Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: با هدف کاهش و رفع مشکلات خانواده‌ها هم‌اکنون طرح توان‌بخشی مبتنی بر خانواده در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد ستاری بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح توان‌بخشی معلولان در اردبیل اظهار داشت: با توجه به این که معلولان نیز همانند سایر افراد از عواطف و احساسات برخوردارند بنابراین نگهداری معلولان در اردبیل توسط خانواده‌ها باید فرهنگ‌سازی شود تا بتوانیم این موضوع را در بین خانواده‌ها ترویج دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه برخی خانواده‌ها به دلیل مسئولیت سنگین این کار سر باز می‌زنند و نمی‌خواهند عهده‌دار نگهداری معلولان در خانه‌هایشان باشند و متاسفانه این موضوع سبب شده که تاثیرات بسیار منفی را در بین معلولان شاهد باشیم و معلولان با دلیل کمبود عاطفی مواجه شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با هدف کاهش و رفع مشکلات خانواده‌ها هم‌اکنونطرح توان‌بخشی مبتنی بر خانواده در استان اردبیل اجرا می‌شود تا بتوانیم با کمک و بهره‌گیری از مددکاران به صورت دوره‌ای رسیدگی به معلولان در خانه انجام دهیم و نگرانی و ناراحتی‌ معلولان را به حداقل برسانیم.

ستاری بیان کرد: هم‌اکنون اجرای این طرح برای 120 معلول در اردبیل اجرا می‌شود به گونه‌ای که برای هر مددکار چهار بیمار تعریف شده که به صورت روزانه یا یک روز در میان به منزل فرد معلول مراجعه می‌کند و خانواده‌ها می‌توانند در آن بازه زمانی به سایر امور خود رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه نگهداری از معلولان نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در صورت وجود مشکلات مالی به خانواده‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد تا خانواده‌ها در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند و بتوانند تا حد امکان بدون مشکل مالی به ادامه زندگی و نگهداری از معلول بپردازند.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ ائمه جمعه شهرهای مختلف استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه، بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران تأکید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • از روان تا درمان
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران