Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@15:00:02 GMT

حمله ۲ گرگ دو رگه به روستایی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۵۴۶۱۵

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: بر اثر حمله 2 قلاده گرگ به روستای رامین از توابع این استان، هفت تن از روستائیان مجروح و راهی بیمارستان شدند.

خبرگزاری ایرنا: جواد مرادی گفت: این حادثه عصر دوشنبه /22 خرداد / اتفاق افتاد و ساعت 17:20 نیروهای اورژانس مستقر در پایگاه فوریت های پزشکی سهند به یاری مصدومان شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: پس از اعلام موضوع حادثه، بلافاصله عوامل اورژانس به محل اعزام و پس از اقدامات اولیه درمانی، مصدومان که شامل 2 زن، 2 مرد، 2 دختر هشت و 14 ساله و یک پسر 13 ساله بودند را به منظور ادامه درمان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال دادند.
مرادی افزود: پنج نفر از مجروحان توسط آمبولانس اورژانس و 2 مصدوم دیگر نیز که نسبت به بقیه مصدومان حال مساعدتری داشتند با استفاده از خودروی شخصی به مرکز درمانی آیت الله موسوی زنجان منتقل شدند.
مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: نوع و نحوه رفتار گرگ مهاجم به چند روستای این استان، نشان از دورگه بودن آنها است.
امجد باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 2 ماه اخیر 10 نفر از روستائیان زنجان مورد هجوم گرگ ها قرار گرفته و زخمی شده اند و بررسی ها نشان می دهد که این حمله توسط گرگ هیبریدی (سگ گرگ) که بسیار خطرناکتر از گرگ معمولی می باشد، صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: گرگ معمولی اگر به انسان حمله ور شود در همان لحظه نخست بدن طعمه خود را می درد اما اتفاقات اخیر در چند روستای استان زنجان حکایت از این دارد که این حیوانات مهاجم منتسب به گرگ، پس از حمله به 2 کودک روستایی آنها را به صورت زنده به دهان گرفته و با خود می برده اند.
باقری افزود: با این وجود هجوم گرگ ها به چند روستای زنجان به معضلی جدی تبدیل شده و لازم است روستائیان از خود و فرزندانشان مواظبت بیشتری کنند تا در چنگ این حیوان درنده گرفتار نشوند.
وی تاکید کرد: خانواده های ساکن در روستاهای این استان باید خطر حمله جانوران مهاجم درنده را جدی گرفته و اجازه ندهند کودکان و افراد مسن که قادر به دفاع از خود نیستند به تنهایی از منزل خارج شوند.
وی اظهارکرد: این روزها خبر حمله منتسب به گونه جانوری گرگ به 2 کودک 1.5 و 3.5 ساله در روستاهای زواجر و زرند از توابع شهرستان خدابنده، زخمی شدن مرد 55 ساله در یکی از روستاهای نزدیک به گیلوان و حمله روز دوشنبه /22 خرداد/ به هفت نفر از اهالی روستای رامین، بسیاری از روستائیان زنجان را سخت نگران کرده که لازم است هشدارها جدی گرفته شود.
باقری افزود: کارشنایان محیط زیست، روز سه شنبه به روستای رامین اعزام شده اند تا این اتفاق را که گفته می شود از سوی گرگ معمولی صورت گرفته به دقت مورد بررسی قرار دهند چراکه این حمله به احتمال بسیار توسط 2 قلاده گرگ هیبریدی انجام شده است.
باقری تصریح کرد: کسانی که که توله گرگ یا گرگ هیبریدی (سگ گرگ) در منزل نگهداری می کنند بهتر است این حیوانات را در فضای بیرون رها نکنند و اگر از نگهداشتن آنها پشیمان هستند نسبت به تحویل حیوان به محیط زیست اقدام کنند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار

 زمین این پایگاه به مساحت ۳۰۰ متر مربع از سوی اهالی روستای حسن قشلاق به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان اهدا شده است.

مجتبی فیض الهی فرماندار بهار همچنین گفت: پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی روستای حسن قشلاق در زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

فرماندار بهار با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در راه‌های پررفت و آمد روستایی از مطالبات روستاییان است، گفت: با توجه ویژه دولت سیزدهم شاهد توسعه روزافزون پایگاه‌های بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات هستیم که ایجاد آنها نقش مهمی در کاهش تلفات سوانح و حوادث دارد.

فیض الهی گفت: پایگاه جاده‌ای روستای حسن قشلاق پس از تکمیل و بهره برداری برای خدمات رسانی به مسیر‌های ارتباطی روستا‌های همجوار فعالیت خواهد داشت.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی