Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فریضه امر به معروف ونهی از منکر به عنوان مکانیزم کنترل و نظارت همگانی در اسلام مورد توجه در حاکمیت اسلام مطرح شده تا بتواند اصلاحات درونی و بیرونی را در جامعه حکفرما سازد.
امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اصل نظارت عمومی یا ضمانت اجرایی قوانین اسلام مطرح است و خداوند نظارت بر حسن اجرای احکام الهی را برعهده فرد فرد جامعه اسلامی از هر قشری نهاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از این رو هر فرد و گروهی همواره چشمان بیدار امت اسلامی را مراقب خویش دانسته و تلاش می کند حتی الامکان قوانین اسلامی را رعایت نموده و زیر پا نگذارد.
هر جامعه ای برای پویایی خویش نیازمند آرامش و امنیت از داخل و خارج است و از مهم ترین آثار اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر ایجاد امنیت اجتماعی است و سایر آثار اجتماعی این فریضه مثل بقای جامعه، وحدت، اجرای احکام، آبادانی و سازندگی به دنبال برقراری امنیت ایجاد می شود.
با توجه به جایگاه برجسته فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در گستره زندگی اجتماعی، خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی به برگزاری میزگردی خبری با حضور آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی و تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی اقدام کرد.
رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: در جمهوری اسلامی ایران،‌ دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ای است همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم، مردم نسبت به دولت، شرایط و حدود و کیفیت آن را نیز قانون معین می کند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: امر به معروف و نهی از منکر به طور مفصل در قرآن آمده است و از واجباتی است که در فروع اسلام بعد از نماز، روزه و خمس ذکر شده است و از نظر اهمیت نیز در ردیف فرایضی همچون جهاد در راه خدا و پرداخت زکات است.
وی بیان کرد: حکومت اسلامی حکومت مردم و قانون است و همه مردم در قدرت، شخصیت، احترام و مسئولیت یکسانند و از نظر قرآن، افراد با ایمان چه مرد و چه زن بر یکدیگر ولایت دارند و درواقع مسلمان واقعی نیز کسی است که هر چه برای خود می‌خواهد، برای دیگران نیز بخواهد و هر چه بر خود نمی‌پسندد برای برادران و خواهران دینی خود نیز روا ندارد.
امام جمعه اراک اضافه کرد: نظارت مردم با امر به معروف و نهی از منکر نه تنها نیروی عظیم اجرایی است بلکه اگر همه مردم به این فریضه مهم اجتماعی و سیاسی عمل کنند، بزرگترین دشمن بشریت یعنی شیطان را محو و نابود می‌سازند و این مهم در آیین حج تمتع به خوبی مشهود است و پوشیده شدن ستونهای جمرات (سمبلهای شیاطین و طاغوتها) در زیر سنگ ریزه‌ها، که نشان می‌دهد چنانکه نهی از منکر با اتفاق و اتحاد باشد می‌توان بزرگترین دشمن را محو و نابود سازخت هر چند که به اندازه چند سنگریزه کوچک و ناچیز باشد.
وی ادامه داد: بر اساس قانون مراتب امر به معروف و نهی از منکر، قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده وظیفه دولت است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوق اشخاص گردید.
وی اضافه کرد: هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افتراء، ضرب، جرح و قتل مبادرت نماید.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اصل هشتم قانون اساسی به صراحت هر چه تمامتر در خصوص مقوله امر به معروف و نهی از منکر مقرر شده که در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است و مردم باید این اصل مهم را درک کرده و یکی از برنامه های زندگی اجتماعی خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه چندین آیه در قرآن مجید به امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است، بیان کرد: خداوند در آیه 112 سوره توبه آمران به معروف و نهی کنندگان از منکر را حافظان حدود (و مرزهای ) الهی و بشارت دهنده به مؤمنان معرفی کرده است و این افراد مومنان واقعی هستند.
آیت الله دری نجف آبادی تنها راه احیاء اخلاق و سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه را نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف دانست و گفت: این مهم تکلیف یک دستگاه یا ستاد خاصی نیست و آحاد جامعه باید نسبت به آن احساس تکلیف کنند.
وی بیان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و آگاه سازی مردم به خصوص بانوان از توطئه های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی تاثیر به سزایی در حفظ بنیان خانواده دارد که بدون شک سلامت خانواده سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: بیش از 2 هزار شبکه ماهواره ای و همچنین شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با حمایت صهیونیسم جنایتکار اعتقادات ملت و همچنین تخریب بنیان خانواده ایرانی را نشانه رفته است و ما نیز هیچ ابزار و وسیله ای بهتر و کارآمد تر از امر به معروف و نهی از منکر برای مقابله با هجمه های فرهنگی بی امان دشمنان در دست نداریم.
وی در خصوص نقش امر به معروف و نهی از منکر در سلامت نظام اداری کشور نیز گفت: برخی از کارکنان دستگاه های اجرایی اگر چه از مدارک تحصیلی بالایی برخوردار هستند اما آگاهی لازمی از مبانی دین مقدس اسلام و مذهب تشیع ندارند و بسیاری از ناهنجاری های نظام اداری ناخواسته و به همین دلیل اتفاق می افتد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مقامات عالی وزارتخانه ها و همچنین مدیرعاملان سازمان های مختلف باید با بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه ساعاتی از هفته را برای تشریح و تبیین ارزش های اسلام ناب محمدی(ص) به خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ادارات کل استانی و حتی ادارات شهرستانی تخصیص دهند چرا که تنها از این طریق می توان نظام اداری سلامت و بدون حاشیه را برای کشور رقم زد.

***امر به معروف و نهی از منکر اولین گام در کاهش آسیب های اجتماعی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از ارزش های متعالی اسلامی ناب محمدی (ص)، نخستین گام در کاهش آسیب های اجتماعی و انواع جرم در جامعه است.
حجت الاسلام قاسم عبدالهی افزود: در ماه های محرم و صفر و همچنین ماه مبارک رمضان وقوع جرم در جامعه کاهش چشمگیری دارد و این مهم به دلیل تبلیغ ارزش های اسلامی به خصوص امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
وی اضافه کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت عمومی و همگانی برای عموم مردم درمجموعه کشورهای اسلامی است ویک فریضه به دوش همه است که هر کجا هستند باید آن را پاس بدارند و به عنوان فریضه ای الهی به آن عمل کنند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی درصد قابل توجهی از آسیب های اجتماعی را در نتیجه خشونت و ناتوانی افراد در کنترل خشم دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) با نرمی و لطافت توانست درمردم نفوذ کند وباید توجه داشت با خشونت جرم و جنایت تمام نمی شود بلکه پنهان می گردد و کنترل آن بسیار سخت خواهد شد.
وی تهمت، افترا، بی آبرویی افراد ، گرایش به فحشا و انواع فساد اخلاقی و اقتصادی را به عنوان مصادیق منکرنام برد و گفت: انتخاب افراد با انگیزه، از درون هر دستگاه و نهاد به عنوان شورای امر به معروف و نهی از منکر شیوه مناسبی است و با آموزش دادن و مدیریت کردن صحیح می توان امور را پیش برد.
حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه بیان امر به معروف و نهی از منکر باید با فرهنگ سازی، الگو سازی، رفتارسازی و جذاب سازی در لایه های مختلف اجتماعی به خصوص دستگاه های دولتی همراه باشد، اظهار کرد: زیرساخت و زیر بنای امر به معروف باید بالابردن انگیزه مسئولیت پذیری در افراد و کارکنان دستگاه های دولتی باشد و در صورت تحقق این امر با کاهش معضلات ومنکرات در جامعه و نظام اداری روبرو خواهیم شد.
وی گفت: اقشار مختلف مردم به خصوص کارکنان نظام اداری باید بدانند که امر به معروف و نهی ازمنکرمچ گیری و یا بازی کردن با آبروی و شخصیت مردم نیست بلکه هدایت مردم به مسیر ارزش های متعالی اسلام ناب محمدی(ص) و زدودن افعال نادرست از چهره جامعه ایران اسلامی است و مردم باید بدانند در صورتی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیاء شود بسیاری از مشکلات اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه حل می شود و این فریضه الهی زمینه ساز معرفی جامعه ای پاک همراه با رعایت همه اصول خداوندی و وجدانی خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به عنوان طرح دوفوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم و در سال94 به تصویب رسید.
وی گفت: در این قانون، معروف و منکر عبارتند از هرگونه فعل، قول و یا ترک فعل و قولی که به‌عنوان احکام اولی و یا ثانوی در شرع مقدس و یا قوانین، مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد.
حجت الاسلام عبدالهی افزود: بر اساس ماده چهار این قانون، مراتب امر به معروف و نهی از منکر، قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت بوده و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت است.
وی تاکید کرد: احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند فضاسازی مناسب از سوی رسانه ها به خصوص صدا و سیما است که باید این فریضه الهی را جدی گرفته و با تولید آثار فاخر مردم را برای انجام آن مکلف کنند.

***اولویت اصلی هیات های مذهبی احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و معاون مردم و ملت ستاد احیای امر به معروف استان مرکزی نیز گفت: اولویت اصلی هیات های مذهبی این استان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که در نشست های ماهیانه هیات ها و مداحان اهل بیت(ع) نیز ابعاد مختلف این مهم از سوی سخنرانان برجسته کشوری و استانی تشریح و تبیین می شود.
حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: با توجه به اینکه بیشتر مخاطبان هیات های مذهبی و مداحان اهل بیت (ص) را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند، بیان فریضه امر به معروف و نهی از منکر حتی به صورت مستقیم هم نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.
وی بیان کرد: در سال های گذشته مسئله قمه زنی به یکی از چالش های بزرگ مذهبی و یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب تبدیل شده بود اما با تشریح ابعاد این عمل ناشایست و مخدوش شدن چهره ایران اسلامی و سیره اهل بیت (ع) در جهان، هم اینک فرهنگ سازی برای جلوگیری از این عمل انجام شده است.
مدیرکل تبیلغات اسلامی استان مرکزی پشتیبانی و حمایت از ولی فقیه را بزرگترین معروف در جامعه ایران اسلامی دانست و گفت: ولی فقیه به عنوان محور وحدت و یکپارچگی ملت و همچنین مظهر معنویت و کمال انسانی در جهان امروزه خار چشم دشمنان قرار گرفته اند و آحاد جامعه ایران اسلامی به خصوص جوانان و نوجوانان باید حمایت و پشتیبانی خود را از ایشان به صورت مستقیم فریاد بزنند.
وی ادامه داد: در صورتی که هر ایرانی خود را یک آمر به معروف و ناهی از منکر بداند حقوق شهروندی در جامعه رعایت می شود و هیچ کس به حقوق دیگران تجاوز نیم کند.
حجت الاسلام قربانپور تاکید کرد: یکی دیگر از معروف‏های اجتماعی و یکی از وظایف دولت، تأمین حقوق همه شهروندان خود است که امر به معروف و نهی از منکر نیز با گستره‏ای که دارد، به دنبال تأمین این هدف است و فلسفه حکمرانی به فرموده امام علی(ع) آن است که ستمدیدگان از هرگونه ستمی ایمن باشند و حدود الهی بر زمین نماند.
وی ادامه داد: بدین‏ترتیب، با اختیاراتی که دولت در جهت مصالح مردم دارد، باید در این مسیر حرکت کند و حقوق عامه را تأمین نماید.
وی اضافه کرد: معیار صلاح و پاکی امت اسلامی آن است که حق هر ذی‏حقی به او برسد و با همین رویکرد است که امام علی(ع)‏ درعهدنامه‏اش به مالک اشتر از او می‏خواهد تا نیاز نیازمندان را برطرف کند و آماده شنیدن گفته‏ها و اعتراضاتشان باشد و این درس اخلاقی باید سرلوحه امور مردم قرار گیرد.

***اجتماعی کردن فریضه امر به معروف امر به معروف و نهی از منکر با بهره گیری از زبان هنر
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: بسیاری از ابعاد اخلاقی، اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیاز به تبیین وبازنگری دارد.
محسن شریفی افزود: با استفاده از ابزار هنر و خلق آثار هنری در همه بخش های نمایشی، تجسمی، موسیقایی و خوشنویسی می توان ابعاد اجتماعی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه ساخت و از طرفی نیز با آگاه سازی کارکنان دستگاه های اجرایی از این طریق، می توان سلامت نظام اداری را تضمین کرد.
وی ایجاد نشاط اجتماعی را در گرو گسترش معروفات دانست و گفت: چنانچه آحاد جامعه نسبت به ابعاد مختلف امر به معروف و نهی از منکر آگاهی داشته باشند بی شک به حقوق یکدیگر تجاوز نمی کنند و این مهم ضمن تحقق حقوق شهروندی، انگیزه و نشاط عمومی را نیز ارتقا می دهد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: با رعایت امر به معروف و نهی از منکر تمامی مفاهیم اخلاقی و اعتقادی در جامعه جاری می شود بنابراین باید از تمامی ظرفیت های استان در راستای احیای معروفات در جامعه بهره گیریم که نقش هنرمندان و اصحاب رسانه در این زمینه برجسته تر از سایر افراد است.
وی ادامه داد: ویژگی زبان هنر در نهادینه ساختن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تبلیغ غیر مستقیم این فریضه الهی است و می توان از ظرفیت هنر برای هدایت جوانان در مسیر معنویت استفاده کرد.
وی شئون اسلامی، حقوق شهروندی، امنیت و انضباط اجتماعی، بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و حفظ اموال عمومی را از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در همه این موارد ظرفیت کار فرهنگی و هنری برای تشریح نقش موثر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، به مثابه قدرتی مدنی و غیر رسمی، با تکیه بر عناصر نرم افزاری چون ارزش های فرهنگی، اصول اخلاقی و آرمان های انقلابی، می تواند در خدمت فرهنگ سازی اجتماعی به عنوان مهم ترین مولفه قدرت نرم نظام اسلامی مورد بهره برداری قرارگیرد.

*** ضرورت به روز رسانی ترویج مولفه های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: شیوه ها و روش های ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید متناسب با نیاز روز جامعه باشد.
عبدالکریم یادگاری افزود: وجود پدیده های نوین ارتباطی باعث شده است تا شیوه های سنتی امر به معروف و نهی از منکر کارآیی گذشته را نداشته باشند و به همین دلیل لازم است که در این بخش نوآوری شود.
وی اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، به منزله برخورداری از جامعه ای فعال، مسئولیت پذیر، ایثارگر، مومن ، رضایت مند، برخوردار از وجدان کاری، متکی بر اصول اخلاقی و ارزش های اسلامی، برخوردار از نهاد مستحکم خانواده و به دور از فقر، فساد و تبعیض است که آحاد جامعه باید نسبت به این پیامده ای امر به معروف نهی از منکر آگاه باشند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: تجاوز به حریم یکدیگر بی شک خشونت طرف مقابل را به دنبال دارد که این خشونت عواقب ناگواری برای جامعه به دنبال خواهد داشت و تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حقوق شهروندی را محقق ساخته و در این صورت هیچ تجاوزی به حقوق دیگران و در نتیجه خشونتی نیز اتفاق نمی افتد.
هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر از جامعه است و برای نیل به این هدف به نظر می رسد که باید به دنبال بهترین و مؤثرترین راهکارها و شیوه های عملی از قبیل احترام به شخصیت افراد، ارشاد تدریجی، نرمخویی و محبت و تشویق به ارزش ها بود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: ترویج و تبیین فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بی شک در کاهش آسیب های اجتماعی و بزه های مختلف تاثیرگذار است و باید گفت عمل به این فریضه گامی موثر در سلامت اجتماعی و اخلاقی است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  حجاب یکی از آن عوامل و رفتارهایی است که نقش مهمی در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی ایفا می‌کند. در واقع وقتی قرار است در محتوای یک جامعه عفت و پاکدامنی مطرح باشد آن وقت مسأله پوشش یک زن مسلمان مفهوم عمیقی به خود می‌گیرد و تبدیل به قانون می‌شود که طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، حجاب یک حکم شرعی و قانونی است و عمل به آن بر همگان، مسلم و واجب است. دین اسلام، پوشش را یکی از بهترین عوامل حفاظت زنان و حفظ سلامت اجتماعی می‌داند و در واقع حجاب، لباس مشارکت اجتماعی و آزادی زنان در جامعه است و چون زن بدحجاب، هرگز نمی‌تواند جلوی نگاه‌های آلوده و هوس‌انگیز مردان را بگیرد، اسلام از زنان خواسته که با رعایت پوشش اسلامی ازچشم‌چرانی مردان جلوگیری وازحقوق فردی و اجتماعی‌شان محافظت کنند. امین کشوری، کارشناس عفاف و حجاب به جام‌جم می‌گوید:«حجابی که اسلام راجع به آن حرف می‌زند و در آیات قرآن به آن اشاره شده است به مصلحت مردم وهمین خانواده‌هاست.همان دختران جوانی که می‌خواهند همسران‌شان راحفظ کنندو پسرانی که می‌خواهند زن محبوب‌شان راازدست ندهند،بدون حفظ حجاب ورعایت حدوحدود آن این خواسته‌های‌شان‌عملی نمی‌شود.»
     
تضاد آموزه‌های غربی با ارزش‌های اسلامی
درجوامع غربی برای این‌که از زن، موجودی به وجود بیاورند که موردنظر خودشان و اهداف سودجویانه‌شان باشد، نیازدائم به مد دارند تا با درست کردن آن، چشم‌ها، دل‌ها و ذهن‌ها را به همین جذابیت‌های ظاهری و کوته‌بینانه مشغول کنند. اما فردی که به این ظواهر وسوسه‌انگیز مشغول شودمجالی برای رسیدن به ارزش‌های واقعی واخلاقی خواهدداشت؟امین کشوری می‌گوید: «آموزه‌های غربی به زنان می‌آموزد که همه ارزش‌های آنها در «تن» خلاصه شده‌ و اگر توانست اندام، ظرافت‌ها و زیبایی‌هایش را به بهترین شکل ممکن برای افراد جامعه به نمایش بگذارد، می‌تواند ایفای نقش کند. اما این نگاه، مقابل ارزش‌های دینی و اسلامی است. اسلام می‌گوید: نقش اصلی زن در جایگاه همسری و مادری است و با حفظ این موقعیت‌ها و رعایت حجاب که برایش امنیت می‌آورد می‌تواند در عرصه اجتماع ظاهر شود و به فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی یا حتی اقتصادی نیز بپردازد». البته اسلام هرگز نخواسته مرد از زن بهره‌کشی اقتصادی کند،بلکه سخت با آن مبارزه می‌کند و ازنظر اسلامی، استقلال اقتصادی زن، امری مسلم و متعلق به خود اوست. 

بالا رفتن سطح استانداردهای جنسی 
درجوامع غربی، دردسترس بودن زنان بی‌حجاب ورفتارهای غیرطبیعی آنان سبب شده که مردان به تدریج ازآنها رویگردان و حتی متنفر شوند.در واقع دیدن سطح بالایی از بی بندوباری و جذابیت‌های زنان برای مردان به عادت تبدیل شده، چون مردان روزانه با تعداد زیادی از زنان بی حجاب رو‌به‌رو می‌شوند و این تقاضای روحی،روانی و جنسی آنها را بالامی‌برد وطالب سطح جدید، متنوع و بی‌بندوبارتر ازوضعیت موجودشان می‌شوند. این موضوع باعث شده تا مردان برای ارضای غریزه جنسی خود به همجنسان خود روی آورند. سردی و بی‌مهری مردان نیز سبب شده تا زنان نیزبه همجنسان خودروی آورندکه همجنس بازی یکی ازمشکلاتی است که تمدن غرب با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اما در اسلام همه نیازها و تامین آنها باید در مسیر تعالی و سعادتمندی انسان باشد نه این که همه فکر وذکر افرادبرای تامین نیازهای جنسی که به صورت عطش جنسی درآمده،صرف شود.به گفته کشوری، آزادی‌های جنسی نامشروع، موجب شده پیمان اخلاقی و زناشویی همسران و به عبارتی بنیان خانواده از بین برود و سبب به وجود آمدن پیامدهای ناگواری مانند سقط جنین، بچه‌های نامشروع، خشونت و تجاوز به زنان، خروج از مرز اعتدال در پرداختن به نیازهای جنسی و... شود. کم شدن و سیر نزولی جمعیت نیز یکی دیگر ازمعضلات چنین جوامعی است و هنگامی اتفاق می‌افتد که نسل موجود به دلایل تمایل نداشتن به تشکیل خانواده و فرزنداوری و ترویج روابط نامشروع جنسی و...تمایلی به تولید نسل جدید نداشته باشد. در این‌گونه جوامع تعداد سالمندان و سالخوردگان نسبت به درصد کودکان و نوجوانان بیشتر می‌شود.

دیگر خبرها

  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌