Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره‌کل استاندارد استان همدان از غیرمجاز بودن همه کارگاه‌های دوگانه‌سوز کردن خودروها خبر داد.

به گزارش ایسنا، آناهیتا رأفتی سه‌شنبه 23 خرداد در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان، اظهار کرد: وقتی کار تولید خودرو به اتمام رسیده هر گونه دخل و تصرفی در آن غیر مجاز است بنابراین هیچ‌یک از کارگاه‌های تبدیل خودروهای بنزین‌سوز به گازسوز مجوز ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وجود تعداد زیادی از این کارگاه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: در سازمان ملی استاندارد هیچ محل قانونی برای برخورد با این کارگاه‌ها نداریم.

رأفتی افزود: فقط کارگاه‌های تولیدکننده خودرو اجازه دارند تغییراتی در آن ایجاد کنند و مابقی کارگاه‌ها این اجازه را ندارند اما با این حال هیچ برخوردی نمی‌توانیم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در جایگاه‌های سی‌ان‌جی و سیلندر پرکنی استاندارد وارد شده است اما برای بقیه چون محل قانونی برای برخورد با آن وجود ندارد، پس ما هیچ دخالتی نداریم.

معاون اداره‌کل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: تأسیسات سیلندر پرکنی قوانین خاصی دارد و از نظر ایمنی نیز بسیار حساس است.

رئیس اداره اماکن شهرستان همدان نیز در این‌باره اظهار کرد: اداره اماکن به صورت ثابت و سیار در حوزه تأمین امنیتی حقوقی شهروندان و کنترل و نظارت می‌کند.

مظاهری عنوان کرد: برخی مراکز قوانین خاص خود را دارند و تأییدیه از اماکن صورت نمی‌گیرد بلکه از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد و ما زمانی با آن برخورد می‌کنیم که از ما درخواست برخورد شود به طوریکه تعداد زیادی کپسول جمع‌آوری شده و بازهم آمادگی داریم در بحث برخورد اقدام کنیم.

کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: مراکز شارژ غیرمجاز گاز مایع خودرو سفیران مرگی هستند که جان مردم را می‌گیرند.

ابوالفضل رحیمیان افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت مراکز غیرمجاز را بازرسی و به تعزیرات معرفی می‌کرد اما اکنون بحث کارگاه‌های غیرمجاز است و باید بدانیم هیچ مرکز مجازی نداریم و همه غیرمجاز هستند.

وی ادامه داد: خطرات احتمالی این مراکز را به دادستان گزارش و آنها حکم صادر کرده‌اند تا این مراکز پلمب شوند.

رحیمیان با بیان اینکه تعداد این مراکز در نقاط مختلف زیاد است، اظهار کرد: این مراکز در مناطق حاشیه‌ای بیشتر است که یکی از آنها در میدان بار است که اگر انفجاری رخ دهد پل نجفیرا تخریب می‌کند بنابراین پیگیر این موضوع شدیم و به شورای تعمیم گزارش داده‌ایم و نیروی انتظامی همکاری خوبی دارد.

وی گفت: ال‌پی‌جی گریبانگیر کشور شده و هیچ مرکز قانونی استانداردی نمی‌توانیم ایجاد کنیم چرا که خطرات زیادی برای آن وجود دارد.

رحیمان عنوان کرد: با تلاش شرکت گاز و شهرداری می‌خواهیم 40 واحد را به 5 نقطه خارج از شهر برسانیم تا خطرات آن را به حداقل برسانیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

سرهنگ خلبان برزو فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام چهار پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های کرند غرب و ماهیدشت در استان کرمانشاه و اسدآباد در استان همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در این مناطق توانستند به چهار نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این افراد به‌علت بیماری نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگردهای اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

کد خبر 6095347

دیگر خبرها

  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • گزارش کارگر و کارگاه نمونه استان همدان
  • سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان