Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر سه شنبه در (تهران) ضمن دیدار و گفت و گو با علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بر نقش تاثیرگذار دانشگاه آزاد اسلامی در مشارکت طرح‌ های اقتصادی استان به عنوان معین اقتصادی شهرستان کوهبنان تاکید کرد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان با تاکید بر اینکه در تعریف اقتصاد مقاومتی و رسیدن به توسعه و درآمدزایی و کاهش وابستگی به نفت، باید به منابع مردمی و نقش مردم و رابطه آنان با دولت و مسئولان توجه ویژه کرد افزود: برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی باید اطمینان مردم به مسئولان و دولت جلب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رزم حسینی با اشاره به اینکه امروزه مردم به سازمان ها و نهادهایی اعتماد می کنند که تجربه ای موفق را در کارنامه خود به ثبت رسانده باشند یادآورشد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از موسسات غیرانتفاعی، نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است که می تواند به عنوان یک معین یا راهشگا در بسیاری از مسائل اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار کرمان از موافقت دانشگاه آزاد اسلامی بر ادامه فعالیت در طرح‌ های اقتصادی استان به عنوان معین اقتصادی شهرستان کوهبنان و همچنین مشارکت در بازسازی و مرمت نخستین دانشگاه جنوب شرق ایران با قدمت 700 ساله ( بنای تاریخی قبه سبز شهر کرمان) خبر داد.
قبه ‌سبز، بلندترین گنبد و نخستین دانشگاه در جنوب شرق کشور و مربوط به سده پنجم هجری است که توسط ترکان خاتون بانوی کرمانی احداث شد و قبر هفت پادشاه این خطه در قبه سبز و محدوده اطراف آن وجود دارد، این اثر در 15 دی 1310 با شماره ثبت 24 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
قبه ‌سبز یکی از عظیم ‌ترین بناهای شهر کرمان است که در زمان اشغال کرمان توسط انگلیسی ها، پرسی سایکس کنسول انگلیس در کرمان گفته است، این بنا از عجایب معماری کرمان و بلندترین نقطه این شهر است، به گونه ای که در زمان های گذشته تنها بنایی که از کوه های صاحب‌ الزمان (عج) خودنمایی می‌ کرد، گنبد قبه ‌سبز بوده است اما بیشتر بخش های این بنا به دلیل وقوع زلزله خسارت شدید دیده و تخریب شده و امروزه از قبه سبز فقط ایوان آن باقی مانده و هنوز مرمت نشده است.
طی بازدید استاندار کرمان از بنای تاریخی قبه سبز شهر کرمان در 24 آبان 94 مقرر شد پلاک‌ های ضلع غربی ایوان رو به شرق شناسایی و با هماهنگی شهرداری از طریق کمیسیون ماده پنج به صورت طرح تعیین و کارشناسی و با تأمین منابع لازم توسط استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی تملک شود.
طرح بازسازی سایت قبه‌ سبز توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان انجام گرفته و قنادخانه، شفاخانه، قرائت‌ خانه و بناهای موضوعی نیز در این مجموعه پیش‌ بینی شده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین قهرمانی متوالی مردان رویینگ دانشگاه آزاد در لیگ برتر 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرحله برگشت چهارمین دوره لیگ برتر رویینگ مردان باشگاه‌های کشور، امروز (هفدهم اردیبهشت) با حضور تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، ملوان نداجا، پترو پالایش سما و تی‌آر سی، در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

تیم رویینگ مردان دانشگاه آزاد اسلامی که با هدایت «افشین فرزام» سرمربی و «فرزین رضایی» مربی، قهرمان مسلم هر سه فصل گذشته لیگ برتر بود و پارسال کاپ آسیا را به خانه برد، امروز در مرحله برگشت نیز غوغا کرد و پیش از پایان رسمی رقابت ها، چهارمین بار قهرمان شد. ملوان نداجا و پترو پالایش سما نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

«امیرحسین محمودپور»، «حمیدرضا رضوانی»، «آریا سلیمان پور»، «امیررضا ابدالی» و «محمدرضا کریمی» ستارگان روئینگ دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر مردان در فصل ۱۴۰۲ هستند و «بهروز آرمان» نیز سرپرستی این تیم را بر عهده دارد. پرونده لیگ برتر رویینگ مردان، عصر امروز با برگزاری رقابت‌های پایانی بسته و آیین اختتامیه، اوایل خرداد سال جاری برگزار می‌شود.

همچنین مرحله برگشت لیگ برتر رویینگ بانوان باشگاه‌های کشور، فردا در حالی در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود که تیم دانشگاه آزاد اسلامی صدرنشین است. «مهسا جاور»، «زینب نورورزی»، «آیگین کریمی» و «ساقی ملکی» با هدایت «افشین فرزام» سرمربی و «سمانه کرمی» مربی، برای تیم رویینگ بانوان دانشگاه آزاد اسلامی پارو می زنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • چهارمین قهرمانی متوالی مردان رویینگ دانشگاه آزاد در لیگ برتر 
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند