Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-03@04:57:09 GMT

درد یعنی نرسیدن صدای هنرمندان به گوش مسئولان!

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۵۴۸۸۴

درد یعنی نرسیدن صدای هنرمندان به گوش مسئولان!

خواننده گروه «مشکی‌پوشان» معتقد است: برخی مسئولان استان هرمزگان فقط به شعار دادن و مسائل حاشیه‌ای و فروش ساحل می‌پردازند.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، رضا صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ‌بندرعباس فقط یک سالن کنسرت برای اجرای موسیقی دارد که من روی صحنه آن حضور پیدا کرده‌ام؛ چهار سال است چوب قسمت زیر میکروفن آن شکسته، اما کسی آن را عوض نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدت‌هاست از حال هنرمندان بندرعباس اطلاع ندارم

او درباره وضعیت نامناسب جسمی «موسی کمالی» خالق نوای جهله، گفت: قبل از هر چیزی باید از این موضوع ابراز تأسف کنم؛ از این وضعیت به هیچ‌وجه اطلاع نداشتم.

وی با بیان این‌که متأسفانه به‌دلیل حواشی‌ای که در میان فعالان هنری بندرعباس وجود دارد، ما بیشتر از حواشی یکدیگر خبردار می‌شویم تا از حال یکدیگر، تصریح کرد: مدت‌هاست از حال و احوال هنرمندان بندرعباسی اطلاع ندارم، گرچه این موضوع توجیهی نیست برای این‌که از یاد موسی کمالی غافل شوم.

صادقی با اشاره به این‌که موسی کمالی از معدود افرادی است که هرمزگان در موسیقی خود داشته است، اضافه کرد: کمالی هنگامی صحبت از نواختن با جهله کرد که کمتر کسی از آن اطلاع داشت. بسیار خوشحالم که مدت‌ها با این هنرمند برجسته همکاری داشته‌ام.

بین فعالان موسیقی بندرعباس همدلی وجود ندارد

این هنرمند موسیقی پاپ با بیان این‌که متأسفانه بین فعالان موسیقی بندرعباس، همدلی وجود ندارد، بیان کرد: نگاهی در موسیقی بندرعباس وجود دارد که انگار حق کسی را خورده‌ام و نمی‌دانم چرا این نگاه وجود دارد. به‌جز عده محدودی که هم خوب کار می‌کنند و هم منش بالا دارند، پیش هر کسی می‌نشینم، گلایه می‌کند.

صادقی با بیان این‌که برخی افراد ضعف خود را در به هدف نرسیدن، به گردن دیگران می‌اندازند، دیگری را مقصر می‌دانند و دوری می‌کنند، اظهار کرد: پس از گزارش ایسنا درباره وضعیت موسی کمالی، با چند جا تماس گرفتم تا بتوانیم به کمک یکدیگر این مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به این‌که کمالی، فردی محجوب بین اهالی موسیقی هرمزگان است، افزود: وقتی او کمک می‌خواهد، یعنی کارد به استخوانش رسیده است و فردی که این‌قدر برای تعالی موسیقی تلاش کرده و عمر خود را گذاشته تا در وضعیت نامناسب جسمی به‌سر ببرد، اگر به دادش نرسیم، از بی‌معرفتی نشأت می‌گیرد.

خواننده گروه «مشکی‌پوشان» بیان کرد: فقط بحث درمان موسی کمالی مطرح نیست، باید تمام مسئولان پای‌کار باشند و برای دوران پس از درمان این هنرمند شایسته استان هم نیز فکری شود.

«علی کو بریم» حال خوبی ندارد

وی همچنین توضیح داد: شنیده‌ام که «علی کو بریم» - یکی از بزرگان نواختن ساز در هرمزگان - حال خوبی ندارد و این برای من هرمزگانی، یعنی درد. به‌رسم ادب، در یکی از ترانه‌های آلبوم جدیدم به نام «دل بی‌غم» نام این استاد موسیقی را آوردم تا به‌طور رسمی او را به‌عنوان یکی از سرمایه‌های موسیقی استان به دیگر مناطق معرفی کنم.

وی با انتقاد از عملکرد برخی متولیان بخش فرهنگ و هنر در هرمزگان، اظهار کرد: آن‌ها مانند بنگاه، مشغول دادن مجوز کنسرت هستند، در حالی‌ که وجود هنرمندان سبب رسیدن آن‌ها به مسئولیت‌شان بوده است. مخاطبان من، تمام مسئولان بویژه استاندار هرمزگان، فرماندار و شهردار بندرعباس هستند که چطور هنرمندان در افتتاحیه‌ها، اختتامیه‌ها و افتتاح‌های پروژه، گل سرسبد هستند، اما در مریضی و گرفتاری، حتی به خود اجازه نمی‌دهند حال‌شان را جویا شوند.

درد یعنی نرسیدن صدای هنرمندان به گوش مسئولان!

صادقی در ادامه گفت: تا آخرین لحظه، از هنرمندان شهرم حمایت می‌کنم و امیدوارم با نگاهی خوب، اتفاقی پیش بیاید که خاطره‌ای ماندگار در ذهن اهالی هنر باقی بماند. من حتی به دیدن رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد هم می‌روم تا حال کمالی را دیگر، این‌گونه نبینم.

وی با بیان این‌که وقتی صحبت‌های کمالی را شنیدم خودم را جای او گذاشتم و از این‌که مادرش از رفتن فرزندش به سمت هنر گلایه می‌کند، ترسیدم، ادامه داد: جای تأسف دارد صدای هنرمندانی مانند موسی کمالی، قنبر راستگو، علی کو بریم و بسیاری دیگر به گوش مسئولان شهرم نمی‌رسد، این یعنی درد.

او در پایان ضمن تسلیت گفتن به خانواده‌های داغدار حادثه تروریستی تهران، گفت: درد جامعه را نمی‌توان فراموش کرد و باید به‌دنبال درمانش برویم. باید به این موضوع واقف باشیم که خودمان به فکر خودمان باشیم.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بسیج هنرمندان، همزمان با روز آغاز عملیات بیت‌المقدس و در آستانه هفته گرامیداشت معلم از پوستر رویداد ملی «وعده صادق» با حضور مسؤولین انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان و معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج رونمایی شد.

در این برنامه مسؤولین بسیج مستضعفین و هنرمندان عرصه‌های مختلف از جمله فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون حضور داشت.

سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین ضمن خیر مقدم به هنرمندانی که در این برنامه حضور داشتند گفت: سعی داریم با نگاه مثبتی که در سازمان وجود دارد بسیاری از مشکلات را مرتفع کنیم. بنده اعتقاد دارم باید بسیج را به بسیجی داد. بسیج یک فکر و اندیشه است. باید با فکر با آن صحبت کرد.

وی ادامه داد: آن‌چیزی که باید پایه بسیج هنرمند باشد جلوگیری از رهاشدگی هنرمندان است. چرا برخی موسیقی‌ها که در اوایل انقلاب و جنگ آرامبخش ما بود دیگر وجود ندارد. هنرمندان همیشه در زندگی ما تاثیرگذار بودند. ما مالک را آنقدری که از داریوش ارجمند شناختیم از کتاب‌ها نشناخیتم. با چند سریال صد کتاب معنا پیدا می‌کند.

سردار معروفی ضمن اشاره به این‌که خدمات‌گیری باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، گفت: با جذب حداکثری، تولید وحدت و قدرت نرم برای نظام به وجود می‌آید. نیاز ما امروز بیش از موشک‌ها پرداختن به فرهنگ است.

وی با اشاره به زیبایی هنر خاطرنشان کرد: برخی شاید به لباس یک هنرمند ایراد بگیرند، اما حتما شناختی از پتانسیل و لطافت یک هنرمند ندارند. یک اندیشه زیبا عمل زیبا را ارائه می‌کند که در جامعه تأثیرگذار است. یکی از شاخصه‌های بزرگ شهید سلیمانی همین موضوع است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: نکته‌ی بعدی مراقبت از هنرمندان است. کارهایی باعث قهر هنرمند می‌شود بعد باید هزینه گزافی داده شود تا آنها دوباره آشتی کنند. کار بزرگ آدم بزرگ می‌خواهد. باید دید ورودی بسیج معراج است یا خروجی آن.

بسیج هنرمندان باید دارای پاتوق شود

فرهاد قائمیان بازیگر سینما در این برنامه اظهار کرد: هنرمند پر از درد است. برای این جمع حمایت مالی بزرگترین حمایتی است که باید سازمان انجام دهد. اگر حمایت مالی نشود هنری ایجاد نمی‌شود. صرفا در جشنواره‌ها شرکت کردن نمی‌تواند برای هنرمند همیشگی باشد. این جشنواره‌ها آموزش لازم دارد.

وی ادامه داد: مهمترین چیزی که این موضوع را لحاظ می‌کند مردمی‌سازی است. ما باید این فرهنگ‌سازی را داشته باشیم. آموزش در بخش نمایش بسیار کم است. ما از پتانسیلی که در شهرستان‌ها وجود دارد غافل هستیم. باید شرایطی را برای پیشبرد زمینه‌های مختلف فراهم کنیم. ما می‌توانیم بگوییم به فرهنگ فیلم‌های دفاع مقدس کمی بی‌مهری می‌شود. یک محلی برای بسیج هنرمندان باید در نظر گرفت تا تمام عزیزان بتوانند گرد هم آیند.

در جریان این مراسم از پوستر رویداد ملی وعده صادق رونمایی شد.

سازمان بسیج هنرمندان کشور با همراهی معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد روایت؛ رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» را با هدف بازنمایی عظمت و شکوه سیلی محکم ملت ایران به رژیم صهیونیستی در قالب‌های هنری_رسانه‌ای؛ عکس‌نوشته، تصویرسازی، استوری موشن، کاریکاتور، شعر، متن ادبی کوتاه و تایپو گرافی و سرود برگزار می‌نماید.

علاقه‌مندان برای ارسال آثار به رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ اردیبهشت از طریق لینک https://basijhonarmandan.ir/festival/۶۷۳۵۸ اقدام نمایند.

کد خبر 6094982 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • ۹ معلم مازندرانی نمونه کشوری شدند
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است