Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهزاد تیمورپور دبیر ویژه برنامه «وصال یار» درباره اجرای این برنامه گفت: «وصال یار»‌ همزمان با شب‌های قدر؛ 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان در هشت نقطه از تهران از جمله مصلی امام خمینی(ره)، مهدیه امام حسن (ع)، کهف الشهدا، امامزاده صالح(ع)، حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، میدان امام حسین(ع)، حسینیه همدانی‌ها و مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به توزیع محصولات فرهنگی در ویژه برنامه «وصال یار» گفت: این محصولات با موضوع آداب شب‌های احیا و مفاهیم دینی و موضوعات اسلامی با محوریت حضرت حجت بن الحسن عسگری(عج) و صلوات برای سلامتی و ظهور حضرت حجت تهیه شده که همزمان با آغاز مراسم احیا در بین شهروندان توزیع می شود.

*اجرای تعزیه در پردیس تئاتر تهران
10 مجلس تعزیه به سرپرستی علاءالدین قاسمی همزمان با شب های قدر و شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) از 21 تا 30 خردادماه ساعت 21:30 در محوطه پردیس تئاتر تهران اجرا می شود.
همزمان با شب های قدر و شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) نمایش‌های پردیس تئاتر از روز سه‌شنبه 23 تا پایان روز جمعه 26 خردادماه روی صحنه نخواهد رفت.
21 خرداد مجلس «شاه چراغ» به سرپرستی محسن جلالتی از شهر خوانسار، 22 خرداد مجلس «شهادت حر» به سرپرستی حمید عباس قلی از شهر خوانسار، 23 خرداد مجلس «قانیای فرنگ» به سرپرستی جمال قاسمی از شهر شهریار، 24 خرداد مجلس «شهادت حضرت علی(ع)» به سرپرستی جمال قاسمی از شهر شهریار، 25 خرداد مجلس «عمرابن عبدود» به سرپرستی علیرضا کیا دربندی از دربندسر، 26 خرداد مجلس «شهادت موسی ابن‌جعفر» به سرپرستی علیرضا کیادربندی از دربندسر، 27 خرداد مجلس «فضل وفتی» به سرپرستی آقای علیخانی از میگون، 28 خرداد مجلس «ذبح اسماعیل» به سرپرستی آقای علیخانی از میگون، 29 خرداد مجلس «شهادت حمزه» به سرپرستی آقای عباسی فر از شهر کرج و 30 خرداد مجلس «شهادت امام رضا (ع)» به سرپرستی حسن اوره ای از شهر خوانسار اجرا خواهند شد.
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به پردیس تئاتر تهران واقع در اتوبان امام علی(ع)، خروجی شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه آبادی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی، جنب فرهنگ‌سرای خاوران مراجعه کنند.

*مجلس تعزیه شهادت حضرت علی(ع) در فرهنگسراهای تهران
مجلس تعزیه شهادت حضرت علی (ع) همزمان با ایام شهادت ایشان با حضور نوجوانان تعزیه خوان دارالمومنین طهران از 24 تا 30 خردادماه در فرهنگسراهای خاوران، بهاران، رویش، ولاء و گلستان اجرا می شود.
گروه تعزیه نوجوانان دارالمومنین طهران که متشکل از 26 نفر از گروه «مرثیه آفتاب» و منتخبین 2دوره سوگواره عاشورایی است، مجلس تعزیه «حضرت علی (ع)» را در ایام شهادت آن حضرت در فرهنگسراهای منتخب تهران اجرا می کنند.
این گروه چهارشنبه 24 خردادماه در فرهنگسرای خاوران(منطقه15)، پنجشنبه 25خردادماه در فرهنگسرای بهاران (منطقه 17)، شنبه و دوشنبه 27 و 29خردادماه در فرهنگسرای رویش( منطقه 9)، یکشنبه 28 خردادماه در فرهنگسرای ولاء (منطقه20) و سه شنبه 30 خردادماه در فرهنگسرای گلستان(منطقه 8) ماجرای شهادت حضرت علی (ع) را در قالب مجلس تعزیه روایت می کنند.
در مجلس تعزیه «حضرت علی (ع)»، بخش های سفره افطار در منزل حضرت زینب (س)، دلربایی قطام از ابن ملجم همراه با تقاضای ضربت زدن به حضرت علی (ع)، ضربت خوردن حضرت علی (ع)، وداع با اهل بیت (ع)، وداع با قنبر (غلام وفادار امام علی (ع)) و شهادت امیرالمومنین (ع) اجرا می شود.
گروه نوجوانان تعزیه خوان «مرثیه آفتاب»، تعزیه حضرت علی (ع) را زیر نظر اساتید پیشکسوت تعزیه از جمله میرزا ابوالفضل منبت کار و سیدمحسن هاشمی در 2سطح مخالف خوانی و موافق خوانی، از بهار سالجاری فراگرفته اند.

*اجرای مراسم پرده‌خوانی در شهر کتاب مرکزی
فروشگاه مرکزی شهرکتاب به مناسبت شهادت حضرت علی (ع)، با اجرای مراسم پرده‌خوانی، میزبان عزاداران امام اول شیعیان، خواهد بود.
مژگان امجد مدیر فروشگاه مرکزی شهرکتاب با بیان اینکه نقالی و پرده‌خوانی در آستانه فراموشی است، گفت: امسال هم همانند سال‌های گذشته، برنامه پرده‌خوانی به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) را در شب شهادت ایشان برگزار می کنیم که مردم در محیط کتابفروشی هم شهادت پیشوای شیعیان را به سوگ می‌نشینند و یک آیین دیرینه ایرانی و ملی را زنده نگاه می‌دارند.
آیین پرده‌خوانی شهادت امام علی (ع) روز پنجشنبه( 25 خردادماه)، از ساعت 19 با اجرای مرشد محسن میرزا علی آغاز می‌شود و پیش از آن، اردشیر صالح‌پور پژوهشگر و استاد دانشگاه درباره پرده خوانی سخن خواهد گفت.
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فروشگاه مرکزی شهرکتاب به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری، نبش کوچه کلاته مراجعه کنند.

*بررسی تجربه معنوی و دینی انسان معاصر در نشست هزار شب آسمانی
نشست «هزار شب آسمانی» با موضوع تجربه معنوی و دینی انسان معاصر 23، 25 و 27خردادماه همزمان با شب های قدر ساعت 23 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
در نشست روز سه شنبه(23خردادماه) عبدالجبار کاکایی (شاعر و ترانه سرا)، محمدجواد ادبی(عرفان و ادیان)، علیرضا شجاع نوری (بازیگر نقش عبدالمطلب در فیلم تاریخی و جاودانه حضرت محمد(ص))، دکتر محمدهادی کریمی (روانشناس و کارگردان سینما ) به بررسی موضوعات و بیان دینداری و تجربه های معنوی می پردازند .
نشست تخصصی «هزار شب آسمانی» در چهارمین سال برگزاری به بررسی تجربه های معنوی و دینی انسان معاصر و مدرن امروزی می پردازد که خواستار معنویت و زیست اجتماعی در دنیای مدرن است.
این برنامه که سال گذشته با استقبال بی نظیر شهروندان برگزار شد با همین عنوان با کارشناسی و اجرای محمدجواد ادبی به بررسی دین از نگاه روانشناسی و عرفان و قصص قرآنی پرداخت.
علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد

 جمع کثیری از عاشقان و دل‌سوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با اجتماع در فاطمیه صاحب الزمان (عج) قم، در سوگ ششمین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) با حمل بیرق‌های مزین به نام اهل بیت، در حالی‌که بر سر و سینه می‌زدند، برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند.

آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز در میانه مسیر حرکت عزاداران، با آنان همراه شد.

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این آیین، تربیت عالمان و فقیهان صاحب نام را از شاخص‌های دوران امامت امام صادق توصیف کرد و بیان داشت: ایمان و تقوای جوانان وقتی تقویت می‌شود که با عالمان عامل و پرهیزکار در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی با بیان دیگر ویژگی‌های دوره امامت این امام همام یادآور شد: پرونده شهادت حضرت زهرا (س) در این دوره مورد بازخوانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و عزاداری امام حسین (ع) نیز از ویژگی‌های دوران امامت امام صادق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • چهارپایه خوانی شهادت امام صادق (ع) در ده زیار
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد