Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود صیادی روز سه شنبه به مناسبت 22خرداد(12ژوئن) روز جهانی ورزش افراد دارای معلولیت ذهنی درگفت وگو با ایرنا افزود: افراد کم توان ذهنی با توجه به مشکلات ذهنی و شناختی در تطابق با محیط پیرامون، دستیابی به استقلال و خوداتکایی با مشکلات فراوانی روبرو هستند.
وی اضافه کرد: ورزش، معلولان را به این خودباوری که می توانند با وجود معلولیت در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و ورزشی گام موثر و مفیدی در جامعه بردارند، می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صیادی با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در حوزه ورزش کم توانان ذهنی اظهار کرد: در زمان حاضر بخشی از معلولان کم توان ذهنی این استان در رشته های فوتسال، آمادگی جسمانی، دو و میدانی و شنا فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: در سال جاری نیز جمعی از ورزشکاران کم توان ذهنی بوشهر درجشنواره مسابقه های ورزشی کم توانان ذهنی بابلسر شرکت کردند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: با توجه به تاثیر شگرف ورزش بر توانمندسازی و سلامتی معلولان بویژه کم توانان ذهنی، یکی از برنامه های اساسی این حوزه در مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان، ورزش است.
وی افزود: با توجه به اینکه معلولان کم توان ذهنی به علت شرایط ذهنی و محدودیت های خاصی که دارند کمتر مورد توجه قرارمی گیرند، نامگذاری روز جهانی ورزش برای کم توانان ذهنی گامی در راستای توجه به این قشر و نیازهای آنان است.
صیادی اظهار کرد: کمبود فضای ورزشی مناسب ویژه معلولان و توجه نکردن به مناسب سازی اماکن و سالن های ورزشی موجود از مشکلات عمده ورزش معلولان است.
وی افزود: معلولان کم توان ذهنی و یا به عبارتی افراد با هوش میانه (آی دی) بهره هوش پائین تری دارند و توانایی پیشرفت با سایر افراد را ندارند که باید برای این افراد امکاناتی فراهم شود تا آنها بتوانند به رشد و توانبخشی ممکن برسند.
صیادی تاکید کرد: به همین دلیل برای فراهم کردن امکانات ورزشی انجمن ورزشهای افراد با هوش میانه به عنوان زیر مجموعه فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان تشکیل و در استان بوشهر نیز از مهر93 فعال شد.
وی بیان کرد: در زمان حاضر افزون بر معلولان کم توان ذهنی یا افراد با هوش میانه افراد مبتلا به اوتیسم و سندرم دان نیز زیر پوشش این انجمن قرار دارند.
صیادی با بیان اینکه به طور تقریبی تمام رشته های ورزشی برای ورزشکاران کم توان ذهنی مناسب سازی می شود گفت: فعالترین رشته های ورزشی این افراد در کشور فوتسال، فوتبال، دوچرخه سواری، شنا، دو و میدانی، بسکتبال وتنیس روی میز است و در استان بوشهر نیز فوتسال، دوو میدانی تنیس روی میز فعالیت بیشتری دارند.
وی یادآور شد: به دلیل نبود اعتبار تاکنون تنها در رشته دو ومیدانی دو بار اعزام کشوری داشته ایم که سه مقام چهارمی در پرتاب وزنه، پرش طول و پرش ارتفاع آقایان و یک مقام دومی پرتاب وزنه بانوان را کسب کرده ایم.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 320 ورزشکار معلول کم توان ذهنی در این استان به صورت غیرحرفه ای و 59ورزشکار دختر و پسر نیز به صورت حرفه ای در رشته های مختلف ورزشی مشغول به فعالی هستند.
وی تعداد کل ورزشکاران معلول استان بوشهر را 421نفر عنوان کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس گروه بانک توسعه اسلامی گفت: جهان به راه‌حل‌های بلندمدت و پروژه‌های زیرساختی پایدار نیاز دارد، زیرا شکاف تأمین مالی زیرساخت‌های جهانی تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

محمد الجاسر در نشست سالانه بانک و رویداد جشن طلایی در ریاض پایتخت عربستان سعودی گفت که تأمین مالی این پروژه‌های زیرساختی پایدار، مستلزم تغییر پارادایم است.

وی گفت: مکانیسم‌های سنتی تأمین مالی عمومی برای برآوردن تقاضای رو به رشد برای پروژه‌های زیربنایی مناسب نیست و جهان برای رسیدگی به این چالش‌ها و بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، نیاز به رویکردی جدید دارد.

الجاسر بیان کرد: این جایی است که بانک اسلامی به‌عنوان پرتویی از نور ظاهر می‌شود و اصول مبتنی بر دارایی و اشتراک ریسک آن کاملاً با نیازهای کشورهای کمتر توسعه یافته برای پروژه‌های زیرساختی بلندمدت هماهنگ است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی افزود: «علاوه بر این، بانک اسلامی با تاکید بر مسئولیت زیست محیطی، کاملاً در موقعیتی است که از این تلاش‌ها حمایت کند».

همچنین یادآوری کرد که در پنج دهه گذشته، بانک از امور مالی اسلامی دفاع کرده است. او می‌گوید استراتژی ما حول محور ایجاد مشارکت‌های قوی، تقویت بازارهای مالی و توانمندسازی بخش خصوصی است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی معتقد است که جهان بر سر تقاطع ایستاده است. همه‌گیری کووید -۱۹ آسیب‌پذیری‌ها را در زیرساخت‌ها آشکار و منابع عمومی را تخلیه کرد همچنین پیشرفت توسعه را معکوس کرد.

الجاسر گفت: «یک سوم کشورهای کم‌توسعه‌یافته در حال حاضر بدتر از دوران پیش از همه‌گیری هستند. بدون اقدام فوری، چشم‌انداز توسعه آنها می‌تواند بدتر شود».

همچنین تاکید کرد کشورهای کمتر توسعه یافته دارای پتانسیل اقتصادی فوق العاده در انتظار آزادسازی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی برای کاهش فقر، ارتقای سلامت و آموزش و ایجاد اشتغال کلیدی است، افزود: این مورد تاب‌آوری در برابر شوک‌های آینده مانند همه‌گیری و تغییرات آب‌وهوایی را تقویت می‌کند.

کد خبر 6090673 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم