Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@16:45:45 GMT

شربت عسل: از سم زدايي بدن تا کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۶۱۴۳۱

خبرگزاري آريا -


عسل مانند يک آنتي بيوتيک طبيعي عمل مي کند و حاوي آنتي اکسيدان هاي قوي است

مصرف روزانه ي آب براي بدن لازم و فوق العاده است و همه ي ما به اين امر مهم واقف هستيم. تمام متخصصان حوزه ي سلامت تأکيد زيادي در مصرف روزانه ي آب دارند که يکي از مايعات مفيد و محرک عملکرد ارگان هاي بدن محسوب مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما براي خيلي از افراد خوردن آب خالي خوشايند نيست. غافل از اينکه روش هاي متعددي براي مصرف آب وجود دارد و يکي از بهترين روش ها اضافه کردن مقداري عسل و تهيه ي شربت آن است. اين ماده ي غذايي فوق العاده يکي از ترکيبات طبيعي و سرشار از خواص براي سلامتي است.

عسل يکي از شناخته شده ترين مواد غذايي شيرين در سرتاسر جهان است که از دوره ي باستان تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. اين ماده ي غذايي خاصيت درماني دارد و در ترکيب بسياري از داروهاي سنتي استفاده مي شود. امام علي عليه السلام در مورد عسل مي گويند: الْعَسَلُ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ وَ لَا دَاءَ فِيهِ يُقِلُّ الْبَلْغَمَ وَ يَجْلُو الْقَلْب. عسل شفاى هر بيمارى اى است و هيچ بيمارى در آن نيست، بلغم را كم و قلب را جلا مى دهد.

شما مي توانيد با حل کردن عسل در مقداري آب يک شربت خوش طعم و صددرصد طبيعي و البته معجزه گر تهيه کنيد. با همين کار ساده خدمت زيادي به ارتقاي سلامتي و پيشگيري از برخي بيماري ها مي کنيد. در اين مطلب در خصوص اثرات مثبت مصرف روزانه ي شربت عسل در بدن صحبت مي کنيم. لطفاً با ما همراه باشيد.

شربت عسل: پايان بخش مشکلات معده
درست است که نوشيدن ترکيب آب و عسل يک روش مؤثر براي افزايش آب مصرفي و مرطوب نگه داشتن بدن است؛ اما همين کار ساده باعث دفع بسياري از بيماري ها و مشکلات روزمره نيز مي شود. التهاب شکم و گاز جزو مشکلات رايج و البته آزاردهنده هستند. در اکثر موارد اين مشکلات ناشي از حالت اسيديته ي بدن هستند که در نتيجه ي تغذيه ي نامناسب حاصل مي شود. براي مقابله با اين مشکلات مي توانيد يک قاشق عسل را با يک ليوان آب مخلوط کرده و ميل کنيد. اين کار باعث خنثي شدن گازها و پايان بخشيدن به اين مشکل خواهد شد.

شربت عسل و تقويت سيستم ايمني بدن
ترکيب عسل با آب ولرم يعني تهيه يک نوشيدني انرژي زاي طبيعي. اين شربت باعث افزايش و بهبود راندمان جسمي و روحي مي شود
حساس و آسيب پذير بودن سيستم ايمني بدن به معني ابتلا به بيماري هاي تنفسي و انواع بيماري هاي عفوني است که بر اثر ميکروارگانيسم ها بروز مي کنند. يک روش ساده و مؤثر براي تقويت سيستم ايمني بدن ترکيب عسل طبيعي و آب ولرم است.

عسل حاوي آنزيم ها، ويتامين ها و مواد معدني است که به حذف باکتري هاي مضر کمک مي کند بدون اينکه به فلور روده آسيبي وارد کرده باشد. علاوه بر اين عسل مانند يک آنتي بيوتيک طبيعي عمل مي کند و حاوي آنتي اکسيدان هاي قوي است که به ناکار کردن راديکال هاي آزاد کمک زيادي مي کنند. بنابراين اگر مي خواهيد قدرت دفاعي بدنتان را بالا ببريد توصيه مي کنيم روزانه شربت عسل نوش جان کنيد.


مصرف شربت عسل به تقويت سيستم ايمني بدن کمک مي کند

شربت عسل براي سم زدايي از بدن
مخلوط آب ولرم و عسل يکي از بهترين مايعات طبيعي براي دفع مواد زائد از بدن هستند. در واقع عمل دفع اين مواد زائد به سم زدايي بدن منجر شده و کولون را پاکسازي و عملکرد آن را بهبود مي دهد. علاوه بر اين افزودن مقدار کمي آب ليموترش نيز به اين شربت باعث افزايش ميزان ادرار شده و سلامت دستگاه ادراري را بالا مي برد.

شربت عسل براي کاهش وزن
اين تصور وجود دارد که عسل ماده ي غذايي مناسبي براي افرادي که در آرزوي رسيدن به تناسب اندام هستند نيست؛ چون طعم شيريني دارد، اما بايد گفت که عسل يک شيرين کننده ي صد در صد طبيعي است که در مقابله با قندهاي سفيد و تصفيه شده حاوي مواد مغذي سالم براي بدن مي باشد. نوشيدن يک ليوان شربت عسل ميل خوردن ميان وعده هاي شيرين و فاقد ارزش غذايي را کاهش مي دهد و به اين ترتيب حدود 64 درصد کالري کمتري دريافت مي کنيد.

کاهش مصرف اين ميان وعده ها که حاوي قند تصفيه شده هستند روند کاهش وزن را سرعت مي دهد. با اين حال نمي توانيد در کنار شربت عسل پرخوري نيز بکنيد و انتظار داشته باشيد لاغر شويد. کاهش وزن و رسيدن به تناسب اندام در نتيجه ي اصلاح رژيم غذايي و فعاليت بدني است. بنابراين نمي توان از هيچ ماده ي غذايي انتظار معجزه داشت.

شربت عسل براي پر کردن باک انرژي
ترکيب عسل با آب ولرم يعني تهيه يک نوشيدني انرژي زاي طبيعي. اين شربت باعث افزايش و بهبود راندمان جسمي و روحي مي شود. اين نوشيدني براي تأمين آب بدن مؤثر است و به دليل دارا بودن قندهاي طبيعي و کربوهيدرات ها بدون هيچ عارضه ي ثانوي باعث افزايش انرژي مي شود.

عسل مانند يک آنتي بيوتيک طبيعي عمل مي کند و حاوي آنتي اکسيدان هاي قوي است که به ناکار کردن راديکال هاي آزاد کمک زيادي مي کنند. بنابراين اگر مي خواهيد قدرت دفاعي بدنتان را بالا ببريد توصيه مي کنيم روزانه شربت عسل نوش جان کنيد

شربت عسل براي تسکين گلودرد
خواص آنتي بيوتيکي عسل براي مقابله با بسياري از باکتري ها که در ناحيه ي گلو عفونت ايجاد مي کنند و همچنين عامل آلرژي ها هستند مفيد است. به همين دليل است که در ترکيب انواع شربت هاي گياهي و طبيعي ضد سرفه از اين ماده استفاده مي شود. عسل تسکين دهنده و ضدويروس است که براي مقابله با سرفه و سرماخوردگي مؤثر عمل مي کند. عسل يک ماده ي محافظت کننده است و آب ولرم باعث کاهش تحريکات و سوزش گلو مي شود. ترکيب اين دو شما را از گلودرد خلاص مي کنند. اکنون که روزهاي سرد فرا رسيده و سرماخوردگي و گلودرد گريبان خيلي ها را گرفته است مصرف اين شربت خالي از لطف نيست.

شربت عسل براي مقابله با بيماري هاي قلبي
اين شربت طبيعي تأثير زيادي روي سلامت سيستم قلب و عروق دارد. چون حاوي فلاوونوئيدها و ديگر ترکيبات آنتي اکسيداني است که از اکسايش کلسترول بد در رگ ها ممانعت کرده و از بروز گرفتگي عروق يا تصلب شرايين پيشگيري مي کند. اين تأثير باورنکردني شربت عسل براي کاهش حملات قلبي و سکته ي مغزي مفيد است. بنابراين براي افزايش سلامت قلب و مغزتان از حالا به فکر باشيد و با مصرف مواد غذايي و نوشيدني هاي سالمي مانند شربت عسل بدنتان را ايمن سازي کنيد.
منبع:tebyan.net



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ اگرچه اشتیاق ما برای مصرف شیرینی همیشه وجود دارد، اما مصرف شکر طول عمر را کاهش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که همه شکر‌ها بطور یکسان مضر نیستند و شکر سفید تصفیه شده، نوعی است که می‌تواند به طور جدی بر سلامتی تاثیر بگذارد.
مهم است مضرات مصرف شکر را بدانید و اینکه چه تاثیر منفی روی بدن دارد.

وضعیت بدن بلافاصله بعد از ترک قند و شکر
بسیاری از افراد میزان مصرف قند خود را بسیار ناچیز می‌دانند در صورتی که مصرف آن‌ها بسیار بیشتر از آنچه است که تصور می‌کنند.

پس از یک ساعت
شکر اعتیاد آور است و واکنش دوپامین را در مرکز مغز، مانند یک دارو فعال می‌کند.
بسته به مقدار شکری که روزانه مصرف می‌کنید، ممکن است تغییرات مختلفی در سطح قند خون، عرق ریختن، لرزش، افسردگی، گرسنگی را تجربه و با مصرف سبزیجات تازه، فیبر، منابع پروتئینی ضد التهاب و چربی‌های سالم با این نشانه‌ها مقابله کنید.

بعد از یک روز:
یک روز پس از قطع مصرف شکر شاید برایتان سخت باشد و ممکن است علائمی از جمله سردرد و افت در سطح انرژی را تجربه کنید.
اما بدن شروع به التیام می‌کند و شکر میکروارگانیسم‌های مضر، مانند، کاندیدا را تغذیه می‌کند که با رشد بیش از حد می‌تواند سلامت دل و روده را تحت تاثیر قرار دهد.
قطع شکر فرآوری شده به حفظ آن میکرو ارگانیسم‌ها کمک می‌کند.

بعد از یک هفته:
وقتی مصرف شکر را برای یک هفته کنار می‌گذارید بدن شما به سرعت شروع به ترمیم و بهبود در سطوح انسولین و واکنش‌های التهابی می‌کند.
ظرف مدت ۷۲ ساعت، از آنجا که سطح انسولین شروع به تثبیت می‌کند، هورمون‌های دیگر (مانند آن‌هایی که در ذخیره سازی چربی دست دارند) نیز به سطوح نرمال باز خواهند گشت که به شفافیت پوست و کاهش پف صورت می‌انجامد.

بعد از یک ماه:
افزایش اشتها و وزن و عفونت‌های قارچی و التهاب مفاصل همگی جز مواردی هستند که به دلیل مصرف زیاد شکر ایجاد می‌شود.
اما با ترک مصرف شکر شاهد کاهش وزن طبیعی، سلامت شکم و مغز خواهید بود.

بعد از شش ماه:
با ترک مصرف شکر حدود شش ماه علاوه بر ثبات قند خون، کاهش وزن به سلامت کلی خواهید رسید و ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و پیری زودرس کاهش می‌یابد.

فواید و اثرات مثبت ترک قند و شکر برای بدن
ترک قند و شکر می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامتی قلب و بدن بگذارد.

بهبود سطح انرژی:
بسیاری از افراد نوشیدنی‌های قندی شیرین، نوشیدنی‌های انرژی زا، و نوشیدنی‌های حاوی شکر را زمانی که احساس می‌کنند به انرژی بیشتری نیاز دارند، می‌نوشند.
با این حال، مطالعات نشان داده اند که مصرف قند بیش از حد در بدن می‌تواند باعث اختلال در فعالیت‌های روزمره شود.
مصرف زیاد شکر توانایی بدن را برای حفظ ذخایر انرژی آن تا جایی که ممکن است، مسدود می‌کند پس با ترک این عادت از آسیب‌های این چنینی در امان خواهید بود.

سلامت قلب:
طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال انجمن قلب آمریکا، کاهش مصرف شکر نیز خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

محافظت در برابر سرطان:
مطالعات متعددی در سراسر جهان نشان داده اند که شکر مواد غذایی سلول‌های سرطانی را تامین می‌کند؛ بنابراین اگر مصرف قند را کاهش دهید یا متوقف کنید، ممکن است به جلوگیری از انواع مختلف سرطان کمک کنید.
علاوه بر این، با ترک مصرف شکر می‌توانید گسترش و تکثیر سلول‌های بدخیم را متوقف سازید.

محافظت از کبد:
فروکتوز و گلوکز می‌توانند منجر به تجمع سموم در کبد شوند، مشابه آنچه در زمان نوشیدن بیش از حد الکل رخ می‌دهد.
متخصصان توصیه می‌کنند که سم زدایی کبد بطور متناوب ریسک ابتلا به مشکلات کبد را کاهش می‌دهد.

بهبود خواب:
مصرف شکر می‌تواند باعث کاهش سطح انرژی شود. هم چنین می‌تواند خواب شما را مختل کند.
افرادی که از مصرف شکر پرهیز می‌کنند به سرعت متوجه می‌شوند که بهتر می‌خوابند.

جوان سازی پوست:
مصرف مقدار زیادی شکر می‌تواند با تولید کلاژن و الاستین که دو منبع پروتئین اصلی پوست هستند، اختلال ایجاد کند.
در دراز مدت قند بیش از حد می‌تواند باعث پیری زودرس و دیگر بیماری‌های پوستی شود.

کنترل وزن:
غذا‌های قندی شامل مقادیر بالایی از چربی ها، کربوهیدرات‌ها و کالری بالا هستند که می‌تواند باعث افزایش وزن شود.
حدف شکر از رژیم غذایی روزانه شما به محدود کردن این مواد کمک می‌کند و رسیدن به یک وزن متعادل و سالم را آسان‌تر می‌سازد.

بهبود هضم:
با کاهش مصرف شکر، سیستم گوارشی برای پردازش غذا بهبود می‌یابد. این کار به جلوگیری از یبوست و مشکلات مربوط روده به کمک می‌کند.

احساس رضایت:
مطالعات مختلف نشان داده اند که مصرف زیاد شکر باعث مقاومت در برابر لپتین می‌شود، هورمونی که به مغز پیام می‌دهد شما سیر هستید.

سلامت بهتر دندان:
باکتری موجود در دهان با مصرف قند رشد می‌کند. خوردن بسیاری از غذا‌های شیرین احتمال پوسیدگی دندان و دیگر مشکلات دندانی را افزایش می‌دهد.
با توقف مصرف قند به بهبود سلامت دندان‌ها و لثه کمک کنید.

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • برای داشتن شکم صاف این دو نوشیدنی را تجربه کنید
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن