Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@09:20:54 GMT

حمایت شرکت فرانسوی-سوئیسی از تروریست‌های سوری

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۵۸۴۲۱

دادگاه پاریس از آغاز تحقیقات درباره حمایت مالی شرکت بزرگ فرانسوی-سوئیسی «لافارژهولسیم» از گروه‌های مسلح سوری از جمله داعش خبر داد.

خبرگزاری فارس: دادگاه پاریس ضمن تأیید اطلاعات شبکه رادیویی «فرانس اینتر» تحقیقات درباره حمایت مالی غیرمستقیم شرکت سیمان‌سازی بزرگ فرانسوی-سوییسی «لافارژهولسیم» از گروه‌های مسلح سوری را به قضات تحقیق واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق اعلام دادگاه پاریس، در این تحقیقات که فاز مقدماتی آن در روز 9 ژوئن جاری آغاز شد، مسئولان تأمین مالی گروه‌های تروریستی به اتهام به خطر انداختن جان افراد تحت تعقیب و پیگرد قرار خواهند گرفت.

براساس این گزارش، در جریان این تحقیقات، ارتباطات میان این شرکت فرانسوی-سوییسی با بسیاری از گروه‌های مسلح سوری از جمله داعش بمنظور تداوم فعالیت این شرکت در سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مؤسسه دفاع از حقوق قربانیان جنایات جنگی «شارپا» اواخر سال گذشته اعلام کرد که طبق 200 سند افشا شده، یک شرکت بزرگ فرانسوی-سوئیسی تولید کننده سیمان با داعش همکاری داشته است.

طبق اعلام «لافارژهولسیم»، نمایندگی این شرکت در سوریه به داعش پول داده تا کارکنان و محموله‌های این شرکت بتوانند در امنیت به واحد تولید سیمان جلبیه در سوریه تردد کنند و فعالیت در این واحد ادامه یابد.

این واحد تولید سیمان که در سال 2010 افتتاح شد تولید سیمان را در سال 2014 متوقف کرد.

در سال 2016 روزنامه لوموند نوشت این شرکت تولید سیمان به داعش کمک مالی کرده است.

به گفته ماری لائوره گویسلین، یکی از مقامات شارپا، هم اکنون دو شکایت علیه این اقدام شرکت لافارژهولسیم مطرح شده است که یکی از سوی مؤسسه شارپا و کمیسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا و دیگری از سوی وزارت اقتصاد اقتصاد فرانسه مطرح شده است.

به گفته شارپا، لافارژهولسیم قصد دارد با هدف حفظ وجهه خود نزد سهامداران، مسئولیت این اقدام را از دفتر مرکزی این شرکت ساقط کرده و به واحد سوری خود تحمیل کند.

شارپا شکایت خود علیه لافارژهولسیم را در 15 نوامبر سال گذشته میلادی و با عنوان تأمین مالی تروریسم، دست داشتن در جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت علنی کرد.

شارپا پیشتر از مقامات فرانسوی خواسته بود که این شرکت را به دلیل اقداماتی که توسط زیر مجموعه ها و نمایندگی‌های لافارژهولسیم در خارج از فرانسه صورت گرفته است مسئول دانسته و محاکمه کنند.

در روز 21 فوریه سال جاری، فرانسه قانون حق شکایت قربانیان جنایت‌های اقتصادی در مجامع قضایی این کشور را تصویب کرد و شارپا نگران است شورای قانون اساسی این کشور با هدف محدود نکردن آزادی شرکت های بزرگ رأی به اجرای شدن این قانون ندهد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز

هادی عیدی پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: ساعت ۱۷ عصر امروز انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله امدادگران از ایستگاه‌های ۳- ۱۸- ۱۹- ۶- ۷- ۱۲ به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: حریق مربوط به انبار لاستیک‌های فرسوده به متراژ حدودا ۵۰۰ متر مربع پس از تلاش امدادگران آتش‌نشانی به صورت کامل توسط تیم‌های عملیاتی اطفا شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حمایت بی‌وقفه زیدان از رئال، حتی در دنیای سرعت
  • زیدان در فرمول یک هم رئال را فراموش نمی‌کند!
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس