Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان پزشکی چهارمحال و بختیاری عمل جراحی" توتال کاستر کتومی" را به روش لاپاراسکوپی با موفقیت درشهرکرد اجرا کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،چهارمحال وبختیاری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان گفت: این عمل جراحی بر روی بیمار ۸۰ ساله مبتلا به کانسر معده ، با موفقیت در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ارسلان خالدی فر افزود: این عمل جراحی و توسط دکتر مهرداد کریمی فلوشیپ و فوق تخصص جراحی لاپارسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در این بیمارستان انجام شد.

وی گفت: تاکنون این عمل جراحی توسط دکتر کریمی برای حدود ۶ بیمار مبتلا به سرطان معده و۷ بیمار مبتلا به سرطان روده با موفقیت انجام شده است.

دکتر مهرداد کریمی فلوشیپ و فوق تخصص جراحی لاپارسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان هم گفت: در این روش تنها با ایجاد برش های کوچک درمان بیمار انجام و ضمن ‌درد کمتر،‌ زخم کمتر، تسریع روند درمان و ترخیص زودتر بیمار، بیمار سریعتر به فعالیت روزانه بازگشته و عوارض جراحی کمتراست.

وی گفت: در حال حاضر بیشتر اعمال جراحی داخل شکم از جمله برداشت تومورها و فتق های جدار شکم به روش لاپاراسکوپی در مراکز درمانی صورت می گیرد

کریمی افزود: هم اکنون کلیه اعمال جراحی دستگاه گوارش و روده باریک ، کلیه اعمال جراحی زنان شامل: هیسترکتومی، ‌اندومتریوز و تخمدان ، ‌دیوار شکم و غدد فوق کلیوی به روش جراحی لاپارسکوپی در مراکز درمانی مرکز استان قابل انجام است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد ماه اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

کد خبر 6095972

دیگر خبرها

  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد