Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -


تنها راهي که مي‌توانيد واقعاً به ديگران کمک کنيد اين است که اول خودتان را قوي کنيد

مشاور عزيز،من يک عقيده‌اي دارم: «براي نشر محبت و کمک به مردم، بايد با سختي‌هاي آنها من هم عذاب بکشم.»

من فکر مي‌کنم که با اين عذاب کشيدن مي‌توانم حس آنها را تجربه کرده و درنتيجه با آنها ارتباط برقرار کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر من سالم و ثروتمند باشم و خوشبخت زندگي کنم نمي‌توانم با انسان‌هايي که در سختي و عذابند ارتباط برقرار کرده و آنها از من متنفر خواهند شد.

چطور مي‌شود در شادي، رفاه و لذت زندگي کرد و درعين حال براي آنها که زندگي سختي دارند، قلبي گشاده داشت؟

جواب:
دوست عزيز،من احساسات شما را درک مي‌کنم. من هم قبلاً همينطور فکر مي‌کردم و مطمئنم بقيه هم همينطور هستند. اما بايد اين مسئله را حل کني چون اين سيستم عقيدتي نه تنها جلوي موفقيت، خوشبختي و لذت شما را در زندگي مي‌گيرد، بلکه آنقدر ضعيفتان مي‌کند که نمي‌توانيد به هيچکس کمک کنيد.

بله. درست است. انتخاب شما براي کوچک کردن خودتان براي اينکه بتوانيد به ديگران کمک کنيد نتيجه عکس مي‌دهد. چرا؟ چون…
رنج + رنج = رنج بيشتر

آلبرت انيشتين گفته است، «هيچ مشکلي را نمي‌توان از همان سطح هوشياري که آن را ايجاد کرده است، حل کرد.» و حق با اوست. دلسوزي کردن براي ديگران، رنج کشيدن پا به پاي آنها، هوشياري فرد در حال رنج را بالا نمي‌برد و هيچ کمکي هم به او نمي‌کند.

مي‌بينيد، همه ما در يک سطح خاص ارتعاش داريم. هرچه بيشتر رشد مي‌کنيم، اعتقاداتمان تغيير کرده و کم‌کم مي‌فهميم که چه کسي هستيم و سطح اين ارتعاشات بالاتر مي‌رود. و دو نفر با سطح ارتعاش متفاوت نمي‌توانند براي مدتي طولاني در يک جا بمانند، مگر اينکه يکي از اين چهار اتفاق بيفتد:

1- کسي که سطح ارتعاش بالاتري دارد، سطح خود را پايين بياورد.
2- کسي که سطح ارتعاش پايين‌تري دارد، سطح خود را بالا ببرد.
3- ترکيبي از 1 و 2
4- دو نفر چون تمايلي به تغيير ندارند، از هم جدا شوند.

داستاني هست که اين موضوع را بيشتر توضيح مي‌دهد:
تجسم کنيد که در جنگل در حال قدم زدن هستيد و صداي فرياد کسي را مي‌شنويد که کمک مي‌خواهد. دنبال صدا را مي‌گيريد و به مردي مي‌رسيد که در گودالي عميق افتاده است و هيچ راهي براي بيرون آمدن ندارد.

حالا، تصور کنيد که مي‌خواهيد به اين مرد کمک کنيد. چطور اين کار را مي‌کنيد؟ مي‌توانيد شما هم داخل چاه بپريد. آنوقت او يک همراه خواهد داشت و مي‌توانيد با هم عذاب بکشيد.

اما آيا اين روش به او کمک مي‌کند؟ تنها راهي که مي‌توانيد واقعاً حمايتش کنيد اين است که کمکش کنيد از آن گودال بيرون بيايد.

اعتقادات منفي خود را تغيير دهيد

کمک کردن به ديگران با کمک کردن به خودتان شروع مي‌شود
تنها راهي که مي‌توانيد واقعاً به ديگران کمک کنيد اين است که اول خودتان را قوي کنيد. اگر بتوانيد خودتان را از رنج و عذاب بيرون کشيده و به زندگي شاد و پر از عشق و فراواني برسانيد، آنوقت نشان مي‌دهيد که اين کار شدني است. با اين کار به آنها انرژي داده و مي‌توانيد نمونه‌اي از فردي پرقدرت باشيد که مي‌تواند زندگي فوق‌العاده داشته باشد.

آدم‌هاي بدبخت به آدم‌هاي ديگري که خودشان را باور ندارند نيازي ندارند چون هم خودشان و هم اطرافيانشان اينطور هستند.

اما آيا آنها به محبت و دلسوزي نياز دارند؟ بله، مطمئناً. و اينجاست که رنج و عذاب‌هاي قديمتان مي‌تواند به کمکتان بيايد. چون درک مي‌کنيد که رنج کشيدن چه حسي دارد و مي‌توانيد عميقاً با آنها همدردي کنيد.

اما مي‌توانيد تجسم کنيد که از رنج و عذاب رها شده، شاد و خوشبختند. و چه اين تصويرها را با آنها درميان بگذاريد يا نگذاريد، کمکشان خواهد کرد.

آيا کسانيکه رنج مي‌کشند به حمايت نياز دارند؟ شايد، براي مدتي. مي‌بينيد که دنياي ما قرباني‌هايي دارد (کسانيکه از توانايي خود براي تغيير دنيا بي‌خبرند). و قرباني‌ها به کمک نياز دارند.

همه آدم‌ها براي اين حقيقت که «ما واقعيت خودمان را مي‌سازيم» آمادگي ندارند. گاهي‌اوقات لازم است قبل از اينکه اين افراد قدرت پيدا کنند، از آنها حمايت شود، به آنها غذا، خانه، لباس و آموزش داده شود. اما اين دليل نمي‌شود که شما هم تا زمانيکه آنها عذاب مي‌کشند، عذاب بکشيد.

هيچکس دوست ندارد حس کند ناتوان و ضعيف است. به همين دليل نبايد طوري با آنها رفتار کنيد که حس بدبختي پيدا کنند.

باور اينکه تا وقتي همه انسان‌هاي روي زمين از عذاب و ناراحتي آزاد شوند شما هم نمي‌توانيد زندگي شاد، موفق و خوشبخت داشته باشيد، واقعاً حس بدبختي ايجاد مي‌کند.

يادتان باشد که شما نمي‌توانيد اوضاع جهان را کنترل کنيد. فقط به اندازه‌اي ديگران را دوست داشته باشيد که به آنها اجازه دهيد انتخاب‌هاي خودشان را داشته باشند. و در عين حال…

اين اعتقاداتتان را تغيير دهيد
اين تفکرات به خودي خود از بين نمي‌روند چون همانطور که گفتم درست نيستند، حتي اگر همه دنيا به آن اعتقاد داشته باشند و شما بخواهيد طور ديگري فکر کنيد.

اگر اعتقاداتي منفي از زندگي که مي‌خواهيد داشته باشيد در ذهنتان نگه داريد، براي اينکه آزاد شويد و بتوانيد زندگي فوق‌العاده داشته باشيد، بايد اين اعتقادات را تغيير دهيد. اين افکار و اعتقادات مي‌تواند اينها باشد:

آنهايي که در رنج و بدبختي هستند، نمي‌توانند زندگي که دوست دارند را براي خود بسازند.
آنهايي که در رنج و بدبختي هستند، مي‌توانند زندگي که دوست دارند را براي خود بسازند.

رنج کشيدن با آنهايي که در رنج و بدبختي هستند، براي نشان دادن حمايتتان کمکشان مي‌کند.
نشان دادن راهي براي رها شدن از آن موقعيت به افرادي که در رنج و عذابند، براي نشان دادن حمايتتان کمکشان مي‌کند.

بزرگترين هديه‌اي که مي‌توانم به افراد بدبخت بدهم اين است که با آنها رنج بکشم.
بزرگترين هديه‌اي که مي‌توانم به افراد بدبخت بدهم اين است که خوشبختي آنها را تجسم کنم.

براي اينکه بتوانم با افراد بدبخت ارتباط برقرار کنم بايد در يک سطح ارتعاش با آنها باشم.
براي اينکه بتوانم با افراد بدبخت ارتباط برقرار کنم بايد برايشان احساس دلسوزي داشته باشم.

وقتي من موفق باشم، آنهايي که موفق نيستند بخاطر چيزي که من دارم و آنها ندارند از من متنفر خواهند شد.
وقتي من موفق باشم، آنهايي که موفق نيستند براي اينکه بتوانند مثل من شوند انرژي مي‌گيرند.

خوشبختانه همه اعتقادات را مي‌توان تغيير داد. و وقتي اينکار را بکنيد، احساس آزادي خواهيد کرد که بتوانيد موفقيت همه دنيا را به دست آوريد و در عين حال براي هم‌نوعانتان احساس محبت و دلسوزي داشته باشيد.

و وقتي اين موفقيت را ساختيد، ارتعاش موفقيت شما به فرد ديگري که براي اين تغيير و کسب موفقيت آماده است، کمک مي‌کند. آن فرد هم به فرد ديگر و اين جريان همينطور ادامه پيدا مي‌کند تا جاييکه همه انسان‌هاي روي زمين، سالم، شاد و خوشبخت شوند.
حالا که مي‌توانيم اينکار را بکنيم، چرا نکنيم؟
منبع:مردمان




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نخستین المپیاد دانشجویی ورزش‌های فناورانه و فیجیتال

شایان ذکر است عبارت «فیجیتال» از ترکیب عبارت‌های فیزیکال و دیجیتال ساخته شده و به‌معنی ترکیب تجربه‌های دیجیتالی و فیزیکی است.

ثبت‌نام در این رقابت‌ها از ۲۷ فروردین آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. برای ثبت نام می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

جزئیات بیشتر این رقابت را می‌توانید در فیلم زیر ببینید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903353 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • آیلتس چیست؟
  • ببینید| نخستین المپیاد دانشجویی ورزش‌های فناورانه و فیجیتال
  • رزرو هتل در مسقط برای سه روز
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • مبلمان جدید و مدرن شیک
  • زائری از پرو
  • نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم
  • نکونام: نگرانیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم
  • بهترین فصل برای سفر به جنوب کشور کدام است؟
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران