Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن وحید روز سه شنبه در بازدید مدیر گروه هیات تجاری آلمان و رئیس کل شرکت بای وا از مزرعه گیاهان دارویی در شیروان با بیان اینکه این گیاه دارویی پارسال در سطح 700 هکتار کشت شد اظهار کرد: باریچه استفاده وسیعی دارد که برای بیماری معده، گوارش، چسب جواهرات و ... از آن استفاده می شود.
وی با بیان اینکه گیاه دارویی باریجه در ارتفاعات بالای استان کشت می شود گفت: کشت این گیاه باارزش دارویی در استان، طبیعی است که اگر شرایط محیطی مناسب باشد سالانه 8 تن اجازه برداشت از گیاه باریجه در این استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وحید با اشاره به اینگه گیاه دارویی باریجه هیچ گونه مواد شیمیایی و افزودنی ندارد افزود: برداشت این گیاه به صورت کنترل شده و حمل و نقل آن باید با مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری صورت گیرد.
فرماندار شیروان گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی اهمیت خاصی در این استان دارد و به لحاظ اینکه شرایط آب و هوایی مساعدی در استان حاکم بوده و به دلیل نیاز کمتر آبیاری گیاهان دارویی، بهره برداری اقتصادی از آن زیاد است.
عباسعلی صفایی اظهار کرد: یکی از محصولاتی که جایگاه ویژه ای در این خصوص دارد گیاهان دارویی با امکان صادرات اسانس آن است و این امر از نظر اقتصادی برای کشور ما ارزآوری خوبی دارد.
وی با بیان اینکه گیاهان دارویی متنوعی در استان ما قابلیت توسعه و کشت دارد گفت: آویشن باغی، نعنای فلفلی، باریجه، به لیمو و آلوئه ورا و گیاهان دارویی زیاد هم مصرف می شود که سابقه دیرینه با فرهنگ ما دارد.
سطح کشت گیاهان دارویی در سال 94، هزار و 235 هکتار بوده که تولید آن 975 تن و میانگین عملکرد 789 کیلوگرم در هکتار است.
هم اکنون استان خراسان شمالی ظرفیت های خوبی در این حوزه دارد که 2 واحد فعال بسته بندی عرقیات و گیاهان در جاجرم شامل عصاره گیری و بسته بندی و بجنورد شامل اسانس گیری، عصاره گیری و تولید عرقیات را می تواند انجام دهد و تولید کننده قادر خواهد بود محصولاتی که تولید می کند در اختیار صنایع فراوری قرار دهد.
هیات تجاری آلمان از دیروز در این استان حضور دارند که این هیات متشکل از 16 نفر از تجار و بازرگانان آلمان است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در جنوب کرمان، الگوی موفق جهش تولید

ایسنا/کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور از گندم‌زار های روستای تمگران شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان برداشت شد.

احمد احمدپور امروز ششم فروردین در آیین برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در کشور از گندم‌زارهای روستای تمگران شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: ۱۲ مرکز خرید در منطقه فعال هستند که سه مرکز در سال ۱۴۰۲ توسط بخش خصوصی با همکاری تعاون روستایی برای سهولت در امر برداشت به این تعداد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۳ هزار هکتار گندم در جنوب کرمان کشت شده، افزود: گندم یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک است و با توجه به اهمیت امنیت غذایی منطقه و کشور، استفاده از برنامه‌های تحقیقاتی و توصیه‌های فنی تیم یاوران تولید از جمله تراکم، تاریخ و روش کاشت مناسب، استفاده بهینه کودهای شیمیایی پایه (پتاسه و فسفاته)، مدیریت مناسب آفات و علف‌های هرز، میزان برداشت قابل توجه خواهد. بود.

احمدپور اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۹۰ هزار تن محصول گندم در جنوب کرمان برداشت و تحویل مراکز خرید و سیلوهای نگهداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بکارگیری دانش فنی را مورد تاکید قرار داد و افزود: امیدواریم با بهره‌گیری دانش فنی حاصل از دستاوردهای تحقیقاتی و مشارکت حداکثری کشاورزان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، در ایجاد امنیت غذایی پایدار در سال جاری، حداکثر بهره‌وری از منابع آب و خاک بعمل آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • کشاورزان خراسان شمالی مراقب سرمازدگی محصولات باشند
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در جنوب کرمان، الگوی موفق جهش تولید
  • مصرف سالانه ۸۰ هزار تن شیرخشک در کشور
  • کاهش رتبه خراسان شمالی در تورم طی سال ۱۴۰۲