Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، یكی از نكات مهمی كه در برپایی هر برنامه باید مدنظر قرار گیرد، توجه به نظرات و درخواست‌های مسئولان و دست‌اندركاران برپایی آن برنامه است كه مسلماً تأثیر بسزایی در روند بهبود آن فعالیت خواهد داشت.

در نهمین نمایشگاه قرآن فارس كه طی 6 روز در جوار بارگاه ملكوتی حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار شد، 74 غرفه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به پای سخنان جمعی از غرفه‌داران این برنامه معنوی و قرآنی می‌نشینیم.

طاهره بلنداقبال، مدیر مؤسسه قرآنی شهید بلنداقبال و مسئول غرفه این مؤسسه به خبرنگار ایكنا گفت: نمایشگاه امسال چون در جوار حرم شاهچراغ(ع) قرار گرفته بود، از لحاظ معنوی بسیار خوب بود.

امسال كمبود مكان داشتیم

وی با بیان اینكه ما در این نمایشگاه تلاش كردیم تا مؤسسه خود و همچنین قرآن و عترت را به مردم معرفی كنیم، افزود: من هر ساله در نمایشگاه قرآن فارس غرفه دارم اما یكی از مشكلاتی كه امسال با آن مواجه بودم كمبود جا بود و تنها یك غرفه به مؤسسه ما اختصاص داده بودند در حالی كه در سال‌های گذشته 5 غرفه داشتیم.

بلنداقبال میزبان استقبال از نمایشگاه را متفاوت از سال‌های گذشته ندانست و گفت: امسال با وجودی كه در جوار حرم شاهچراغ(ع) این نمایشگاه برپا شده بود، میزان استقبال مردمی هیچ فرقی نكرده بود.

صدیقه شریفی، یكی از غرفه‌داران مؤسسه مكتب‌القرآن ثارالله(ع) در نمایشگاه نیز به خبرنگار ایكنا گفت: به لحاظ اینكه اینجا یك مكان زیارتی است، خوب است اما باید به این نكته توجه داشت مردمی كه به این قسمت از شهر می‌آیند برای زیارت می‌آیند نه برای خرید.

استقبال از نمایشگاه امسال نسبت به برخی از مكان‌ها كمتر شده است

وی با بیان اینكه استقبال از نمایشگاه امسال نسبت به برخی از مكان‌ها كمتر شده است، افزود: شاید یكی از دلایل افت استقبال مردم از این نمایشگاه، بسته بودن درب‌های حرم شاهچراغ(ع) به روی نمایشگاه قرآن بود چون اكنون اكثر رفت و آمدها از مسیر دیگری صورت می‌گیرد.

تبلیغات بسیار ضعیفی برای نمایشگاه صورت گرفت

شریفی، یكی از دلایل استقبال كم مردم از نمایشگاه امسال را تبلیغات بسیار ضعیف آن برشمرد و گفت: افراد بسیاری از برپایی این نمایشگاه اطلاع ندارند چرا كه اطلاع‌رسانی خوبی در سطح شهر از این نمایشگاه انجام نشده است در صورتی كه می‌توانستیم تبلیغات گسترده‌ای در سطح فضاهای شهری و همچنین مساجد و بقاع متبركه از نمایشگاه داشته باشیم.

وی در ادامه در تبیین انتظارات خود از نمایشگاه قرآن گفت: یكی از مهم‌ترین انتظارات غرفه‌داران از مسئولان برپایی نمایشگاه این است كه امكانات لازم را در اختیار غرفه‌داران بگذارند چرا كه امسال ما مجبور شدیم برخی از وسایل را از خانه‌های خود بیاوریم و همچنین برای هر غرفه نیز یك تبلیغ وسیع و گسترده‌ای صورت گیرد چرا كه اگر غرفه‌ها شلوغ باشند، به معنای استقبال از نمایشگاه است.

مرضیه جاوید، مسئول غرفه مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) نیز به خبرنگار ایكنا گفت:‌ مكان امسال نمایشگاه زیاد جالب نبود و رفت و آمد زیادی در آن صورت نمی‌گرفت.

حدود 70 درصد از بازدیدكنندگان نمایشگاه مسافر بودند

وی با یادآوری اینكه من سال‌های قبل در نمایشگاه قرآن حضور نداشتم، گفت:‌ حدود 70 درصد از بازدیدكنندگان نمایشگاه مسافر بودند و به درد نمایشگاه قرآن شیراز نمی‌خورد چرا كه مؤسسات قرآنی در این نمایشگاه به معرفی خود می‌پردازند تا بتوانند قرآن‌آموزان را در طول سال جذب كرده و برنامه‌های متناسب با هر قشر را ارائه می‌كنند.

جاوید پیشنهاد داد تا نمایشگاه قرآن در جایی برپا شود كه مختص كارهای قرآنی باشد و تبلیغات گسترده‌ای برای آن انجام شد تا هر فردی كه در شیراز نیاز به خدمات قرآنی داشت به آنجا مراجعه كنند مانند نمایشگاه هنرهای صنایع دستی كه هر از گاهی در مكان‌های تاریخی برگزار می‌شوند.

تنوع نمایشگاه امسال خوب بود

وی با بیان اینكه در هر صورت تنوع نمایشگاه امسال خوب بود، گفت: نمایشگاه قرآن را می‌توان هر سه ماهی یك بار در شیراز برگزار كرد.

رفت و آمد وسایل نقلیه و امنیت كم؛ از مشكلات نمایشگاه امسال

مژگان حیدرزاده، یكی از غرفه‌داران دانشگاه آزاد اسلامی شیراز هم به خبرنگار ایكنا گفت: مكان امسال نمایشگاه خوب نبود؛ یكی به دلیل رفت و آمد زیاد وسایل نقلیه مانند موتورسواران و دیگری امنیت. چرا كه همه می‌دانیم بافت قدیم مكانی است كه به خصوص در ساعات پایانی شب و بعد از افطار امنیت خوبی ندارد.

وی با یادآوری اینكه از نخستین سال برپایی نمایشگاه‌های قرآن در فارس حضور داشته است، گفت:‌ بهترین مكان برای برپایی نمایشگاه به لحاظ امنیت به نظر من همان محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در شهرك گلستان بود؛ درست است كه كمی غرفه‌داران به خاطر دور بودن فاصله ناراضی بودند اما همكاری بسیاری خوبی میان دستگاه‌ها و ادارات صورت گرفته بود.

بخش فروش نمایشگاه امسال حذف شده بود

حیدرزاده با بیان اینكه البته جمعیت بازدیدكنندگان نمایشگاه امسال بهتر شده است، گفت: یكی از مشكلات دیگری كه در نمایشگاه امسال وجود داشت این بود كه بخش فروش حذف شده بود در حالی كه بسیاری از افراد برای خرید محصولات قرآنی و مذهبی به غرفه‌ها مراجعه می‌كردند.

برپایی نمایشگاه قرآن باید در جایی انجام شود كه فقر فرهنگی و مذهبی وجود دارد

وی همچنین تأكید كرد كه برپایی نمایشگاه قرآن و مذهبی باید در جایی انجام شود كه فقر فرهنگی و مذهبی وجود دارد و اینكه بخواهیم در میان قشر مذهبی، كار مذهبی كنیم، هنر زیادی نیست و اطراف شاهچراغ(ع) نیز معمولاً افراد مذهبی رفت و آمد می‌كنند لذا باید محل این نمایشگاه در مكان‌هایی از شهر برپا شود كه فقر فرهنگی و مذهبی وجود دارد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور دارند.

امروز وزیر کشور در بازدید از این نمایشگاه به غرفه استان اردبیل رفت و از فعالیت های اقتصادی استان بازدید کرد و در جریان روند اجرای زنجیره ارزش در استان اردبیل قرار گرفت.

طرح راهبردی زنجیره ارزش دومین سال است که در استانها اجرایی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • همدان با رفع نواقص گذشته در اکسپوی امسال درخشید
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود