتمام دین اسلام نیز مبارزه با فقر است و فقر کودکان بدترین شکل فقر به شمار می رود.
میدری گفت: اگر کودکی از تغذیه و رفتن به مدرسه محروم باشد، یعنی فقیر است، اگر کودکی معلول باشد و نتواند به مدرسه برود بازهم فقیر است و امیدوارم برای بازگشت کودکان دوره ابتدایی به مدرسه سیاست گذاری و توجه خاص به وجود بیاید.
وی تصریح کرد: تاکنون ١٣٢هزار کودک بازمانده از تحصیل در کل کشور در مقطع ابتدایی شناسایی شده است و امید می رود با همکاری تمام دستگاه ها روند شناسایی با دقت و سرعت بیشتری پیگیری شود.
در ادامه این نشست «روزبه کردونی» مدیر کل دفتر پیشگیری از اسیب های اجتماعی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی رفاه اجتماعی ابعاد مختلف مشکلات کودکان کار و خیابان را مطرح کرد .
براساس این گزارش «زباله گردی» به عنوان بدترین اشکال کار کودک نیز مطرح شد.
در این نشست نماینده سمن امام علی (ع) نتایج یک پژوهش را که بین بیش از 600 کودک زباله جمع کن جمع آوری شده بود، ارایه داد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9123**9132**خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار:مژگان توانا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دو خط جدید مترو در سال جدید /زاکانی: شبکه‌های استفاده از کودکان کار توسط نیروی انتظامی شناسایی می‌شوند

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مورد جمع‌آوری غیرمجاز پسماند توسط سودجویان با اشاره به همکاری بسیار جدی بین دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضا درخصوص برخورد با مافیای زباله، گفت: توقیف مجموعه ماشین‌هایی که خارج از ضوابط در حال انجام این کار هستند، از قبل از عید شروع شده است و مجموعه‌های مختلف این امر را به صورت ویژه دنبال می‌کنند.

او افزود: البته شبکه‌هایی وجود دارند که کودکان کار و زباله‌گرد را به کار می‌گیرند که این شبکه‌ها نیز توسط دستگاه‌های انتظامی دنبال می‌شوند. در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که این پدیده ساماندهی شود.

زاکانی در پاسخ به سوال دیگری با تاکید بر اینکه ساخت تمام خطوط مترو در سال جدید فعال می‌شود، گفت: چهار خط جدید به خطوط هفت‌گانه مترو اضافه خواهد شد که ساخت دو خط از سال گذشته آغاز شده است و ساخت دو خط دیگر نیز در سال جدید شروع خواهد شد.

شهردار تهران درخصوص محفل امام‌حسنی‌ها نیز تصریح کرد: این مراسم از نماد‌های بزرگ و عظیمی بود که به آن توجه شد و عملا نشان داد که تعلق شهروندان به کتاب الهی و برنامه‌هایی که به بهترین نحو بتوانند در قالب هنر این پیام را به جامعه منتقل کنند، زیاد است.

او افزود: این از افتخاراتی است که از همه خالقان آن به ویژه از صدا و سیما، سازمان تبلیغات و همه مجموعه‌هایی که کمک کردند و با همت این کار عظیم را انجام دادند و البته کسانی که متصدی انتقال این پیام به جامعه با عمل هنرمندانه‌شان بودند و یا کسانی که این باب را دنبال کردند، باید تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری شهر

tags # شهرداری تهران ، مترو سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی
  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • ساخت دو خط جدید مترو در سال جدید /زاکانی: شبکه‌های استفاده از کودکان کار توسط نیروی انتظامی شناسایی می‌شوند
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • هدف وزارت کار برای جهش ۲۰درصدی تولید صنایع بزرگ
  • استقبال از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کردستان ۶۵ درصدی شد