Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@13:31:15 GMT

برای صادرات مرغ به قطر مشکلی نداریم

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۶۰۰۴۸

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: تولیدکنندگان مرغ اعلام مازاد محصول کرده اند و ما برای عرضه این محصول در بازارهای قطر مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ایلنا،مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در خصوص قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: امروز قیمت مرغ با کاهش 250 تومانی مواجه شد و قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۴۰۰ تومان در بازار تهران و مازندران به فروش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: نرخ هرکیلوگرم مرغ آماده طبخ در عمده فروشی در کشتارگاه ۶۰۵۰ تومان، تحویل در واحدهای صنفی ۶۲۰۰ تومان و در مراکز خرده فروشی ۶۸۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت هرکیلوگرم ران مرغ با کمر را ۶۸۰۰ تومان اعلام کرده و خاطر نشان کرد: قیمت هرکیلوگرم ران مرغ بی کمر نیز ۶۸۰۰ تومان، سینه با کتف ۱۰۵۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۱۱۵۰۰ تومان و فیله مرغ ۱۴۵۰۰ تومان است.

یوسف خانی در رابطه با دلایل رکود در بازار مرغ و ماهی تصریح کرد: ما هر سال در ماه مبارک رمضان با این رکود بازار و کاهش میزان تقاضا مواجه هستیم. پیش از ماه رمضان تا دو روز اول این ماه میزان تقاضا بسیار بالا می رود و از روز سوم تقاضا بسیار کاهش می یابد.

وی افزود: این رکود نمی تواند به خاطر بروز تب کریمه کنگو باشد. تب کریمه کنگو تنها تاثیرش بر گوشت مرغ می تواند افزایش میزان تقاضا باشد و به خاطر عدم خرید گوشت گوسفندی مردم به سمت خرید مرغ بیایند اما در حال حاضر بازار به خاطر کاهش تقاضا راکد است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به مازاد تولید مرغ و امکان صادرات آن عنوان کرد: تولید کنندگان مرغ گوشتی اعلام مازاد گوشت برای عرضه را داشته اند و در حال حاضر می توان این محصول را برای صادرات آماده کرد. از قطر درخواست هایی مبنی بر صادرات مرغ داشته ایم که در حال مذاکره برای ارسال و بسته بندی مرغ هستیم اما تاجایی که من می دانم محموله مرغ تاکنون برای قطر صادر نشده است.

یوسف خانی در پایان درباره امکان از دست رفتن بازار قطر اظهار کرد: کشور ترکیه یکی از رقبای اصلی و قدرتمند منطقه در بحث صادرات است که از لحاظ کیفیت محصول و کیفیت بسته بندی به سبک کشورهای توسعه یافته عمل می کند و با کشورهای اروپایی در حال رقابت است. به همین دلیل ما بازار عراق را از دست دادیم، اما تمام تلاش خود را برای از دست نرفتن بازار قطر خواهیم کرد. ما در بحث بسته بندی دارای مشکل هستیم و دستگاه های مخصوص و استاندارد این کار را در اختیار نداریم اما هنوز برای رفع مشکلات زمان داریم.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال جاری، ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد.   به گزارش سایپا منصور ابطحی با اعلام این خبر درباره روند صادرات خودروهای سواری و تجاری که گروه سایپا در سال جاری دنبال خواهد کرد،‌ اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،‌ صادرات محصولات سایپا در سال جاری به کشورهای مختلف ۳ برابر خواهد شد. بدین جهت محصولات گروه خودروسازی سایپا به کشورهای همسایه،‌ آسیای میانه‌ و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود. بر این اساس قصد داریم در بازارهای عراق، سوریه،‌ روسیه و ونزوئلا حضور و نقش پر رنگ‌تری داشته باشیم.   وی با بیان اینکه بازار عراق برای ما خیلی مهم و استراتژیک است،‌ یادآور شد: در سال جاری ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد. همچنین سطح روابط و همکاری‌های صنعتی خود را با کشورهای آفریقایی افزایش خواهیم داد. بدین جهت بنا شده خودروهای تجاری سبک زامیاد (فرمان راست-فرمان چپ) و خودروهای اقتصادی گروه سایپا (کوییک-اطلس-ساینا) به این کشورها صادر شود.   ابطحی تاکید کرد: کشورهای آفریقایی شانس بزرگی برای کسب و کارهای ایران به خصوص حوزه خودرو دارد و از این رو با خیلی از کشورهای آفریقایی مذاکرات جدی شروع شده است.   مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه بازار روسیه بسیار بزرگ است و محصولات گروه سایپا امکان صادرات به این کشور را دریافت کرده‌اند،‌ گفت: با توجه به اخذ گواهی استاندارد صادرات کالا به روسیه (GOST)،‌ از ابتدای تابستان سال جاری صادرات خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک و دنده‌ای گروه سایپا به کشور یاد شده آغاز می‌شود و البته در حال برنامه‌ریزی هستیم که مجوزهای لازم برای صادرات شاهین پلاس را هم دریافت کنیم.   وی تاکید کرد: برنامه صادرات خودرو به ونزوئلا نیز در تابستان سال جاری در حال نهایی شدن است و محصولات ساینا و کوییک به این بازار ارسال خواهد شد. در دور جدید همکاری با طرف ونزوئلایی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، چند محموله هزار دستگاهی خودروی آماده (CBU) به بازار مزبور صادر شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو