Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@00:14:03 GMT

اکثر نوزادان نارس عملکرد تحصیلی خوبی دارند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۵۸۱۵۸

اکثر نوزادان نارس عملکرد تحصیلی خوبی دارند

دانش>پزشکی - همشهری آنلاین:
طبق نتایج تحقیق جدید، با وجودی که تولد زودهنگام می‌تواند منجر به آسیب به مهارت‌های شناختی شود اما اکثر کودکان عملکرد تحصیلی خوبی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرغم مطالعات قبلی مربوط به اینکه نوزادان نارس به لحاظ علمی و تحصیلی مشکل دارند، یافته‌های جدید دانشگاه نورث وسترن آمریکا نشان می‌دهد که دو سوم نوزادان متولدشده در هفته ۲۳ یا ۲۴ بارداری به موقع آماده رفتن به مهدکودک بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۱.۳ میلیون کودک متولدشده در هفته ۲۳ تا ۴۱ بارداری را که در نظام مدرسه عمومی فلوریدا ثبت نام کرده بودند، بررسی کردند. گزارشات مهم آمادگی آنها مطابق با گزارشات مدرسه‌شان بود تا مشاهده شود که آیا تولد زودهنگام بر عملکرد تحصیلی‌شان تاثیر داشته است.

یافته‌ها آشکار ساخت کودکانی که بسیار زودهنگام متولد شده بودند غالبا در تست‌های استاندارد خوب عمل نمی‌کردند، اما آنهایی که در هفته ۲۵ بارداری یا بعد از آن متولدشده بودند تقریباً به اندازه کودکان کامل و بموقع متولدشده عملکرد خوبی داشتند.

کریگ گارفیلد، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما اثبات می‌کند که اکثر نوزادان متولدشده در هفته‌های ۲۳ تا ۲۴ بارداری دارای امتیاز بالایی از لحاظ عملکرد شناختی در آغاز مهدکودک و در طول مدرسه بودند.»

هر نوزادی که سه هفته یا قبل از سه هفته متولد شود نارس تلقی می‌شود و اغلب اوقات این کودکان با مشکلات سلامت در آینده مواجه هستند.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون آموزشی آموزش و پرورش آران و بیدگل، ۵۱ درصد از دانش آموزان این شهرستان را مشغول به تحصیل در رشته‌های فنی وحرفه‌ای دانست وگفت: این نمایشگاه به منظور آماده‌سازی دانش‌آموزان برای انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی در دوره متوسطه دوم بر اساس استعداد، توانایی، علاقه و نیاز‌های جامعه و آشناسازی آنان با رشته‌های تحصیلی و مشاغل راه اندازی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مرتضی جمشیدی افزود: این رویداد در قالب ۱۴ غرفه دستاورد‌های هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و در رشته‌های فتو گرافیک، خیاطی، معماری و حسابداری و کامپیوتررا روایت می‌کند.
این نمایشگاه تا فردا از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در محل هنرستان امام خامنه‌ای برای بازدید دانش آموزان دایر است.

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: آقای گلی؟ اگر همه بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند، گلزنی برای من هم راحت‌تر می‌شود
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • استفانو پیولی: برای کسب این نتیجه فداکاری کردیم؛ سعی می کنیم رده دوم را حفظ کنیم
  • پیولی: به شایعات اخراجم توجهی نمی‌کنم
  • درخشش گلر استقلالی مقابل ملی‌پوشان سپاهان
  • پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه